اجرای نمای کامپوزیت، فریم لس و چوب ترمو در کرج

۵ بهمن ۱۳۹۸
۱۱:۱۲:۲۲
دانشجوی معماری
نظرات (0)

بعد از پاشیده شدن رنگ پروفیل ها را در کوره قرار می دهند و بعد از خارج شدن از کوره به مرحله بعدی می فرستند. در مرحله اول طراحی نما بهتر است تمام قسمتها و المانهای بعدی از جمله بحث محوطه سازی اطراف ساختمان ، بام سبز یا روف گاردن را متناسب با محیط اطراف ساختمان و نمای آن جایگذاری و در نظر گرفت. در اجرای این نماها از مصالح مختلفی استفاده می شود, برخی از این نماها تمام سنگ هستند و از سنگ هایی مانند مرمر, گرانیت و … در ساخت آن ها استفاده می شود. نمای سرامیکی یکی از مصالح نمای خشک زیبا و بادوام است که در ساختمانهای تجاری، اداری، مسکونی و البته بخشهای داخلی ساختمان و مکانهای عمومی شهر مانند ایستگاههای مترو و … نیز میتوانید از آنها استفاده نمایید. از ویژگیهای شاخص نمای کلاسیک ساختمان میتوان به؛ تقارن و نظم، استفاده از ستونهای کوتاه و عریض و یا دیوارهای ستوننما برای تزئین و به کار بردن قوس در طراحی نما اشاره کرد. و در واقع ترکیبی مناسب از همه ی این متریال ها استفاده کرد تا زیبایی و خلاقیت را یکجا پدیدار کرد. رشد سریع جمعیت و گرایش مردم به شهر نشینی، تقاضای فزاینده ای را برای تهیه مسکن به دنبال داشته که این موضوع در پی خود مشکلات عدیده ای در زمینه توسعه شهری بوجود آورده است.

طراحی نما ویلا دوبلکس

 

علاوه بر این ضوابط عمومی ، شهرداری های مناطق نیز ضوابطی مختص به خود را تهیه و تنظیم کرده اند که جهت طراحی نما علاوه بر رعایت این ضوابط عمومی بایستی مد نظر قرار گیرند. از مهم ترین کارها پس از گرفتن مجوز ساخت ، تهیه نقشه برای طراحی نمای ساختمان است. در طراحی نمای ساختمان های بلند باید توجه کنید که ایجاد تنوع بیش از اندازه در نما سبب می شود تا نمای ساختمان شما سادگی و خوانایی خود را از دست بدهد. وجود روح و انگیزه در طراحی نمای ساختمان، از اصول اولیه این طراحی است. در رابطه با مسکن تعاونی شرایط بدتری وجود دارد. در این مقاله به اختصار در مورد آن با شما عزیزان صحبت کنیم. فراموش نکنید که شرکت یا گروه طراحی قبل از اینکه متراژ، متریال و شرایط دیگر ساختمان شما را بررسی نکنند به شما اعلام قیمتی نخواهند داشت. آموزش حرفه ای طراحی نمای ساختمان در تری دی مکس 3d - پلان و نمای ساختمان. معمولاً در این سبک برای طراحی نمای ساختمان دو ستون، پنجره یا دو تزیین بهصورت قرینه در دو طرف بهکاربرده می­ شوند. از آنجایی که اولین ارتباط افراد با یک ساختمان از طریق معماری خارجی آن شکل میگیرد، نمای ساختمان تاثیر بسزایی در تلقی و برداشت جامعه از کیفیت ساختمان شما دارد.

نمای کامپوزیت چیست ؟

 

با توجه به اینکه اولین ارتباط افراد با یک پروژه ساختمانی از طریق نمای خارجی آن شکل می گیرد، طراحی نمای ساختمان تأثیر بسزایی در تلقی و برداشت افراد از کیفیت و نوع ساخت پروژه شما دارد. یکی از متداولترین نمای ساختمان در ایران نمای سنگ است. نمای کامپوزیت چیست ؟ کامپوزیت ها یک کلاس منحصر به فرد از مواد هستند که از ترکیب دو یا چند ماده جداگانه تشکیل شده اند که ماده حاصل نسبت به هر کدام از اجزای تشکیل دهنده استحکام و دوام بیشتری دارد. سبک یونان باستان معماری یونان باستان را به یاد می­ آورد و بر نظم و تقارن و نسبت تأکید دارد. در معماری معمولاً پردازش و طراحی دقیق­ تر نمای جلوی ساختمان نسبت به سایر قسمت­ها ارجحیت دارد. نماهای چوبی از زیباترین و شیک ترین نماهای ساختمان و محیط های اداری و خانگی هستند که می توانند در زیباسازی دکوراسیون محیطی بسیار تاثیرگذار باشند. هدف این دفتر طراحی و اجرای نماهای ساختمانی بدیع، خاص و زیبا به همراه انتخاب بهترین مصالح و با هزینه مناسب می باشد. گفتنی است، این پمپ ها با توجه به نوع کارآیی که دارند، مخصوص می باشند و بهتر است که از بهترین نوع آن ها استفاده کرد. برای طراحی نمای بیرونی ساختمان باید به عوامل زیادی توجه کنید تا بتوانید شناسنامه ساختمانتان را به بهترین شکل بسازید. نمای ساختمان یکی از مهمترین قسمت های یک ساختمان و در واقع جلوه گر یک ساختمان است. نمای سرامیکی از نماهای پر کاربردی در نمای ساختمان ایران بوده که این روزها طرفداران زیادی نیز در ایران دارد.

  1. لوورهای آلومینیومی ثابت
  2. قابلیت شستشوی راحت و سریع
  3. سازنده : CG Blog
  4. عایق بندی رطوبتی، حرارتی، صوتی

در این محتوا تعریف کامل و دقیقی از طراحی نمای ساختمان به شما ارائه می­دهیم. چرا که در صورت عدم رعایت اصول ایمنی در اجرای نمای ساختمان، ممکن است با حوادثی مثل سقوط مصالح از ارتفاع روبرو شوید که می تواند بسیار خطر آفرین باشد. وقتی به ساختمان­های گوناگون نگاه می­کنید ممکن است واکنش­های مختلفی نشان دهید. هر نمایی در هر ساختمان نشان دهنده باورها ویا اعتقادات مردم آن خانه ها و سرزمین می باشد . شما با مطالعه این مجموعه پست که به مرور زمان بر روی سایت ایران نماکار قرار خواهد گرفت با اصول طراحی نمای ساختمان به صورت کامل آشنا خواهید شد. نمای بیرونی برای ساختمان آنها طراحی کنید . با توجه به این موضوع بنابراین در مورد مباحث مختلف راجع به چگونگی طراحی نمای ساختمان توضیح داده میشود . استخراج و فرآوری سنگهای ساختمانی در این روزها با استفاده از ماشینهای سنگین و پیشرفت تکنولوژی بسیار زیاد و البته راحتتر شده است که کمک میکند تا صنعت نمای ساختمان روز بهروز جذابتر و زیباتر و البته بادامتر شود. بسته به سبک معماری که برای طراحی نما استفاده می­شود این عناصر نظم خاصی به ساختمان می­بخشند. هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان به متراژ، نوع متریال مصرفی، حجم کار نما، موقعیت پروژه، نوع سنگ و آجر به کار گرفته شده، میزان ساعتی که بر روی پروژه کار میشود و البته ارتفاع پروژه بستگی دارد. علاوه بر این ها یک سیستم نمای موفق، باید بهره وری انرژی خوبی هم داشته باشد. دیوار پرده ای نوعی سیستم فلزی سبک یا لعاب دار است.

مقاومت زیادی در برابر آفتاب شدید، سرمای زیاد دارند و ملات برای اتصال آجر استفاده نمیشود و اتصال نمای آجری نیازمند تجهیزات فلزی همچون ریل است. ازنظر اقتصادی بهصرفهترند و نصب آنها بسیار ساده و راحت است؛ و مهم­تر از همه اینکه استفاده از این روکش­های فلزی طرح چوب خانه­ای زیباتر و ارزشمندتر را برای شما به ارمغان می­ آورد. که در آن سطح خارجی نما را با پروفیل های آلومینیومی موسوم به لامل شبکه بندی و سپس از متریال شیشه برای پر کردن فضای بین لامل ها استفاده می کنیم. نمای شیشه ای بسیار بلند بوده و برای تقویت آن بلوک های شیشه ای به وسیله پیچ هایی به هم متصل شده اند. برای طراحی نمای بیرونی ساختمان ورودی به دلیل آنکه ورودی نخست ساختمان است و در فضای عمومی و البته داخلی در ارتباط میباشد، باید متناسب با فرهنگ شهر و علاوه بر آن سلیقه و بودجهتان دست به انتخاب بزنید. یک طراحی زیبا و اجرای با کیفیت در نمای ساختمان می تواند تأثیر زیادی در ذهن مخاطب بگذارد. طراحی و اجرای نمای ساختمان نه تنها از نظر زیبایی حائز اهمیت می باشد، بلکه از نظر ایمنی نیز بسیار مهم است. در تهران و غالبا در منطقه ۱ ساختمان های بزرگ و برج های مسکونی استفاده از سیمان سفید در نما را ترجیح داده اند. سقف های گنبدی و صاف و سقف شیب دار از جمله سقف هایی هستند که در منطقه های مختلف کشور مورد استفاده طراحان ساختمان قرار میگیرند.

در صورتی که این مقاله را دوست داشته باشید و می خواهید جزئیات بیشتری را در رابطه با اجرای نما در زمستان (لینک صفحه اصلی) اطمینان کسب کنید به سایت اینترنتی ما بروید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.