بهترین نمونه های طراحی نمای ساختمان یک طبقه در مناطق مختلف ایران درسال 98

۱۹ دی ۱۳۹۸
۰۴:۵۶:۳۱
دانشجوی معماری
نظرات (0)

در بحث نمای ساختمان ها چیزی که بیشترین تأثیر را دارد سلیقه های شخصی است این سلیقه ها در سطح گسترده هم می تواند نقطه ی قوت باشد هم نقطه ی ضعف. نمای ساختمان ها به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده سیما و منظر شهر، دارای نمادها و نشانه های تعیین کننده هویتی است که از عواملی همچون اقلیم، فرهنگ و اقتصاد تأثیر میپذیرد. امروز ، ما طیف گسترده ای ازساختمان های ایجاد شده را زیر چتر معماری مدرن خواهیم دید و به طبع نمای این ساختمان ها هم از دل معماری مدرن بیرون می آیند. حال پس از بررسی وضعیت به کارگیری نمای کلاسیک و نمای رومی در ساخت و ساز امروز ، می پردازیم به مسائل کاربردی در طراحی ، مسائل شهرداری ، تهیه مصالح و اجرای این چنین نماها. درصد از کل ارزش قرارداد پس از تکمیل کامل پروژه با تأیید (نهاد منتخب نظارتی) . به طوری که اجازه حرکت به آجرهای دو طرف درز انبساط داده میشود و آب بندی دیوار نیز از بین نمیرود. از دیگر ویژگی هایی که در معماری مدرن برای نماها استفاده می شود می توان به گیاهان اشاره کرد، استفاده از گیاهان خود نمایی جلوه گرانه تر به ساختمان می افزاید.

  • 1- بالا بردن امنیت و ایمنی ساختمان
  • عایق در برابر برق
  • عمر و دوام کمتر
  • ایجاد سطح بصری یکنواخت شیشه ای

از ویژگی های طرح های کلاسیک می توان به دیوار های گچبری شده، استفاده از ستون و سرستون ها، مبلمان آنتیک و منبت کاری، سقف های بلند و غیره اشاره کرد. یک نمونه از چنین ویژگی هایی ، گنجاندن سازه های صفحه نمایش مانند در نمای بسیاری از ساختمان ها است. ۴- مصالح نما باید اتصال کافی و مناسب با بدنه و سازه داشته باشد تا از خطر ریزش جلوگیری به عمل اید. در صورت محاسبات سازه ای دارد. نمای سیمانی عمدتا ماندگاری و دوام مناسبی دارند و در صورت ترکیب خوب و انتخاب یک مجری متخصص میتواند نیازها و خواسته های کارفرما و مالکین محترم ساختمان را تامین کند. قبل از تغییر تیغه ها در ساختمان هایی که دیوار باربر دارند از یک متخصص مشورت بگیرید ، اطمینان حاصل کنید که خانه روی سرتان نمی ریزد! برای مثال برخی از کمپانی ها فقط بر روی خانه ها و ویلاهایی طراحی نما ویلایی انجام میدهند که این ویلاها در جاهای بکر و منحصر بفردی مانند صخره ها ، جزیره ها و یا در اقیانوس ها باشند. این محبوبیت اصلا اتفاقی نیست و حاصل تلاش همکاران ما در بخش طراحی نما ویلایی است که به صورت تخصصی بر روی این ویلاها انجام شده است. آبنما در محوطه به دو صورت ساخت در محل و یا پیش ساخته ساخته و اجرا میشود. در طراحی با کامپوزیت شما میتوانید برجستگی ها و فرورفتگی های زیادی را در نما خلق کنید که به زیبایی دوچندان نما کمک شایانی می کند.

اجرای نما چوب ترموود

 

نمای رومی ساختمان که به نام نمای کلاسیک هم شناخته می شود به دلیل داشتن شاخصه های زیباییی متعدد افراد زیادی را بخود جذب می کند. عوامل زیادی در بوجود آمدن این طرح های فوق العاده نقش داشته اند. ممکن است طراحانی زیردست و خبره و متخصص در این زمینه برای یک ویلای بسیار کوچک بتواند ظاهری فوق العاده تر از یک ویلای چند هزار متری تحویل دهد و بسازد. ابتدا باید کارهای بزرگ تر انجام شوند زیرا بر قسمت های کوچک تر تاثیر می گذارند. طراحی نما شهرداری (this post) بسیار دیده شده است که معماران و طراحان متخصص در یک فضای بسیار کوچک یک نما و فضای فوق العاده مدرن تحویل میدهند. علاوه بر این موارد، استفاده از نمای شیشه ای ساختمان باعث می شود که ساختمان شما دید و منظره بهتری نیز پیدا کند و فضای گسترده تری را پیش روی خود بتوانید تماشا کنید. این بخش از مجموعه آموزش های سایت معمارآپ به آموزش طراحی نما در تری دی مکس اختصاص داده شده است. تری دی مکس یا مایا ، کدام بهتر است؟ در این روش کابل بصورت کراس (متقاطع) و تور و یا خرپا و بست های مخصوص جهت نگهداری قطعات و شیشه استفاده می شود. از این رو استفاده از متریال با کیفیت که در مدت زمان طولانی استحکام و شکل ظاهری خود را حفظ کند از نکات مهمی است که باید در نظر داشت. تعمیر سقف، مقاوم سازی ، جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت ، نصب یا تعمیر پنجره ها.

نقشه ویلای شماره ۴ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید.

 

اینکار را میتوانید با خریداری منابع نور نما و نصب آن در نقاط مختلف نما انجام دهید. خدمات اجرای نمای ساختمانی کنیتکس در تهران و همه شهرستان ها انجام می شود. تنوع در طراحی دکوراسیون و طراحی نمای ساختمان ویلایی بسیار زیاد است و شما میتوانید با توجه به سلیقه شخصی و نظر خودتان یکی از آنها را برای نمای ویلای خود انتخاب کنید. طراحی و اجرای نقشه ویلایی از زیباترین کارهایی است که هر مهندس معماری می تواند انجام دهد. نقشه ویلای شماره ۱۰ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید. نقشه ویلای شماره ۱ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید. نقشه ویلای شماره ۹ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید. نقشه ویلای شماره ۳ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید. نقشه ویلای شماره ۸ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید. نقشه ویلای شماره ۶ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید. نقشه ویلای شماره ۴ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید. نقشه ویلای شماره ۵ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید. نقشه ویلای شماره ۲ ( دیدن عکس در سایز بزرگتر ) کلیک کنید. طراحی نقشه ویلا (پلان ,نما) برای دانلود در سایت تخصصی معماری قرار گرفت.

از تامین بودجه مورد نیاز برای اجرای پروژه مطمئن شوید. یک نمای ساده می تواند به مراتب زیباتر از نماهای نامفهوم با مصالح در هم ریخته، پراکنده و متعدد باشد. به تعبیری دیگر، نمای پیوسته نمایی است که از یک فرم کلی تبعیت کند و نه مجموعه ای از حجم های که در تمام نما پراکنده شده و هدف خاصی را دنبال نمیکند. اول اینکه از لحاظ کاهش مصرف انرژی کارایی داشته و و دوم اینکه بر روی فوم عایق امکان کاربرد انواع جزییات اجرایی به سهولت وجود دارد. سرعت اجرای بالایی دارد؛ این روش بسیار سریعتر از روش سنتی اجرا میشود و پرت مصالح را نیز به شدت کاهش میدهد. آنچه که در ساختار کلاسیک معمول بوده و هست، استفاده از مصالحی مانند گرانیت و مرمر است و نماهایی با این متریال طرفداران خاص خود را دارد. اگر در شهر هایی زندگی می کنید که دارای کارخانه های تولید سنگ هستند مانند اصفهان ، لرستان و مرکزی به شما توصیه میکنیم تا از سنگ در طراحی و اجرای نمای ساختمان استفاده کنید . اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین میرود. اگر بخواهیم این روش برآورد هزینه ها در قرارداد های طراحی نما را با روش دوم مقایسه کنیم، میبینیم که تفاوت قیمت آنچنانی نخواهیم داشت. برای نصب با این روش باید سرامیک قابلیت جذب آب را داشته باشد تا شما بتوانید از ملات های قدیمی مانند دوغاب سیمان استفاده نمایید. پارک ها و مراکز تفریحی، حیاط منازل و ویلاها، لابی هتل ها و غیره مکان هایی می باشند که می توان از آبنمای کوزه ای استفاده کرد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیتیل طراحی و اجرای نما است.