نمای اسپایدر و بررسی مزایا و معایب شیشه اسپایدر در طراحی نما

۲۰ دی ۱۳۹۸
۰۱:۵۰:۳۳
دانشجوی معماری
نظرات (0)

با توجه به نوع کاربری ساختمان اگر به عنوان مثال ساختمان اداری طراحی شده است نمای کامپوزیت مناسبتر است و تاثیر بسیاری در دیده شدن ساختمان شما دارد. برای مثال در شهر های استان مرکزی از قبیل خمین و محلات و استان هایی چون اصفهان و لرستان ، استفاده از نمای سنگ پیشنهاد می شود . برای مثال توجه به مسکونی یا اداری بودن ساختمان از نکات تاثیر گذار در چگونگی طراحی نمای آن میباشد. مزیت حالت دوم نسبت به حالت اول عدم دیده شدن پیچ در نمای چوبی بوده و از معایب آن قیمت بالاتر نسبت به حالت اول میباشد . نمای ساختمان که شامل منظره خارجی بنا میباشد متشکل از تراس،دیوار،پنجره های بیرونی و….میباشد. پیش از این که خاک را در آب قرار دهند، آن را با کاه به خوبی میآمیزند و به شکل تپه در میآورند. یکی از خدماتی که اکثر شرکت های طراحی معماری و شرکت های مهندسین مشاور ارائه می دهند، خدمات طراحی و اجرای نما می باشد. به همان نسبت که آپارتمان نشینی در شهرها گسترش یافته، ساخت ساختمان های ویلایی نیز در ییلاق ها و مناطق خوش آب و هوا افزایش یافته است. از قرن های پیش تاکنون شهرهای قدیمی ایران در معماری خود از کاهگل به عنوان یکی از مهمترین اجزای ساخت ساختمان و خانه های خود استفاده می کردند. پس از آنکه یک فرد با توجه به نما و تابلوی مغازه به سمت فروشگاهتان می آید، به دنبال اجناس مد نظر خود در ویترین مغازه می گردد. مهارت ، خلاقیت و تجربه مهمترین عامل در منحصر به فرد بودن سیستم های نما خشک هورسازه می باشد.

طراحی نما طبق ضوابط شهرداری

نما اسپایدر در واقع جدا کننده ی محیط خارج و داخل مکان مورد نظر شما می باشد و به جای محافظ دیواری استفاده می شود تا علاوه بر کاربردی بودن نمای ظاهری زیبایی را به مکان مورد نظر شما ببخشد. نمای شیشه ای کرتین وال گفتیم که زیبایی خاص خود را دارد و می تواند امروزه جایگزین نما های سنگی و آجری شود. از متریال هایی مانند چوب، آجر و سنگ به روش های ساده استفاده می شود ;که منعکس کننده زیبایی شناسی مدرن است. طراحی مغازه از قسمت های مختلفی مانند طراحی نمای مغازه، دکوراسیون ویترین مغازه، طراحی داخلی مغازه و دکوراسیون داخلی مغازه و دکورهای داخلی تشکیل می شود. طراحی نمای ساختمان سنگی به سبک ها و ایده های متفاوتی قابل انجام است . از آن جا که سبک مدرن، سبکی بی آلایش و ساده است، متریال های به کار رفته در شکل گیری آن نیز تا حد امکان ساده و یکدست انتخاب می شوند. پس باید به این نکته توجه کرد که برای فروش بیشتر باید به طراحی مغازه دکوراسیون داخلی آن توجه زیادی داشت. البته اخیرا در شهرهای بزرگ مانند تهران و اصفهان ساختمان های چند طبقه نیز به این روش ساخته و نما شده است.

مسکن به عنوان یکی از نیازهای نخستین بشر، ابتدایی ترین سوالی بوده که انسان سعی در یافتن پاسخی مناسب و معقول برای آن بوده است، اما همیشه در برنامه ریزیهای ملی به مسکن نه به عنوان محلی برای آسایش ساکنان در ابعاد عینی و ذهنی، بلکه به عنوان یک مشکل اقتصادی و فقط از این بعد بر خورد شده است. سازندگان و تولیدکنندگان مسکن آزاد بهدلیل اینکه بهدنبال فروش سریع و بازگشت سرمایه خود هستند، سعی در هر چه بیشتر مطرح کردن خود در محله مسکونی و نمایشی متمایز از بنای خود دارند و به همین دلیل یکی از دلایل عمده ناهماهنگی نمای ساختمانها در سطح شهر هستند. در رابطه با مسکن تعاونی شرایط بدتری وجود دارد. به دلیل وضعیت مالی ضعیف سازندگان و اینکه ساکنان و مالکان بهدنبال فروش ساختمان نیستند، بدون انجام عملیات پایانی نظیر نماسازی مورد استفاده قرار می گیرند و یا با کمترین هزینه و بدون طراحی نما، حجم و کالبد ساختمان رها میشود. البته در سالهای اخیر در شهر تهران هیچ ساختمانی بدون نماسازی نبوده است، لیکن این مساله در شهرستانها همچنان طراحی نما جلو انجام میشود. چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم؟ طراحی ویلا مدرن یکی دیگر از انواع طراحی نمای ساختمان های ویلایی است که امروزه حتی در شهر هایی مثل تهران نیز طرفداران زیادی دارد.



    • انجام نورپردازی طبیعی



    • طراحی نمای بیرونی امیر ویلا، کاری از علیرضا تغابنی



    • آبنما پرده ای



    • آشنایی با تنظیمات structure



    • 3- طراحی نمای ویلایی ساحلی



    • طراحی رستوران سنتی و مدرن



    • متناسب با آب و هوای منطقه باشد




بعد از زمان حدود ۲۰ دقیقه که سیمان گیرش اولیه پیدا کرد با فرچه یا ابر خیس روی کار را شسته تا سیمان روی سنگ دانه ها پاک شود و سنگ دانه ها نمایان شوند. اولین بارانی که بعد از آلودگی هوا شروع به باریدن کند، باران اسیدی نام دارد. رابیتس کاری در چند مرحله انجام می شود که بعد کسب اطلاعات از اجزای تشکیل دهنده سقف رابیتس در این مطلب می خواهیم با مراحل اجرای سقف رابیتس آشنا شویم. آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه نکات مهم در طراحی نما و ضوابط اجرایی آن در شهر اصفهان می باشد. به طور کلی ضوابط مربوط به ساخت نمای ساختمان در استان اصفهان در دو دسته محدوده مصوب تاریخی و خارج از محدوده مصوب تاریخی جای می گیرند. در طراحی نمای بیرونی خانه های دوبلکس اکثرا از دو متریال استفاده می شود اما برای زیباتر شدن نمای ساختمان معمولا طراحان سعی میکنند از یک متریال که رنگ آن با رنگ متریال اصلی متضاد است استفاده می کنند. چنانچه عوامل جوی و حوادث پیش بینی نشده و یا هر حادثه ای که به هر نحوی مانع از انجام کار شود که موجب اتمام بموقع طرح نشود هیچگونه مسئولیتی متوجه نماکار نخواهد بود.

اجرای نماشویی

در صورتی که این مقاله را دوست داشته باشید و می خواهید جزئیات بیشتری را در رابطه با طراحی نمای ساختمان گرد اطمینان کسب کنید به سایت اینترنتی ما بروید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.