پنج متریال رایج در طراحی نما ساختمان کدام اند؟

۲۰ دی ۱۳۹۸
۰۸:۵۵:۳۲
دانشجوی معماری
نظرات (0)

وی گفت: از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می خواهیم موادی که به این کمیسیون بازگشته است با تامل بیشتری بررسی کنند. در ادامه به بررسی تأثیرگذاری ۳ عامل فوق میپردازیم. طبقه همکف اهمیت ویژه ای در زندگی شهری دارد، به این علت که عابران پیاده این قسمت را بهطور مستقیم میبینند. در متن آیین نامه به این صورت آمده است که کلیه ساختمان هایی که تعداد تعداد طبقات آن ها 6 طبقه روی همکف و یا بیشتر باشند؛ موظف به دریافت مصوبه از کمیته نما و منظر شهری هستند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ماده 5 این لایحه می گوید همه قراردادها با شهادت لغو می شود و اکنون شاهد خریدنی است. اقای حاجی دلیگانی افزود: بر اساس این ماده اگر دو نفر شهادت بدهند سند شش دانگ از اعتبار می افتد. سپس پروفیل های فریم لس به همراه شیشه بر روی شبکه بندی سوار می گردند. با توجه به تجربه های متعدد اخذ تاییدیه کمیته نما در دفتر راستا، اکثر پروژه های نمای مدرن که تغییر کارفرما روی طرح ارائه شده کم باشد؛ در یک یا نهایتا دو جلسه، تاییدیه نما اخذ می گردد. سادهترین تعریفی را که بخواهیم برای آجر بگوییم آن است که آجر، سنگی است مصنوعی که پختن خاک رس به شکل آجر و با استخوان بندی رنگ به دست میآید و ابعاد آن مطابق احتیاج ما قابل تغییر میباشد. تمام واژه هایی که ذکر شد؛ اصطلاحات رایج در بحث طراحی نما است.



    1. زیبا و جذاب تر کردن ظاهر ساختمان ها



    1. معمار : گروه معماری Dok architects



    1. اجرا در بالاترین سرعت و کیفیت نما با سنگ ها



    1. قیمت نمای لوور چند است؟



    1. قیمت مناسب



    1. 3-افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری




از دیگر اصطلاحات رایج در بحث طراحی نما، نمای کلاسیک است. آب بندی نما ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. امروزه نمای کلاسیک یا به اصطلاح عام ، نمای رومی ، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده . یکی از مواردی که در طراحی نمای ساختمان رومی در بسیاری از موارد فراموش می شود ، عنصر اقلیم منطقه می باشد . باید بدانید که یکی از مهم ترین مواردی که در این زمینه موجود است نصب کردن آن ها می باشد و کیفیت ایزوگام ها است. دنبال کردن زیبایی شناسی در استفاده از مواد تولید شده توسط فرآیندهای صنعتی. این کار علاوه بر ایجاد زیبایی بیشتر در نمای یک ساختمان، باعث عایق کاری نمای ساختمان و یا ضد آب شدن آن می شود. با انتخاب مناسب منابع نوری و همچنین جای گذاری صحیح آن ها در نمای خارجی ساختمان می توان منظره و دید زیبایی از نمای خارجی ساختمان در شب ایجاد کرد. در نمای ساختمان باید با دقت زیادی نورها را استفاده کرد و آن ها را در جای مناسبی نصب کرد چرا که نحوه نورپردازی نمای خارجی ساختمان ارتباط مستقیمی با زیبایی ساختمان دارد. شرکت تولید و اجرای نمای خارجی ساختمان و طراحی نما به مدیریت افق گستر در موقعیت جغرافیایی استان تهران و شهر تهران در سایت ساخت و ساز ثبت شده است. این ایده ، تا حدی حریم خصوصی ساکنان درون ساختمان را نیز در نظر گرفته است. اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین میرود.

نحوه اجرای نما آجری

از آنجایی که نمای ساختمان ها، سازنده بدنه شهری هستند؛ در بسیاری از شهرهای مطرح جهان، ضوابط و مقررات ویژه ای در ارتباط با سیما و کالبد شهر وجود دارد. بالکنها نباید حالت موقت و ناپایداری که در بیننده تصور بهراحتی جدا شدن از بدنه ساختمان القا شود را داشته باشند. آنچه در نما سازی باید مد نظر قرار گیرد پیوند صحیح واصولی نما با اسکلت ساختمان است . این به این معنی است که شما پس از اطمینان از انجام صحیح پروژه حتما هزینه انجام کار را دریافت می کنید. ابتدا احکام سلبی یا الزامات به معنی آنچه نباید انجام شود. در ادامه احکام ایجابی یا اقدامات به معنی آنچه باید شود و در آخر توصیه ها به معنی آنچه بهتر است انجام شود؛ ولی رعایت و انجام آن الزامی نیست. ساختمان اداری پل رومی با ترکیب سنگ گندمک شیراز، آجر دودی و چوب طراحی و اجرا شده که یکی از نمونه کارهای نمای مدرن توسط دفتر راستا است. متخصصین ما انواع نمای ساختمان ویلایی, طراحی نما فروشگاه مسکونی، یک طبقه نمای ساختمان دوطبقه، سه طبقه رومی و شیشه ای را با ارزان ترین قیمت و بهترین کیفیت بدون هیچ خطایی در کترین زمان ممک برای شما انجام می دهند. به طور کلی نمای یک ساختمان به صورت گسترده در معرض شرایط آب و هوایی مختلف است، و یکی از تهدیدهای بزرگ برای کاهش کیفیت و طول عمر آن، نفوذ آب در قسمت های مختلف آن است.

آب بندی نمای ساختمان همچنین باعث می شود ساختمان مذکور تا حدود زیادی در مقابل شرایط مختلف عایق کاری شود. استفاده همزمان از ترمووود و آجر یا سنگ و آجر در نمای ساختمان، زیبایی خاصی به نما می دهد. آب بندی نما در یک ساختمان علاوه بر حفظ زیبایی و کیفیت نمای یک ساختمان، از ایجاد پوسیدگی ها و در نتیجه کاهش طول عمر مفید ساختمان جلوگیری میکند. و نکته ی آخر در مورد انتخاب گیاهان، این است که از گیاهانی که در چهار فصل محل زندگی شما زنده و سبز هستند بیشتر استفاده کنید تا حیاط تان در چهار فصل از زیبایی لازم برخوردار باشد. ضمن اینکه هماهنگی در طراحی نما با سایر همسایگان نیز یکی دیگر از ضوابط طراحی نما است. پس از اجرای نما یکی از کارهایی که باید حتما انجام شود، آب بندی یا ضد آب سازی نما است. مصالح بومی نشان میدهد که نما مربوط به چه منطقه ای است. نه فرهنگ مشترکی برای بیان دارند، نه مصالح یکسانی بهکار گرفته اند و نه سبک مشخصی را دنبال میکنند. واژه «ریشه ها» در این مقاله اشاره به ساختارهای ماندگار (و نه زودگذر) و الگویی، و همچنین تجارب و یافتههای دورههای تاریخی مربوط به آنها دارد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.