اجرای نماهای مدرن ساختمان

۲۰ دی ۱۳۹۸
۱۱:۳۹:۲۸
دانشجوی معماری
نظرات (0)

عناصر زینتی (خوشنویسی) و مواد سنتی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه ای (آجر و کاشی) پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ بازگشتند. این دستورالعمل به استناد ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه و مواد ۶ و ۷ آیین نامه استانداردهای اجرایی طرح های عمرانی و در چارچوب نظام فنی و اجرایی کشور تهیه و ابلاغ شده است. در ادامه روند تکمیل پروژه، کمیته داوری فنی با عضویت اساتید مطرح کشور از دانشگاه های تربیت مدرس، صنعتی شریف و تهران و کارشناسان سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی تشکیل شد. زیر سازی دیوار های خارجی همراه با پروفیل گالوانیزه استاد و رانر که به سقف و کف ساختمان متصل می گردد. به همین خاطر نماهای ساختمان انواع مختلفی دارد و یکی از بخش های مهم برای زیبا سازی یک ساختمان محسوب می شود. با توجه به این مزایا و موارد بسیار دیگر می توان گفت ورق های اچ پی ال (HPL) گزینه مناسبی برای طراحی نما می باشند. جایگزین مناسبی که بهجای سنگ میتوان بهکار برد سرامیکها هستند. امروزه با پیشرفت علم، مصالح نوین در بسیاری از مواقع می تواند جایگزین مناسبی برای شیشه ها باشد که یکی از آنها، ETFE می باشد. کروم ، به قطعه نشان گچی یا گلی ویا سیمانی که برای منظم نمودن اضلاع ودستور شمشه گیری گذارده وسر مرکز نما سازی دیوار وکف می باشد کروم می گویند . به همین دلیل است که باید به زیباسازی آن اهمیت داد چون اگر این نما مخاطب را جذب نکند ممکن است او حتی میلی به پا گذاشتن درون ساختمان از خود نشان ندهد.

برنامه ی طراحی نمای بیرونی ساختمان

ازاینرو مهم است که نمای ساختمان هم زیبا باشد و هم نمودی از کاربری ساختمان را در خود نشان دهد. کامپوزیتها را میتوانید در هر شرایط آب و هوایی بهراحتی استفاده کنید و ساختمان را در عین سادگی، شیک و زیبا جلوه داده و مخاطبتان را جذب کنید. نیز می باشد که با توجه به میزان مصرف آن از حدود متری 4000 تومان تا متری 10000 تومان در هر متر مصالح ریز مصرف می گردد. تا شستشوی کف و تنظیم گچ کاری دیوار ها آسان گردد.که در بیشتر ساختمان ها این قرنیز حدود ۱۰ سانتیمتر استفاده می شود که در این جا هم به همین صورت است. آن وقت است که دستگاه های اجرایی باید با نظارتی ارشادی وارد عمل بشوند. آنچه ممکن است تا حدّی متظاهرانه به نظر رسد، ولی باید اذعان داشت که کژفهمی ها و سوء تعابیری که در کاراست که اینگونه روشنگریها را به چیزی ضروری بدل میسازد. بهدلیل وجود ذرات فلزی، این متریال به مرور زمان، زیبایی اولیهی خود را از دست میدهد و ممکن است نیاز به تعویض قطعات آن باشد. ۶- استفاده از الگو و بافت و ترکیب آن ها: به جای دور انداختن مبلمان قدیمی، می توانید تنها با تعویض پارچه و پولیش کردن آن ها، مبلمانی جدید و به ظاهر گران قیمت داشته باشید. با توجه به اهمیت نمای ساختمان ها، رعایت الزامات این دستورالعمل موجب پایداری نما می شود و تا زمانی که دیوار پشتیبان نما پابرجاست، نما نیز دچار آسیب و فروریزش نخواهد شد. رنگ مصالح به کار گرفته شده در نمای ساختمان ها، از ویژگی های بارز و جذاب یک نما به شمار می آید و کیفیت و مرغوبیت آجرنماهای به کار رفته را به صورت صحیح و مؤثر به نمایش می گذارد.

  1. 2- کنترل کننده صدا
  2. 2-3-2-استاد و رانر
  3. عایق بودن در برابر گرما و سرما در مناطق کوهستانی
  4. نمای کامپوزیت
  5. زیبایی و تنوع در انتخاب
  6. 3mm * 0.3mm, 0.21mm * 0.21mm
  7. بام بنا

در ابتدا فایل کد را با import وارد محیط مکس می کنیم که نقش زیر کار را برای ما خواهد داشت و ما طبق اندازه های آن شروع به طراحی خواهیم کرد. آجر از گذشته تا امروز یکی از محبوبترین مصالح برای نمای ساختمان مسکونی بوده است. در عصر پهلوی نیز به نوبه خود، برای ایجاد تزیینات بر روی نمای ساختمان مسکونی، تلاش زیادی انجام شده است. امروزه کامپوزیت طرفداران زیادی برای بهکارگیری در نمای بیرونی ساختمان مسکونی و تجاری دارد. نمای ساختمان مسکونی، حکم چهره برای انسان را دارد. استودیو معماری Ardete نمای این ساختمان را با استفاده از یک لایه بتن 3 اینچی و هندسه شش ضلعی لانه زنبوری ساخته اند که به عنوان لایه ایی برای ایجاد سایه عمل می نماید. در نهایت یک تجربه تنفسی با کاربرد هندسه ایی جسورانه نمای ساختمان را کامل نموده است. بدین صورت که ابتدا از بخش های مختلف فایل عکس گرفته شده ، سپس تمام تصاویر وارد فایل پاورپوینت شده و تیترها نوشته شده و دسته بندی شده است . قوس نیم دایره: ساده ترین ورایج ترین انواع قوسها قوس نیم دایره کامل می باشدعلت رواج آن بدین علت است که در این قوسها نیروها سریع تر وبهتر به طور عمودی به دیوارهای همال منتقل میگردنند .

این فایل توسط تیم تخصصی معمار طراحی گردیده است و با سایرفایل های موجود در فروشگاه های اینترنتی متفاوت است و به صورت انحصاری در فایل سازه به فروش می رسد. مدل های کابلی هم از لحاظ نصب و هم از لحاظ ظاهری، پیچیده ترین مدل هستند و به همین خاطر آن ها را می توان پرهزینه ترین و گران قیمت ترین مدل دانست. آبنما در معماری حوضچه ای کوچک و پر آب بود که به رودخانه یا قنات ها متصل بوده و آب مورد نیاز مردم را تامین می کرد. عمدهی تزیینات، درون خانهها و نهایتاً در حیاط مرکزی بود. برای شروع، خانهها از حیاط مرکزی خارج شده و به حاشیهی خیابانها آورده شدند. برای نصب آجر بر روی نمای ساختمان راهکار های متفاوتی پیش روی ماست که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد. محدوده های افقی ساختمان عبارتند از نقطه اتصال به آسمان ( محدوده پایانی ساختمان) نقطه اتصال به زمین (محل نشستن ساختمان بر زمین) و پوشش ساختمان مثل بام و شیروانی. آلاچیق یا کلاهفرنگی یا تارَم سازهای چوبی یا فلزی است که در گوشه باغها، پارکها یا باغچهها قرار داده میشود و بهعنوان سرپناهی برای نشستن در هوای باز استفاده میشود. برای آشنایی با دیگر خدمات شهرنگ از صفحه اصلی ما دیدن فرمایید.

اگر در مورد مکان و نحوه استفاده از قیمت اجرای فلاشینگ نما - صفحه اصلی - سؤالی دارید ، می توانید در وب سایت با ما تماس بگیرید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.