قیمت طراحی نما در ساختمان های اداری

۸ بهمن ۱۳۹۸
۰۵:۱۴:۱۳
دانشجوی معماری
نظرات (0)

به طور کلی ضوابط مربوط به ساخت نمای ساختمان در استان اصفهان در دو دسته محدوده مصوب تاریخی و خارج از محدوده مصوب تاریخی جای می گیرند. در طراحی نما ارائه شده به کمیته نما، میزان بیرون زدگی ها و برجستگی ها ئر محدوده قابل قبول کمیته نما بوده است. با استفاده از این امکانات میتوانید در هر فصل نور مناسب را برای ساعات مختلف تنظیم کرده و برنامه آن را در سیستم وارد کنید. معماری یک هنر اجتماعی است و معمار با تبدیل تخیلات خود به واقعیت باید با استفاده از تصوراتش یک اثر معماری که اکتسابی به دست آمده را به جهان واقعیت وارد نماید. این لایه پیش آمده بتنی شامل بافت بصری مناسب می باشد که با لایه شیشه ایی ساختمان هارمونی غیرقابل تصور را به وجود آورده است. ساختمان های عادی که شامل ساختمان های با مساحت کمتر از 5000 متر مربع و کمتر از 7 طبقه میباشند و محل قرارگیری بنا در بافت مسکونی ، و محل تجاری به صورت محله ای می باشد . نمای آجری شامل دیوار آجری یک لایه، با ضخامت حداکثر ۱۰ سانتی متر، است. • در صورتی که شرکت کنندگان به صورت گروهی در این فراخوان شرکت نمایند می بایست یک نفر را از میان خود به عنوان نماینده و یا سرگروه تیم به دبیرخانه این فراخوان معرفی نمایند. نمایی می تواند در طرح خود موفق باشد که به این سوال ها پاسخ گوید.

  • مدلسازی low poly گیاه ivy با استفاده از ویرایش پلی
  • مستحکم در برابر فرسایش
  • 2- ایجاد تنوع در طراحی نمای ساختمان
  • عدم پوسته شدن در طولانی مدت
  • ماندگاری دراز مدت نماها

ضروری است طرح نما حتی المقدور بیانگر عملکرد ساختمان باشد به نحوی که نوع استفاده از آن را به بیننده القا کند بطور مثال نمای یک ساختمان مسکونی در یک محله مسکونی بایستی با عملکرد ساختمان سنخیت کامل داشته باشد. ترکیب آینه با چوب در کنار هم یک بازی تصویری در ذهن مراجعه کننده ایجاد می کند و فضا را جذاب تر نشان خواهد داد. طراحی نمای ساختمان که یکی از بخش های مهم در هنگام ساخت ساختمان ها می باشد بایستی با فضا های شهری مدرن هم خوانی داشته باشد. فایل اتوکد تمامی نقشه ها و فایل رویت سه بعدی این پروژه به محض خرید و دانلود با قابلیت ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد . همچنین شما می توانید از متریال های مدرن در طراحی نما نیز بهره ببرید. معمولاً رنگ شیشه ها در مواقعی که نیاز به دید عمقی است سفید یا بی رنگ در نظر گرفته می شود. که رایج ترین آنها طراحی نمای مدرن و نمای کلاسیک می باشند. البته امروزه بیشتر ساختمان ها با طراحی معماری نمای کلاسیک در تمام سطح شهر دیده می شوند که تفاوت آنها در استفاده از میزان ابزارها می باشد . زیرا بازتاب بهتری از نور خورشید را در پی خواهند داشت.

طراحی نورپردازی نما

 

زیرا هم طرحهای اولیه بسیار خام دیده میشود و هم متریال ها بهدرستی انتخابنشده. از میان طرحهای رسیده به دبیرخانه مسابقه سه طرح برگزیده و رتبهبندی خواهد شد و جوایزی به آنها تعلق خواهد گرفت. انتخاب طرحهای برتر و رتبهبندی آنها زیر نظر هیأت داوران مسابقه انجام خواهد شد. ابعاد ستون در محل هسته اتصال طوری اجرا شود که برابر با همان مقطع ستون در محل زیر سقف باشد، این امر درخصوص موارد تغییر مقطع ستون نیز صادق می باشد. برای انواع نمای شیشه ای می توان نمای اسپایدری را نام برد که به صورت کامل در زیر توضیح داده شده. شما می توانید از مجتمع های تجاری در شهرمان نیز الهام گرفته و نمایی جدید و در عین حال بروز را خلق کنید. پس از اینکه توری ها ثابت شدند یا جوش داده شدند، می توان آن ها را با روش های مختلفی به سازه کلیپ کرد. یکی از انواع پوشش های مناسب برای نمای ساختمان، سنگ است و در طراحی نمای سنگی ساختمان از یک یا چند نوع سنگ مختلف استفاده می شود. مثلا نمیتوان بالا و پایین پنجره و در را با هم همردیف کرد. در تصویر بالا ، فرمِ سفید رنگِ زیرزین ، در قالب تراس تعریف شده و فرم بالایی نما در جهت سایبان و باران گیر انجام وظیفه می کنند.

اجرای نما لمبه

 

دیوار آجری انعطاف پذیر باعث می شود که خانه را به قسمت تقسیم کند و دیوار سفید در یک طرف مرز خانه در آسمان را از بالا تعیین می کند. در طراحی نما این پروژه از باندهای افقی با پلان منحنی رو به داخل استفاده شده است. در این نوع نما ابتدا شبکهای از پروفیل آلومینیومی که به آنها لامل میگویند بر روی دیوارهای خارجی ساختمان (نمای ساختمان) بهصورت اصولی و محاسبه شده نصب میگردد. اگر در طراحی نمای ساختمان به نمای دیگر ساختمانهای اطراف توجه نشود، همگونی نمای شهری از بین میرود. اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین می رود. این ساختمان از آجرهای ساده ساخته شده است و در عین سادگی جذابیت خاصی دارد. پس بهتر است این سبک از معماری را با معماری و فرهنگ اصیل ایرانی همگام و همسو نماییم طراحی نمای ساختمان یک امر کاملاً تخصصی و حرفه ای می باشد . بدون شک اجرای نمای کامپوزیت یک کار کاملا تخصصی است که نیاز به داشتن دانش فنی و مهارت اجرایی است. متریال ها و مصالح زیادی هستند که بتوان با ترکیب و تلفیق هماهنگ آنها طرحی خلاقانه و نو را خلق کرد. طرحی که طراح نما خلق می کند به صورت مستقیم روی مخاطبان و شکل گیری ذهن آنها از کاربری ساختمان تاثیر گذار است. نمای ساختمان ویلایی یک طبقه مدرن و مینیمال که با مصالح سبک ساخته شده است.

طراحی نما نئوکلاسیک

 

اگر این مقاله را دوست دارید ، بنابراین می خواهید اطلاعات بیشتری راجع به طراحی نما خانه دوبلکس لطفا به صفحه ما مراجعه کنید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.