هر آنچه که درباره طراحی نمای کلاسیک ساختمان باید بدانید

۲۰ دی ۱۳۹۸
۰۹:۰۹:۲۷
دانشجوی معماری
نظرات (0)

از اجزای نمای کرتین وال می توان به فریم اصلی آلومینیومی به عنوان قاب ، شیشه ، نوار درزبند و تقویت کننده فولادی اشاره نمود. سپس از شیشه فروشی ها نوار شیشه که برای نمای شسته آماده می کنند تهیه می کنیم. در ابتدا باید زیر کار پلاستر سیمان اجرا شود و زیر کار تراز باشد تا از مصرف بیش از حد مصالح نمای شسته جلوگیری شود و کار یکدست تر اجرا شود. اصل انتخاب رنگ در رابطه با متریال نما نیز مصداق دارد، یعنی هر چه متراژ زمین کوچک باشد، باید تا جای ممکن از رنگ های روشن استفاده کرد که ساختمان بزرگ تر جلوه کند. نما بدنه ای از کالبد سازه می باشد، این درست است که نما اولین جزء از ساختمان است که با مخاطب ارتباط برقرار می کند، اما می بایستی از تمامی جهات زیبایی شناختی مورد بررسی قرار گیرد. نمای این نقشه اتوکد ساختمان تلفیقی از سنگ و آجر است; تلفیق سنگ و آجر در کنار هم زیبایی چشم نوازی ایجاد کرده . نقشه یک طبقه پارکینگ و یک واحد بروی آن دارد که سه خوابه است .این ساختمان مصالح بنایی بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. نوعی از نماهای مدرن شیشهای است که در آن شیشه به وسیلهٔ اتصالات نقطهای به سازه متصل می شود.

طراحی نما منطقه 1

در بیانی ساده نمای کرتین وال یک سازه ی جدا در جهت قائم ساختمان طراحی می شود که شیشه ها بر روی آن قرار می گیرد و سازه از طریق یسری اتصالات به سازه اصلی متصل می شود. در این روش اجرای نمای شیشهای، تمامی شیشهها به وسیله اتصالات نقطهای به سازه متصل میشوند. این نوع نماها گاهاً به نماهای حرکت پذیر در برابر عوامل لرزه ای اطلاق می شوند و دارای فناوری در تولید یراق آلات همچنین فناوری خاص در بخش طراحی و نصب بر روی انواع سازه های ساختمانی می باشند. پانل شیشهای شیشه اسپایدر، معمولاً دارای ضخامت ۱۰-۱۲ میلیمتر میباشد. شرکت رامادُر، یکی از صاحبان این سبک نمای ساختمان میباشد که شیشه اسپایدر را بهراحتی تولید و نصب مینماید. دیوار نگاری به مثابه یک رسانه است که پیامی را منتقل می کند. سپس بستهای اسپایدر به وسیله جوش آرگون به لوله ها متصل شده و پس از جوشکاری اندازه شیشه های اسپایدر بهصورت دقیق برداشت شده و بعد از ساخت جهت نصب به محل پروژه منتقل میگردد. کرتین وال یکپارچه قادر به بهره مندی از مزایای تولید و کنترل کیفیت کارخانه می باشد و نیاز به زمان کمتری برای نصب در محل دارد به همین دلیل در ساختمان های مرتفع کاربرد بیشتری دارد.

ضوابط به این موارد محدود نمی شوند و با جزئیات بیشتری هستند. شیشه های سکوریت به صورت منجسم و یکپارچه با حالتی فشرده ساخته طراحی نما قدیمی می شود. این سیستم ها سعی می کنند نماهایی که به صورت یکپارچه طراحی شده اند را بهبود بخشند. این ساختمان سه خواب ، نهارخوری و هال نشیمن را شامل میشود. اسپایدر بدون فریم و اتصال فریم پیشرفته سبب میشود تا سازههایی که از نمای شیشهای اسپایدر برخوردار هستند را از دیگر بناها، متمایز کند. سایت های بسیاری در کشور هستند، که فروش و اجرای نمای شیشه ای فریم لس را در مناطق مختلف کشور در دست دارند. اجرای نمای کرتین وال ، بر اساس درخواست کارفرما می توان از پروفیل ترمال بریک آکپا ساخت ایران و یا پروفیل ترمال بریک لورنزو ساخت کشور ترکیه استفاده نمود. استفاده از نمای شیشه ای کرتین وال دارای مزیت های بسیار زیادی است. دارای فرم های مختلف و چند شاخه ای می باشد. نماهای شیشه ای با تیغه های عمودی در قاب بندی مفید میباشد وامروزه نماهای اسپایدری به دلیل شفافیت درنماهای شیشه ای استفاده میشود. این فاصله باعث میشود در زمان افت ساختمان و یا زلزله شیشه اسپایدر به هم برخورد نکرده و دچار شکستگی نشوند. سبک طراحی کلاسیک آنها باعث شکوه و زیبایی منحصر بفرد ساختمان میشود. اهمیت نمای ساختمان بنا بر دلایل یاد شده و پیشرفت در عرصه ساختمان سازی و شهرسازی به ویژه در سال­های اخیر، باعث شده که طراحی نما، خود به یک رشته تخصصی تبدیل شود. نمای شیشه ای اسپایدر که بدون فریم و قاب می باشد باعث می شود که این نوع نما ها از دیگر نما های دیگر متمایز و متفاوت باشد.



    • 6 ساعت پیش



    • قیمت نسبتا مناسب



    • طراحی نمای مدرن ساختمان ویلایی



    • 10 اتفاق شگفت انگیزی که حین خواب رخ می دهد



    • 11 ماه پیش



    • در دسترس بودن یا نبودن تجهیزات



    • امکان نصب انواع مدل های بازشو بر روی آن




شیشه لمینت نیز یکی دیگر از انواع شیشه های مورد استفاده در این نما می باشد. نمای ساختمان رومی یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای افردایست که به سبک کلاسیک علاقه دارند . برخی موارد مانند عدم استفاده از نماهای تمام شیشه ای (سطح شیشه خور نما از ۶۰ درصد بیشتر نشود) یا تمام فلزی و عدم استفاده از رنگ های نامتعارف، در دسته پرهیز در ضوابط طراحی نمای ساختمان قرار می­گیرند. شرکت طرح زیبا نیز با طراحی و ساخت پروفیل های اختصاصی نما توانسته است به درخواست مشتریانی که اجرای نمای خاص شیشه ای را داشته اند پاسخی مناسب دهد . به همین دلیل می توان مدول های شیشه ای را به لامل های عمودی و یا افقی متصل نمود. در ابتدا فریم های فولادی در ساختار کرتین وال بکار می رفت ، اما امروزه تقریبا در تمامی سیستم های دیوار پرده ای از پروفیل های آلومینیومی به دلیل سبک تر بودن استفاده می شود. نمای رومی یکی از نماهای حرفه ایی در سراسر جهان به شمار می آید. یکی از مواردی که در معماری و ساختمان سای فراوان دیده می شود و خود را به صورت پسند روز در بین انبوه سازان در زمان فعلی نشان داده، استفاده از نمای شیشه ای ساختمان ها است. آپارتمان های دو تا چهار طبقه در تمام شهرهای ایران بسیار یافت می شود که طراحی نمای ساختمان های چند طبقه را بیش از پیش مهم و حیاتی نموده است.

طراحی نما کتابخانه

برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی نما موزه (fa.wikipedia.org) صفحه خود ما را بررسی کنید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.