نحوه ی اجرای نمای آجری در ساختمان

۲۲ دی ۱۳۹۸
۱۰:۰۱:۵۸
دانشجوی معماری
نظرات (0)

به گونه ای که علاوه بر زیبایی و نمایی که به ساختمان می بخشد، در مصرف بهینه انرژی های مختلف بسیار تاثیرگذار است. به همین دلایل امروزه یادگیری نرم افزار تری دی مکس یکی از اصول و مکمل های اصلی رشته معماری ، عمران و کلیه کسانی که با نقشه های معماری سروکار دارند می باشد. ضرورت طراحی، اجرا و نصب کلیه عناصر مربوط به تأسیسات ساختمان اعم از مکانیکی، الکتریکی و نظایر آن در مکان هایی که در معرض دید از معابر عمومی قرار نگیرند. از آنجا که طبقه همکف ساختمان قسمت اتصال به زمین یا کف پیاده رو است، به صورت قابل توجهی در معرض دید قرار می گیرد. صورت ظاهر ساختمان و آنچه که در برابر دید عموم قرار دارد، در واقع پر اهمیت ترین قسمت ساختمان در برابر عابران و سایر افراد غیر استفاده کننده از ساختمان است. یعنی رنگ های روشن را در کنار رنگ های گرم قرار دهید. به این شرط که متریال هایی را در کنار هم قرار دهید که رنگ آنها باعث ایجاد تضاد در سبک طراحی نما نشود. وقتی اولین شرط طراحی نما مدرن را داشتید می توانید با انتخاب طرح هایی خلاقانه کار را آغاز نمایید. بعد از تایید توسط شهرداری و پرداخت فیش نما توسط شما مرحله دوم آغاز می شود و فاز ۲ طراحی نما شروع می شود.

طراحی نما پلان

شرکت بهین نما گستر صفاهان در سال 1390 تاسیس گردید و فعالیت خود را با این عنوان در زمینه فروش و اجرای نمای ساختمان آغاز کرد. به همین دلیل اکثر مدیران سعی دارند نمای ساختمان محل کار خود را به گونه ای طراحی نمایند که نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد . این ها سوالاتی است که اصولا در ابتدای راه طراحی ساختمان ، به میان می آید. مطمئنا بهترین سایت برای تهیه پروژه کامل طراحی دانشکده معماری , پلان , نما , مقطع , اجرای نصب نمای کامپوزیت رندر و 3d این سایت می باشد. همچنین در نرم افزار Revit Architecture ، می توان متره و برآورد مصالح نماهای اجرایی، خروجی نما، پلان ها و دتایل ها را نیز انجام داد. در روش فیکس می توان از دو نوع زیرسازی آلومینیومی و آهنی بهره گرفت. در پودمان طراحی نمای ساختمان و طراحی منظر، می توان از نرم افزار فتوشاپ برای طراحی نمای ساختمان استفاده نمود. نورپردازی نمای خارجی ساختمان یکی از مهمترین بخش های طراحی ساختمان به شمار می رود. و باکیفیت معماری خارجی، چیدمان و طراحی های زیبا و مدرن خارجی ساختمان. توجه داشته باشید برای داشتن نما ساختمان شیک و مقاوم بهتر است از اصول کاربردی در طراحی نمای خارجی ساختمان خود استفاده کنید.



    • عکاس پروژه: Yuchen Zhao



    • مدل موج و ستاره



    • 1-طراحی نمای ساختمان و دکوراسیون -کلاسیک(رومی) و مدرن ,



    • اجرای نمای کامپوزیت پروژه آتش نشانی شهررضا



    • روش نصب و مونتاژ این سیستم ساده تر است



    • نسبتا وزن آن زیاد است




زیبایی نمای ساختمان تا حد زیادی به طراحی اولیه وابسته است. این مجموعه گام به گام با بخشهای مختلف تیم شما (فنی، مدیریت و بازاریابی ) در ارتباط خواهدبود تا با همکاری یکدیگر به بهترین محصول خروجی دست یابیم. از جمله که این سبک طراحی را در تضاد با فرهنگ معماری ایران می دانند. آموزش طراحی نما در مجموعه آموزش تری دی مکس ۱۵ دی وی دی مجمد است. برای اینبار فیلم آموزش طراحی نما در تری دی مکس رو برای شما عزیزان آماده دانلود کرده ایم. در طراحی نما کلاسیک می توانید از رنگ هایی مانند کرم، سفید، شکلاتی، پرتغالی، دودی، خاکستری، استفاده کنید. البته باید توجه داشته که هزینه اجرای نمای سنگی می تواند به مراتب بیشتر از اکثر گزینه ها باشد. برای طراحی نما به صورت اصولی باید به نکاتی توجه داشت که یکی از آن ها استفاده از متریال هایی متناسب است که سبب ایجاد هماهنگی در تمام بخش های ساختمان شود. در طراحی نما ترکیبی معمولاً ورودی با تقارن خاص به سبک کلاسیک طراحی می شود و نمای طبقات به صورت مدرن. نماهایی خاص که یا در ساختمان های بزرگ دیده می شوند یا در مناطقی که هنوز به اجماع بصری نرسیده اند. در اینگونه پروژه ها یا طرح بسیار خاص و خلاقانه است، یا استفاده از المان های طراحی نما کلاسیک به درستی و با دقت انجام شده است.

تاکید بسیار بر روی طراحی درست نمای بیرونی ساختمان مسکونی، تجاری، اداری و ویلا از آن جا نشات می گیرد که نمای هر ساختمان تاثیر بسزایی در تداعی کیفیت و نحوه ساخت بنا در ذهن اشخاص دارد. نما یکی از بخش های اصلی ساختمان است که می تواند سبب مستحکم شدن آن در برابر شرایط جوی و بلایای طبیعی همچون زلزله شود . در متریال های دیگر نیز تقریباً به همین صورت است. در طراحی نما مدرن نیز به همین صورت است. امروزه در تهران نماهایی را می بینیم که فقط اسمشان طراحی نما کلاسیک است و هیچ شباهتی با سبک کلاسیک اصلی ندارند. در بحث طراحی نما ، موضوع توجه به حریم شخصی و درونگرایی را در نظر بگیرید و از ایجاد نماهای برونگرا که حریم شخصی افراد در منزل را به خطر می اندازد پرهیز کنید . در طراحی نما ساخت نمای سنگی بسیار شیک و حائز اهمیت است. در سبک کلاسیک استفاده از اجزای اصلی بسیار مهم است. نمای رومی یکی از نماهای حرفه ایی در سراسر جهان به شمار می آید. ضخامت و مقاومت حرارتی کم، افزایش بیش از حد دمای داخلی ساختمان در فصول گرم و معتدل سال را سبب می شوند. آپارتمان های دو تا چهار طبقه در تمام شهرهای ایران بسیار یافت می شود که طراحی نمای ساختمان های چند طبقه را بیش از پیش مهم و حیاتی نموده است. بیش تر ساختمان هایی که در کلان شهرهایی مانند تهران و اصفهان دیده می شوند، با استفاده از روش های مشابه آجر چینی ساخته شده اند.

طراحی نمای ساختمان سه طبقه

برای کسانی که تقریباً هرگونه سؤالی در مورد مکان و همچنین نحوه اشتغال اجرای کناف نما شما دارند ، احتمالاً می توانید از طریق وب سایت ما به ما ایمیل دهید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.