اجرای نمای خشک ساختمان، چه فایدهای داره؟

۷ بهمن ۱۳۹۸
۰۵:۰۳:۵۸
دانشجوی معماری
نظرات (0)

پنجره ها همواره با دیگر عناصر دیوار، سطوح باز و بسته، تیره وروشن، صاف و ناهموار را بوجود می آورند. نمای کنیتکس سطحی زبر و ناهموار دارد و به همین دلیل جرم و آلودگی به راحتی بر روی سطح آن می نشیند. معمولا رنگ ها به شکل پودر می باشند. بنابراین با مشورت هایی که تیم طراحی انجام می دهد ابتدا سبک ضروری برای نمای ساختمان شما را پیدا می کند و سپس اقدام به شخصیت سازی برای طرح اولیه می کند. استفاده از سنگ تراورتن در طراحی نمای کلاسیک را در تصویر بالا مشاهده می کنید. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارچوبهای فلزی از قبل آمادهشده و نیز امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما بهصورت قابلتوجهی افزایش مییابد. در این مطلب سعی داریم اجرای نمای بدون داربست و با داربست را با در نظر گرفتن ویژگیهای مثبت و منفی مقایسه کنیم تا شمارا برای انتخاب روش مناسب اجرای نما راهنمایی کنیم. طراحی فوق العاده برای یک خانه یا دفتر، این ساختمان پیچیده صنعتی در منزل بالا را ارائه می دهد. جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است. دوم اجرای نما که باعث خلق همان طرح اولیه می شود.

  1. تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه
  2. کاهش هزینه
  3. خدمات نماشویی و نظافت نمای ساختمان
  4. 3- نصب شیشه های دو جداره
  5. بدنه درونی اتوبوس ها
  6. 1 سیستم کیل

پس از انجام کار این ابزار آن را به صورت کاملا سه بعدی تبدیل می نماید. این یک شرط لازم در طراحی نما است اما کافی نیست، اینکه سایر جنبه ها در طراحی نما نادیده گرفته شود، باعث می شود نما پوسته ای غیر کاربردی، در تضاد با اقلیم، عملکرد سازه و سایر اجزای ساختمان باشد. 15 استفاده از شیشه ایمن و غیر برنده در کلیه سطوح شیشه های مجاور فضای باز و معبر که دارای عرض 0/9 متر و مساحت بیش از 1/50 مترمربع می باشد. شیشه دو جداره از ترکیب دو لایه شیشه و یک لایه جدا کننده آلومینیوم(اسپیسر)که با رطوبت گیر (سلیکاژل) پر شده است ساخته می شود. ماتریس با احاطه کردن تقویت کننده آن را در محل نسبی خودش نگه میدارد. چرا که پیش رفتن بدون طراحی و اجرا کردن آنچه که بدون برنامه ریزی و طرح انجام میشود ، در نهایت مارا از هدف دور خواهد کرد و آنی نخواهد شد که انتظار میرفت. امروز ضوابط طراحی نما در برخی مناطق اجازه کار کردن متریال چوب بیش از ۱۰ % را نمی دهد. گاهی در برخی نماهای شهر با وجود استفاده از بهترین متریال های موجود، طرح اجرا شده موفق به نظر نمی رسد. با خودم گفتم اگر تمام ساختمان ها از گل ها و گیاهان در نمای خود استفاده می کردند چه منظره زیباتری داشت شهر ما. سیتاک اخذ تاییدیه شهرداری را نیز برایتان انجام می دهد. اول طراحی نما که می بایست بر طبق ضوابط شهرداری و البته سلیقه شما انجام شود. ار تفاع و عمق این گلدان ها نیز در ضوابط نمای شهرداری تعیین شده است.

طراح می تواند شکل های مختلفی را برای Flower box طراحی کند.

یکی دیگر از مزایای طراحی این است که کمک خواهد کرد تا ترکیب رنگ و نور و چیدمان در محیط هارمونی و تناسب داشته باشد. سنگ و آجر در کنار یکدیگر هماهنگی و تناسب خوبی ایجاد می کنند. یادتان باشد تناسب در طراحی نما که به تفصیل در بخش بلاگ سیتاک توضیح داده شد، را رعایت نمایید. کارفرمایان و مجریان ساختمانها باید در نظر داشته باشند که اصول و ضوابط لازم جهت حفظ ایمنی نما را رعایت کنند. ما باید علاوه بر جذب نخبگان، نسبت به جذب افرادی که رشتههای مرتبط با مشاغل را دارند اقدام کنیم. از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید. رعایت مدولاسیون در طراحی پنجره ها به منظور ایجاد تنوع و عدم یکنواختی نما توصیه می شود. اجرای رنگ نما در بازسازی ساختمان با رعایت اصول پایداری رنگ انجام شود. پیچ رولپلاک مخصوص سنگ نما بوده و اجرای آن بهترین گزینه برای سنگ نما هست. طراح می تواند شکل های مختلفی را برای Flower box طراحی کند. و هم چنین استفاده از آن ها را در هر شرایط طراحی می آموزید. یکی از خدمات یا بهتر بگوییم وظایف شرکت سیتاک این است که طرحی را برای نمای ساختمان شما آماده کند که شرایط عمومی و تخصصی یک طراحی نما اصولی را داشته باشد.

طراحی نما جدید

در پشت سرامیک های نما توری فلزی و یا پلاستیکی قرار داده می شود تا در صورت جدا شدن آن ها از ساختمان، از سقوط و شکسته شدن سرامیک ها جلوگیری شود. این جانمایی در مرحله طراحی نما انجام می شود و طراح به درخواست شما یا با سلیقه خود این طراحی را انجام می دهد. عموما جنس یراق ,استیل و یا آلومینیوم است.این یراق به همراه پنل های شیشه ای اجرا می شود. آنها با توجه به متریال های کار شده در نما و طرحی که برای ساختمان شما اجرا شده است پیشنهاد هایی را ارائه می کنند که مناسب برای ساختمان باشد. در نورپردازی توجه به ایجاد صحیح نقاط کانونی لازم و ضروری است. کاهش حدود ۸۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. هنوز تا خلق طرحی که شما را شگفت زده کند راه زیادی باقی مانده است. تصمیم بر این بوده است که نما به صورت مجسمه مانند طراحی گردد و به شکلی باشد که تصویر پرتره ای از مائو را منعکس نماید. در طراحی نمای این ساختمان از سبک کلاسیک و سنگ تراورتن به عنوان متریال طبقات ۱ تا ۳ استفاده شده و در طبقه همکف نیز از آجر نما استفاده شده است.

اگر در مورد مکان و نحوه استفاده از اجرای زیرسازی نما سؤالی دارید ، می توانید در وب سایت با ما تماس بگیرید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.