اجرای نمای مدرن ساختمانی

۵ بهمن ۱۳۹۸
۱۱:۴۶:۱۰
دانشجوی معماری
نظرات (0)

لازم به ذکر است این پلیاتیلن غیر سمی بوده و برخلاف اکثر تولیدات مشابه بازیافتی نبوده و ناخالصی در آن یافت نمیشود که این امر باعث بالا رفتن طول عمر مفید پانل میگردد . هر چه رنگ این سنگها روشن تر و سفید باشد یعنی ناخالصی های ناشی از وجود اکسید آهن در آن کمتر است و از مرغوبیت بهتری برخوردار است. در هر کار ساختمانی نکات مهمی وجود دارد که باید مدنظر قرار داد. این به این معنی است که شما پس از اطمینان از انجام صحیح پروژه حتما هزینه انجام کار را دریافت می کنید. در سال 91 پروژه طراحی پلان و نمای ساختمان مسکونی تجاری آقای عباسی به گروه معماری آسمان هفتم ارجاع شد. تمامی پلان ها و نقشه های اتوکدی این پروژه معماری مهد کودک با اتوکد شیت بندی شده است . کلیات آنرا تایید می کنید و سپس با کمک طراح به انتخاب رنگ بندی و نوع متریال ها می پردازید. در تصاویر زیر مقطع باند های در نظر گرفته شده در طراحی نما پسیان رو مشاهده می کنید که در ادامه جزئیات اجرایی نیز توضیح داده خواهد شد. این عمل می تواند از لحاظ مالی هم بنفع شما باشد تا از انجام کارهای اضافی پرهیز کنید. در این اضلاع جنوبی، به اتاق نشیمن واحدها متصل هستند و منجر به تشکیل یک بالکن زاویه دار شده اند. برای تنوع در کار و جلوگیری از باکس بودن بیش از حد نبش ها، از شمش با مقطع دایره مقعر نیز استفاده شده اجرای نما سفید - fa.wikipedia.org - است. همچنین در طراحی مقطع ستون در طراحی نما این پروژه، از نبش به جای فارسی بر استفاده شده است.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه

 

در تقسیم بندی عمودی در طراحی نما این پروژه، سطح نما به سه قسمت تقسیم شده است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، با استفاده از چهار ستون، سطح نما به سه قسمت اصلی تقسیم شده است. در طراحی فرم ، سطح یک تکه بدون برش بود و با استفاده از اریگامی ، با تا کردن سطح دو بعدی ، یک ویژگی سه بعدی شکل گرفت. طراحی نما می تواند در سایز ها و فرم های گوناگونی باشد و در واقع این یک شانس برای معمار محسوب می شود که می تواند بوسیله استعدادش مقهوم زندگی را به ساختمان به ارمغان بیاورد. شهرداری اکنون ضوابطی تدوین کرده که از تعدد مصالح، استفاده از فرم های نامتعارف و بهم ریختگی بیش از حد نما جلوگیری کند. این طبقه، دارای یک تراس مشترک در پشت بام و منقل کبابپزی است که به صمیمیت ساختمان اضافه می کند. اجرای سریع، تنوع در رنگ، عایق صوتی . برای همین می توان از عایق کاری یا آب بندی نما استفاده نمود. به عنون مثال: از نظر مقاومت ملات های سیمانی دارای بیشترین مقاومت و ملات های گلی و گچی به ترتیب دارای کمترین مقاومت هستند. باند روی طبقه اول اداری که به وسیله دندون موشی کمی پرکارتر و باندهای طبقات 4 و 5 بدون دندون موشی که کمی کم کار تر به نظر می رسند. وی افزود: نمای ساختمان باید با ساختمانهای مجاور خود از لحاظ رنگ و مصالح به کار رفته همخوانی داشته باشد.

  • طراحی نمای رومی ساختمان های ویلایی
  • طراحی نورپردازی
  • نام پروژه خانه آجری
  • تولید آسان
  • 05-کار روی ظاهر یک متریال Working with the Appearance of a material
  • ملاط و سنگ ها
  • استفاده ازسنگ ازاره تراورتن قهوه ای یا خاکستری

بعضی از این مصالح به مرور زمان کنار رفتند و جای خود را به مصالح جدیدتر دادند. سؤالی که ذهن بسیاری از هموطنانمان را هم به خود مشغول کرده است و اینجاست که وزارت راه و شهرسازی در کنار شهرداریهای کلانشهرهای ایران با همکاری نخبگان میبایست پاسخی جامع برای این پرسش بیابند. وقتی کارشناسان معماری از دیگر کشورها به ایران سفر میکنند و چهره ناهمگون و هزار رنگ معماری در کلانشهرهای کشورمان را مشاهده میکنند، با تأسف این سؤال را مطرح میکنند که چرا شما نتوانستید از معماری غنی پیشینیان خود در تلفیق با فنّاوری معاصر بهره ببرید و درنهایت به تقلید معماری غربی در اکثر بناهای معاصر خودروی آوردید؟ یکی از دیگر نمونه های آب نماها، نمونه ی دیواری آن می باشد. لکههای قیر و قطران را میتوان تراشید و اثرات باقیمانده آن را با خمیری که از ترکیب «تالک» و یا «گل مهل» حلالی همچون «تولوئن» و یا «تری کلرواتیلن» و یا «جوهرهای معدنی» به دست میآید، پاک نمود. بتن پس از اجرا به مراقبت خاصی نیاز ندارد و به همین دلیل محافظت از آن هزینهای نخواهد داشت. وی تاکید کرد: معمار ساختمان موظف است طراحی نما را بر این اساس اجرا کند و مهندس ناظر نیز موظف است تا نقشه طراحی شده را با آنچه که در نما اجرا میشود، مطابقت دهد.

سیتاک تاییدیه شهرداری را نیز برای طراحی نما ساختمان شما اخذ می کند. به همین جهت تلاش در راستای ساماندهی نماهای شهری منجر به تشکیل کمیته نما و مراحل اخذ تاییدیه کمیته نما شده است. راهروهایی که در سطح بیرونی ساختمان ساخته شده اند، از موقعیت فیزیکی و نورپردازی مخصوصی برخوردار هستند. در انتخاب نوع طراحی نما، توجه به هزینه ها و بودجه، نوع کاربری بنا، موقعیت آن، بافت منطقه و سایر جنبه های مثبت و منفی انواع نما ها ضروری است. هنگامی که کاربری را در طراحی در نظر بگیرید قطعا استفاده از متریال نیز دست خوش تغییر پیدا طراحی نما رومی ویلا می کند. اگر این مسئله حل نشود و نماهای رومی به همین سرعت ادامه پیدا کنند، دیگر معماری ایرانی وجود نخواهد داشت و به فراموشی سپرده خواهد شد. رنگ روشن سازههای رومی و استفاده از ستونها و طاقهای بلند و همچنین پنجرههای بزرگ از دیگر ویژگیهای این سبک است که عظمت را به نمایش میگذارد. از دیگر ویژگی هایی که می تواند در زیباتر دیده شدن نما موثر باشد، می توان به عمق دادن به نما اشاره کرد. اتاق خواب اضافی که یکی از ضروریات زندگی شهری در لندن می باشد، در آخرین طبقه ساختمان قرار دارد. شرکت سیتاک با آغاز به فعالیت خود در سال 1391 در زمینه طراحی نقشه های ساختمانی توانسته است نظر مساعد سازندگان و مالکان ساختمان ها را به خود جلب نماید. در این مطلب با انواع طراحی مدرن و کلاسیک نمای ساختمان دو طبقه آشنا شدید که امیدواریم با الگوبرداری از این نماهای خارجی بتوانید به نمای ساختمان ایده آل و دلخواه خود دست یابید.

اجرای نما سیمانی

 

در این سطح خرابی نمای خارجی در اثر بار های خارجی نباید خطر جدی برای جان ساکنین به وجود آورد. به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه که افزون بر ۱۸۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند آخرین دستاورد های صاحبان صنعت مبل و همچنین تولیدات چوبی، معماری و دکوراسیون داخلی به نمایش گذاشته شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره نوآوری و اختراعات محیط زیست کشور کرواسی طی یک رقابت ۳ روزه با حضور ۱۹ کشور با حمایت فدراسیون مخترعین جهانی در شهر تریل کرواسی برگزار شد. مشهد- شانزدهمین نمایشگاه بین المللی مبلمان و لوستر شامگاه سه شنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد افتتاح شد. شانزدهمین نمایشگاه بین المللی مبلمان از چهارم دی ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۶ لغایت ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد پذیرای عموم شهروندان است. مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در حاشیه برپایی این نمایشگاه بیان کرد: تعداد ۱۸۰ شرکت و تولید کننده داخلی در نمایشگاه مبلمان مشهد و در مساحت ۱۸ هزار مترمربع محصولات خود را در معرض دید عموم مردم قرار دادند. همچنین طراحی نمای ساختمان باید به گونه ای انجام شود تا در دید از نزدیک یا دور، زیبایی خود را حفظ کند. استفاده از موزاییک های شکسته با رنگ های مختلف که با سلیقه ی شما به کف زمین حیاط ویلای شما چسبیده شود، میتواند زیبایی خیره کننده ای را به طراحی حیاط ویلا تان اضافه نماید. طراحی نما معرف ساختمان شما است و می تواند نمایانگر سلیقه و ویژگی های اخلاقی سازنده آن باشد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.