انتشار کتاب «نماهای پایدار؛ روشهای طراحی پوسته ساختمانها با عملکرد پیشرفته»

۲۱ دی ۱۳۹۸
۰۳:۳۵:۰۶
دانشجوی معماری
نظرات (0)

سنگهای ساختمانی طبیعی به دلیل زیبایی ظاهری و هزینه نگهداری پایین، یکی از رایجترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در نمای ساختمانها به شمار میروند. 1. عایق: رایجترین مواد برای عایق، فوم پلیاستایرن منبسط شده و پشم معدنی تختهای است. امکان برش و ابزار زدن سنگ تراورتن آسان است. در این روش از زیر سازی آلومینیوم استفاده می شود و همانطور که از اسمش مشخص است ورقهای کامپوزیت بعد از برش و مونتاژ , شیار خورده و روی ریل های آلومینیومی قابل ریگلاژ نصب می شوند . اگر اتاق مورد نظر شما مستطیل شکل است و عرض کمتری دارد، بهتر است روی طول اتاق مانور دهید و از دیوارهای آن بیشترین استفاده را ببرید. چرا مس به عنوان پوشش سقف و نما استفاده می شود و پاسخ اینکه خوردگی سطح بیرونی مس اکسید شده یک پوشش محافظ روی فلز زیر را فراهم می کند. 1. EIFS پایه پلیمری (PB) که EIFS با پوشش نرم نامیده میشود. نمای عایق حرارتی بیرونی و نازک کاری EIFS شامل یک لایه فوم عایق پلی استایرن، مش تسلیح از جنس الیاف شیشه، یک لایه پوشش پایه پلیمری و لایه پوشش نهایی پایه پلیمری میباشد. البته در سالیان اخیر آجرهای نما با عرض کم نیز به عنوان آجر نمای نازک (آجر پلاک) متداول شده است. در دیوارهای پرده ای غیرشفاف ممکن است به منظور فراهم کردن امکان نازک کاری دیوار داخلی، افزودن عایق حرارتی، برقکاری و عبور لوله های تاسیساتی در داخل دیوار، یک دیوار پشتیبان اضافه شود. دیوارهای سبز معمولا به دو شکل نمای سبز و دیوار زنده اجرا میشوند.

اجرای نمای اچ پی ال

 

دیوارها و نماهای سبز یکی از راه حلهایی است که به همراه سقفهای سبز برای افزایش مساحت فضای سبز شهرها اندیشیده شده است. یکی از نماهای خشک که امروزه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است سرامیک خشک می باشد. سرامیک نام گروهی خاک های شکل گرفته ای است که ، در گرمای 900 تا 2000 درجه پخته شده و شکننده باشند. ورقهای کامپوزیت آلومینیوم متشکل از دولایه آلومینیوم به ضخامت ۳ تا ۰/۵ میلیمتر در اطراف و یک هسته از جنس پلاستیک یا یک ماده معدنی پرکننده ضدحریق (نظیر مواد پلیاتیلنی) به ضخامت ۳ الی ۵میلیمتر میباشند. به طور معمول حداقل ۵۰ میلیمتر فاصله بین دیوار پرده ای و قاب سازه ای درنظر گرفته میشود. نمای خارجی مهار شده به میان قاب (دیوار غیرباربر قرار گرفته در فضای بین تیر و ستون) در فضای خالی بین تیرهـا و ستونها قرار میگیرد و در این حالت قاب سازه ای در معرض دید قرار دارد. در سازه هایی که چنین سیستم نمایی دارند، به دلیل پائین بـودن مقـادیر مقاومـت حرارتـی قـاب سـازهای بتنـی یـا فولادی، مشکل عایق بندی حرارتی وجود داشته و انتقال حرارت از طریق تیر و ستون انجام میشود. از آنجا که دیوار پرده ای مستقیماً به قاب سازه ای متصل است، بار باد را به قاب و درنتیجه به تیر و ستون منتقل کرده و لذا در برابر بار باد مقاومت میکند. استفاده از رنگ های سفید، کرم و نقره ای بیشترین تاثیر در جذب مخاطبان را دارد و بیشتر به ماهیت یک ساختمان تجاری شبیه است. این طرح فوق العاده است و حتی می توانید برای تاکید بیشتر از مدلهای کاسه، بشقاب، قابلمه یا حتی کتاب آبی رنگ هم در فضا استفاده و همه نگاه ها را به مرکز فرماندهی خانم ها جلب کنید.

علاوه بر این نماهای آجر نیاز کمی به نگهداری و تعمیر دارند و برای ساختمانهایی با ارتفاعهای مختلف قابل استفاده اند. پانلهای بتنی پیش ساخته بطور کلی بیشتر در ساختمانهایی چون بیمارستانها با ارتفاع متوسط تا بلند، آپارتمانها، هتلها، پارکینگها و ساختمانهای تجاری به کار میروند. براساس یک روش ساده، ضریب متوسط نور طبیعی روز در اتاق های دارای روشنایی جانبی، تقریبا معادل یک پنجم نسبت درصدی شیشه به مساحت کف اتاق است. آیا نمای فایبر سمنت برد از مقاومت و دوام کافی در برابر گرما و سرمای شدید و تابش مستقیم نور خورشید برخوردار است؟ باز شو ها و پنجره ها علاوه بر تامین نور و تهویه فضای داخلی، نقش مهمی در شکل گیری نمای ساختمان بازی می کنند. ۶- طراحی نمای ساختمان با بهره گیری از سنگ تراورتن برای مناطقی که این متریال جزء متریال بومیشان است می تواند مناسب باشد. در ادامه انواع نمای ساختمان ویلایی کلاسیک و مدرن را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت بهره را ببرید. در طراحی نمای کلاسیک یا رومی علاوه بر تمامی مواردی که در طراحی نما بهصورت کلی در نظر گرفته میشود، باید به یک سری موارد اضافهتری همچون تناسبات میان اجزای بهکاررفته در نمای کلاسیک توجه کرد.

  • اجرای آجر چینی در صورت لزوم هره چینی و سپس آجر راسته
  • 1- از نور طبیعی حداکثر بهره را ببرید
  • مراحل کار
  • مقاومت در برابر جداشدن و افتادن از نما

نمای چوبی به سادگی با سایر مصالح ترکیب میشود و امکان ساخت نماهای متنوع را فراهم میآورد. نماهای آجری به علت دوام زیاد، تطبیق پذیری، صرفه اقتصادی، مقاومت در برابر آتش و ظاهر زیبا مورد توجه اند. یکی دیگر از انواع مدل های کامپوزیت مورد استفاده در نماهای خارجی, کامپوزیت با طرح استیل می باشد که در رنگ های مختلفی یافت می شوند. شما میتوانید برای طراحی نمای خارجی مدرن ساختمان ، از این مدل نماها استفاده کنید. در طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق کوچک بهتر است تا حد امکان از وسایل ظریف و باریک استفاده کنید. سخت چوبها عموماً محکمتر و پایدارتر از نرم چوبها هستند. استفاده از سخت چوبها نیز به غیر از گونه های خاصی از آنها در حال افزایش است. عملیات حرارتی (نظیر ترمو چوب) و فرایندهای اصلاح چوب (نظیر Accoya) توانسته است قابلیت دوام محدوده وسیعی از نرم چوبها را بدون اصلاح در روشهای نگهداری افزایش دهد. البته به کمک روشهای نگهداری پیشرفته نمونه های کم دوام تر نیز میتوانند برای کاربردهای نمای خارجی مورد استفاده قرار گیرند. طبقه همکف این نقشه ساختمان مسکونی به صورت پیلوت است .اختلاف سطح منهای 30 سانتی متر پایین تر از سطح زمین قرار دارد.این طبقه شامل یک پارکینگ و یک سوئیت نقلی دو خوابه است. این گروه محصول به دلیل سهولت در تولید و پایین بودن قیمت توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می گردد.

اگر این مقاله را دوست دارید ، بنابراین می خواهید اطلاعات بیشتری راجع به طراحی نمای ساختمان همکف لطفا به صفحه ما مراجعه کنید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.