طراحی و اجرای نمای کامپوزیت ، خدمات طراحی و اجرای نمای کامپوزیت در کرج وتهران

۲۴ دی ۱۳۹۸
۰۲:۰۱:۴۸
دانشجوی معماری
نظرات (0)

در ایران تعداد کمی از این نوع نماها طراحی و ساخته شده است و انتظار می رود در آینده تعداد اینگونه نماها بیشتر شده و از تعداد نماهای با مصالح متعدد و فرم های شکسته کاسته شود. در طراحی نما سعی نمایید که بحث فرم و عمکرد را فدای یک دیگر نکرده و در تلفیق مثبت از یک دیگر استفاده نمایید . معماری کلاسیک در نما بیشتر با سنگ های تراورتن و یا سیمان سفید و سیمان شسته نما بکار می رود . دست عنکبوتی: این قطعه که اصلیترین آنها هم است در واقع نگهدارنده شیشه در نما است که با توجه به محل و نحوه قرار گرفتن شیشه از نوع یک شاخ، دو شاخ، سه شاخ یا چهار شاخ استفاده میکنند. این ورق ها طی فرآیند تولید برش داده می شوند و بعد از اینکه تحت عمل کشش واقع شدند پنل هایی با نام استرچ متال یا اکسپندد متال تولید می شود . پس یک طرح سهبعدی میتواند کار را به شکل حجمی یا متریال و یا با دلایل در هر مرحله از کار نمایش دهد . در هر اتصال، نصب ۲ پیچ به صورت متقارن از چوب نما به چوب زیرسازی توصیه می گردد. ترمووود یک نوع چوب فرآوری شده مقاوم است که بدلیل گذر از مراحل فرآوری در مقابل شرایط بد آب و هوایی ، حرارت و پوسیدگی کاملا مقاوم می باشد .

اجرای دیوار نما

کدام یک می تواند شرایط روحی و آسایشی بهتری را در این هیاهوی شهرها ایجاد کند؟ البته این ورود همراه با تغییر و تحولاتی بود که باعث زیباتر شدن بیش از پیش این نماها گردید. آلومینیوم کامپوزیت پانل: آلومینیوم کامپوزیت پانل معمولی از ترکیب چندلایه مختلف به همراه پوشش آلومینیوم به دست می آید. این نما به لطف شفافیت، زیبایی ظاهری و عیان کردن باطن درونی ساختمان، سیستمی ضروری برای نماهای مدرن است؛ با ویکی ساختمون همراه باشید. تیم معماران نمای این ساختمان را با استفاده از متریال اندود گچ و سیمان سفید طراحی نموده اند. به طوری که علاوه بر رنگ های موجود در طبیعت، می تواند به شکل انواع سنگ، چوب و حتی طیف های متفاوت رنگ برحسب زاویه تابش نور و هرآنچه که بتوان تصور نموده باشد. گروه معماری ساختمانی باروک نمایندگی فروش ورق کامپوزیت در استان خوزستان می باشد. نمای کامپوزیت طرح چوب : این نوع ورق گونه دیگری از کامپوزیت است که همانند طرح فلز هم در داخل و هم در خارج کاربرد وسیعی دارد . ۳- پوشش Nano-PDF: همانند رزین PVDF اجرا می گردد با این تفاوت که یک لایه سوم هم روی رزینPVDF اجرا می شود که از لحاظ ساختار مولکولی با رزین های عادی متفاوت است.

  • 2- مواردی که در طراحی بایستی به آنها توجه داشت
  • 5 .کاهش اتلاف انرژی
  • سازه کابلی structure Cable
  • مدیریت پروژه : R.S Builders
  • آسیب پذیر در اثر ضربه
  • طراحی باغ و یا ویلای رویاهای شما
  • مدلسازی جداره با استفاده از یک آبجت

عناصر که تشکیل دهنده نما هستند باید به میزان متعادل و کافی و با حفظ سادگی طراحی و اجرا شوند. 1. ضرورت طراحیت اجرا و نصب کلیه عناصر مربوط به تأسیسات ساختمان اعم از مکانیکیت الکتریکی و نظایر آن در مکان هایی که در معرض دید از معابر عمومی قرار نگیرند. جدا از بحث زیبایی شناسی تنوع در اجرا و کیفیت متفاوت کامپوزیت آلومینیومی به طور خلاصه از ۲ منظر وجوه تمایز دیگری بین این محصول و سایر مصالح نماسازی وجود دارد. کد بیرون آمدگی: اگر به نماهای ساختمان های شهری توجه کرده باشید متوجه شده اید که بخشی از نما دارای بیرون آمدگی ها و بخشی دیگر دارای تو رفتگی هایی است که این هم تابع ضوابطی در شهرداری است. طراحان با ایده هایی که از هنرهای فوق الذکر میگیرند اکثراً نما را با ستون های بزرگ طراحی می کنند. تصاویر زیر نمونه هایی از طراحی نمای ساختمان ها با طرح چوب کامپوزیت می باشند. برای ساختمان هایی در کنار خیابان های پر رفت و آمد و پر سرو صدا یا در کنار اتوبان ها ساخته شده اند بسیار مناسب هستند.. محصولات این روش، بین ۵ الی ۶ درصد بسته به میزان رطوبت محیط تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت .

این نوع آلومینیوم، از هسته پلیاتیلن با وزن مخصوص کم و ضدآلاینده، بین دو ورق آلومینیومی با تکنولوژی پیشرفته ساخته شده است. آیا پرت کم مصالح، سرعت اجرای بالا، امکان تغییر نما، امکان استفادهی مجدد از مصالح نما، امکان عایقکاری و همچنین محافظت از ساختمان که تنها بخشی از مزایای نمای خشک به حساب میآیند شما را برای خداحافظی با روشهای سنتی متقاعد نمیکنند؟ در آن زمان معماری به شیوه سنتی انجام میشد و معماران این کارها را به شکل تجربی یاد گرفته بودند و نسل به نسل به فرزندان خود یاد میدادند. در دنیای معماری قدیم همه ی ساخت و ساز ها به شکل قدیمی و سنتی انجام میشدندو احساس نیاز به تغییرات مدرن در بین معماران و مردم مشاهده نمیشد . در این بخش قصد داریم نگاهی به معماری یک ساختمان ویلایی در شهر آستین در ایالت تگزاس داشته باشیم. نما عنصری است که امروزه جزء جدائی ناپذیر از بدنه شهری محسوب می گردد مانند دیگر پدیده های معماری دارای تاریخچه است که در اینجا مورد مطالعه قرار می گیرد . پیچ از روی نمای لوور تنها برای چوب های با ضخامت کمتر از ۵ سانتی متر توصیه می گردد برای ضخامت بیشتر می بایست از نبشی مخصوص استفاده شده و یا از پشت پیچ شوند.

اجرای نما اجر

برای محاسبه قیمت یک متر مربع ترمووود میبایست چوب زیرسازی , نحوه اجرای نما آجری (fa.wikipedia.org) خود ترمووود و رنگ آن را محاسبه کنیم . چوب ها را قبل از شروع عملیات نصب مطابق با نقشه ها برش داده و عملیات رنگ کاری مطابق با دستورالعمل مربوطه بر روی تمامی وجوه چوب اعمال گردد. امکان برش و ابزار زدن سنگ تراورتن آسان است. قیمت انواع نمای ساختمان : طراحی نمای ساختمان با توجه به متریال کاربردی ، ابزار و مواد و مصالح دارای قیمت های کاملا متفاوتی می باشد که با توجه به نوع مصالح و متراژ نما تعیین می شود . یکی دیگر از انواع نماها که قابل پیاده سازی در نمای ساختمان می باشد مونولیت است . ضمناً چنانچه به هر دلیلی نیاز به تعویض آنها باشد این کار به راحتی قابل انجام است که دیگر مصالح عموماً در همه موارد فوق ضعفهای فراوانی دارند. چسباندن این سطوح آلومینیومی به هسته، توسط فرایندهای شیمیایی و مکانیکی صورت می گیرد، به طوری که در مقابل ورقه ورقه شدن به شدت مقاومت می کند. دلیل اول گسترده شدن استفاده از سنگ تراورتن و کشف معادن متعدد آن است. برای محوطه نیز یک استخر طولی کوچک کار شده است که با توجه به شکل زمین این ساختمان ویلایی به این شکل طراحی شده است. گاهی اوقات انتخاب بین این دو متریال سخت می شود. از این لحاظ برای امنیت ساختمان بسیار مفید است چرا که باعث میشود آتش نتواند از بحش جلویی ساختمان که همان نما می باشد به داخل ساختمان نفوذ کند و این مهمترین مزیتی است که یک نما میتواند داشته باشد.

طراحی نمای کمپوزیتی همان نمای آلمینیومی است که این قابلیت را به طراح و شما میدهد که دست به ایده های خلاقانه برای ساختمان خود بزنید. گاهی اوقات یک سطح پیوسته و صاف با ایجاد چند شکست به ایجاد نمایی منجر می شود که شما را شگفت زده می کند. در واقع هسته پلاستیکی شامل عنصر ضدآتش بوده که سبب می گردد این ترکیب به سختی آتش گیرد، همچنین این قابلیت توسط استانداردهای خاص، آزمایش شده و گواهی کیفیت درجه یک را دریافت نموده است. این محصول جزء مصالح آب بند محسوب می شود و همچنین خواص آکوستیکی داشته. هنگام اجرای نمای ساختمان می بایست عواملی همچون تابش نور خورشید به داخل ساختمان و ایجاد چشم انداز از داخل ساختمان به خارج از آن مدنظر قرار داده شود . نما در واقع یک سطحصاف و تخت نیست بلکه آن سطح انتقالی بین فضای داخل و خارج است که با عقب نشستگی وپیش آمدگی، تراس و غیره با فضای داخل مسکن ارتباط پیدا میکند. · قیمت تمام شده بسیار مناسب: با توجه به این که این نوع نما پیش تر وارداتی بوده است و در حال حاضر در داخل کشور تولید می شود قیمت آن به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

فعل و انفعالات بین نور و مواد، انعکاس، انکسار و جذب همه اینها رازهای تاثیر رنگ موجود در این محصول می باشد. ۲- پوشش محافظ PVDF: این پوشش تحت نام پلی وینیل دین فلوراید نوعی رزین خاص است که تولیدکننده آن شرکت PPG می باشد. انواع ورق های کامپوزیت از برندهای معتبر و معروف داخلی و خارجی در این زمینه، با تضمین کیفیت در اختیار خریداران محترم قرار خواهد گرفت. این نوع ورق برای اولین بار توسط شرکت آلوباند در کشورمان ایران عرضه شده و به طور گسترده در حال استفاده است. در این مطلب با تصاویر مدل نمای کامپوزیت با طراحی مدرن و لوکس آن آشنا می شویم. تنوع در رنگ یا قدرت طراحی و پایین بودن وزن کامپوزیت که باعث کاهش بار مرده ساختمان می گردد از دیگر محاسن آن می باشد. شیشه در این فریم ها به صورت یک یا دوجداره بوده و غالباً از یک جهت یا دو جهت به صورت سکوریت اجرا میشود. پنل های اچ پی ال به سه شیوه تعبیه خشک (بدون ملات)، تعبیه چسبی و تعبیه تنظیم پذیر اجرا می گردند. همچنین از ایجاد پل حرارتی در اجرای نما جلوگیری می شود. دلیل این امر نیز این است که تا به حال هیچگونه نارضایتی از طراحی نما کامپوزیت مشاهده نشده است و این خود نشان دهنده این است که میتوان از نما کامپوزیت به عنوان یک متریال خوب برای نما استفاده کرد. تصاویر زیر نمونه ی از ساختمان هایی که با نمای کامپوزیت رنگی ساخته شده اند را نشان می دهد.

طراحی نما با سرامیک

فضای داخلی نیز همانطور که در تصاویر می بینید، بر اساس سبک مدرن دیزاین شده است. 4- سیستم های اجرایی مخصوصی برای نصب این سرامیک به لحاظ نمایان بودن و یا غیر نمایان بودن طراحی و قطعات ان تولید گردیده است که تمام استانداردهای جهانی را نیز دارا می باشد. دلیل این امر این است که این سنگ دراری سطح یکدستی است و سوراخ های بسیار ریزی دارد و مناسب برای استفاده در کف و دیوار راه پله ها است. انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگ هایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده تر کردن فضا کمک بیشتری می نماید و فضا بزرگتر به نظر می آید. آلومینیوم کامپوزیت پانل طیفی (رنگی): آلومینیوم کامپوزیت پانل طیفی الهام گرفته از رنگهای موجود در طبیعت مثل رنگهای رنگین کمان می باشد. هر یک از این سبک ها نیاز به تجربه و استعداد خاصی می باشد که پیشنهاد می کنیم برای اجرای طراحی داخلی منزل خود از بهترین دیزاینرها کمک بگیرید. به این صورت که پنجره ها به گونه ایی طراحی شده که اتاق ها را محصور کرده و با دقتی مناسب نسبت به جهت مسیر حرکت خورشید قرار گرفته اند. میتوان پنجره ها را در گروههای کوچکتر ترکیب شده که شکل مشخصی را ایجاد میکنند دسته بندی کرد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.