پنج متريال رايج در طراحي نما ساختمان كدام اند؟

۲۰ دى ۱۳۹۸
۰۸:۵۵:۳۲
دانشجوي معماري
نظرات (0)

وي گفت: از كميسيون حقوقي و قضايي مجلس مي خواهيم موادي كه به اين كميسيون بازگشته است با تامل بيشتري بررسي كنند. در ادامه به بررسي تأثيرگذاري ۳ عامل فوق ميپردازيم. طبقه همكف اهميت ويژه اي در زندگي شهري دارد، به اين علت كه عابران پياده اين قسمت را بهطور مستقيم ميبينند. در متن آيين نامه به اين صورت آمده است كه كليه ساختمان هايي كه تعداد تعداد طبقات آن ها 6 طبقه روي همكف و يا بيشتر باشند؛ موظف به دريافت مصوبه از كميته نما و منظر شهري هستند. عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: ماده 5 اين لايحه مي گويد همه قراردادها با شهادت لغو مي شود و اكنون شاهد خريدني است. اقاي حاجي دليگاني افزود: بر اساس اين ماده اگر دو نفر شهادت بدهند سند شش دانگ از اعتبار مي افتد. سپس پروفيل هاي فريم لس به همراه شيشه بر روي شبكه بندي سوار مي گردند. با توجه به تجربه هاي متعدد اخذ تاييديه كميته نما در دفتر راستا، اكثر پروژه هاي نماي مدرن كه تغيير كارفرما روي طرح ارائه شده كم باشد؛ در يك يا نهايتا دو جلسه، تاييديه نما اخذ مي گردد. سادهترين تعريفي را كه بخواهيم براي آجر بگوييم آن است كه آجر، سنگي است مصنوعي كه پختن خاك رس به شكل آجر و با استخوان بندي رنگ به دست ميآيد و ابعاد آن مطابق احتياج ما قابل تغيير ميباشد. تمام واژه هايي كه ذكر شد؛ اصطلاحات رايج در بحث طراحي نما است.



    1. زيبا و جذاب تر كردن ظاهر ساختمان ها



    1. معمار : گروه معماري Dok architects



    1. اجرا در بالاترين سرعت و كيفيت نما با سنگ ها



    1. قيمت نماي لوور چند است؟



    1. قيمت مناسب



    1. 3-افزايش كيفيت ساخت و سازهاي شهري




از ديگر اصطلاحات رايج در بحث طراحي نما، نماي كلاسيك است. آب بندي نما ساختمان از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. امروزه نماي كلاسيك يا به اصطلاح عام ، نماي رومي ، طرفداران بسيار زيادي پيدا كرده . يكي از مواردي كه در طراحي نماي ساختمان رومي در بسياري از موارد فراموش مي شود ، عنصر اقليم منطقه مي باشد . بايد بدانيد كه يكي از مهم ترين مواردي كه در اين زمينه موجود است نصب كردن آن ها مي باشد و كيفيت ايزوگام ها است. دنبال كردن زيبايي شناسي در استفاده از مواد توليد شده توسط فرآيندهاي صنعتي. اين كار علاوه بر ايجاد زيبايي بيشتر در نماي يك ساختمان، باعث عايق كاري نماي ساختمان و يا ضد آب شدن آن مي شود. با انتخاب مناسب منابع نوري و همچنين جاي گذاري صحيح آن ها در نماي خارجي ساختمان مي توان منظره و ديد زيبايي از نماي خارجي ساختمان در شب ايجاد كرد. در نماي ساختمان بايد با دقت زيادي نورها را استفاده كرد و آن ها را در جاي مناسبي نصب كرد چرا كه نحوه نورپردازي نماي خارجي ساختمان ارتباط مستقيمي با زيبايي ساختمان دارد. شركت توليد و اجراي نماي خارجي ساختمان و طراحي نما به مديريت افق گستر در موقعيت جغرافيايي استان تهران و شهر تهران در سايت ساخت و ساز ثبت شده است. اين ايده ، تا حدي حريم خصوصي ساكنان درون ساختمان را نيز در نظر گرفته است. اگر به نماي ساختمان واحدي، بدون در نظر گرفتن نماي ديگر ساختمانها فكر شود، همگوني نماي شهري در كليت از بين ميرود.

نحوه اجراي نما آجري

از آنجايي كه نماي ساختمان ها، سازنده بدنه شهري هستند؛ در بسياري از شهرهاي مطرح جهان، ضوابط و مقررات ويژه اي در ارتباط با سيما و كالبد شهر وجود دارد. بالكنها نبايد حالت موقت و ناپايداري كه در بيننده تصور بهراحتي جدا شدن از بدنه ساختمان القا شود را داشته باشند. آنچه در نما سازي بايد مد نظر قرار گيرد پيوند صحيح واصولي نما با اسكلت ساختمان است . اين به اين معني است كه شما پس از اطمينان از انجام صحيح پروژه حتما هزينه انجام كار را دريافت مي كنيد. ابتدا احكام سلبي يا الزامات به معني آنچه نبايد انجام شود. در ادامه احكام ايجابي يا اقدامات به معني آنچه بايد شود و در آخر توصيه ها به معني آنچه بهتر است انجام شود؛ ولي رعايت و انجام آن الزامي نيست. ساختمان اداري پل رومي با تركيب سنگ گندمك شيراز، آجر دودي و چوب طراحي و اجرا شده كه يكي از نمونه كارهاي نماي مدرن توسط دفتر راستا است. متخصصين ما انواع نماي ساختمان ويلايي, طراحي نما فروشگاه مسكوني، يك طبقه نماي ساختمان دوطبقه، سه طبقه رومي و شيشه اي را با ارزان ترين قيمت و بهترين كيفيت بدون هيچ خطايي در كترين زمان ممك براي شما انجام مي دهند. به طور كلي نماي يك ساختمان به صورت گسترده در معرض شرايط آب و هوايي مختلف است، و يكي از تهديدهاي بزرگ براي كاهش كيفيت و طول عمر آن، نفوذ آب در قسمت هاي مختلف آن است.

آب بندي نماي ساختمان همچنين باعث مي شود ساختمان مذكور تا حدود زيادي در مقابل شرايط مختلف عايق كاري شود. استفاده همزمان از ترمووود و آجر يا سنگ و آجر در نماي ساختمان، زيبايي خاصي به نما مي دهد. آب بندي نما در يك ساختمان علاوه بر حفظ زيبايي و كيفيت نماي يك ساختمان، از ايجاد پوسيدگي ها و در نتيجه كاهش طول عمر مفيد ساختمان جلوگيري ميكند. و نكته ي آخر در مورد انتخاب گياهان، اين است كه از گياهاني كه در چهار فصل محل زندگي شما زنده و سبز هستند بيشتر استفاده كنيد تا حياط تان در چهار فصل از زيبايي لازم برخوردار باشد. ضمن اينكه هماهنگي در طراحي نما با ساير همسايگان نيز يكي ديگر از ضوابط طراحي نما است. پس از اجراي نما يكي از كارهايي كه بايد حتما انجام شود، آب بندي يا ضد آب سازي نما است. مصالح بومي نشان ميدهد كه نما مربوط به چه منطقه اي است. نه فرهنگ مشتركي براي بيان دارند، نه مصالح يكساني بهكار گرفته اند و نه سبك مشخصي را دنبال ميكنند. واژه «ريشه ها» در اين مقاله اشاره به ساختارهاي ماندگار (و نه زودگذر) و الگويي، و همچنين تجارب و يافتههاي دورههاي تاريخي مربوط به آنها دارد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

بهترين متريال ها براي طراحي نما، كدام ها هستند

۲۰ دى ۱۳۹۸
۰۷:۴۵:۱۸
دانشجوي معماري
نظرات (0)

رنگهايي كه هر كدام داراي تناليتههايي از آرام و ملايم گرفته تا برجسته و شاداب هستند.بعد از فصل بهار شما ميتوانيد از رنگهاي روشن فصل تابستان استفاده كنيد و خانه اي به خنكي بستني در تابستان داشته باشيد. تغييرات بافت سطح متريال و تضادهاي آن مي تواند سايه روشن ايجاد نمايد و بيننده درك عميق تري از متريال خواهد داشت. اين نوع نورپردازي منجر به روشن شدن كل بنا مي شود و با استفاده از پروژكتورهايي كه در اطراف بنا قرار گرفته اند اجرا مي گردد. پنل ها بر روي پوشش پنجره ها نيز تعبيه شده اند، و در زمان بسته شدن نورگير پنجره ها، پوسته يكپارچه ايي از صفحات سيماني نمايش داده مي شود. حتي جهت نور پردازي نيز در زيبا تر شدن نما بي تأثير نيست. از مشخصات اين سبك توجه به رنگ و نور درساعات مختلف روز و انعكاس رنگ هاي اشياء مختلف در يكديگر و تأثير رنگ هاي پيرامونيو به كار بردن رنگ هاي خاص و ناب مي شد. برخي از چراغ هاي مخصوص نما داراي قاب هستند كه اين قاب از انتشار نور به فضاهاي اطراف جلوگيري نموده و نور چراغ را به سمت هدف مشخصي هدايت مي كند. نورپردازي هدفمند يك نورپردازي ايده آل است زيرا تمركز آن بر يك هدف مشخص است و با اشاعه آن به فضاي اطراف ناهنجاري بصري ايجاد نمي كند. در اين سيستم نصب مصالح نما و ريلها همه بر اساس نقشه انجام ميشود كه ميتوان به كارگرها آموزش داد، اما بهرهگيري از نيروي كار متخصص باعث ميشود سرعت و دقت اجراي نما افزايش يابد.

اجراي نماي مدرن

توان لامپهاي بهكار رفته كم الي متوسط است و محل نصب عموما بر روي خود نما ميباشد. اين قلاب ها در قسمت فوقاني داراي يك سوراخ M8 مي باشد كه براي تنظيم ارتفاع قلاب به وسيله بولت و يا مهار كردن آن بر روي پروفيل مورد استفاده قرار مي گيرد. اگر ميخواهيد بنا نقشي ماندگار در ذهن بيننده به جاي بگذارد اين نوع نورپردازي مهمترين نوري هست كه بايد از آن بهره ببريد. نوري كه براي مزين نمودن نما در بيرون از ساختمان به چشم مي خورد نبايد وارد ساختمان شود زيرا در اين صورت آرامش ساكنين را خدشه دار خواهد كرد. براي ايجاد سايه روش منبع نوري در نورپردازي نماي ساختمان بسيار اهميت دارد و نقش اساسي بازي مي كند. كه شما مي توانيد، با روش هاي زير از قيمت روز، طراحي نماي ساختمان مطلع شويد. در آن دوره كارخانه هاي گوناگون آجرپزي وجود داشت كه آجرهايي از قبيل: سفال، سقفي، فشاري و بهمني را توليد مي كردند. طول عمر بالا: اگر از نماي اسپايدر استفاده كنيد، مي توانيد مطمئن باشيد كه نماي ساختمان شما براي سال ها ظاهر خود را حفظ مي كند. درصورتيكه طراحي قوي و متناسب با فضا انجام شود كافي است مصالح با كيفيت و گروه بازسازي ساختمان مجرب در اختيار داشته باشيد تا ساختمانتان زيبا شود.

  • قيمت ها در تاريخ 1397/07/17 به روز شده است
  • انجام عمليات ترمو استاندارد
  • 7-طراحي نما با توجه به كاربري ساختمان
  • نمايش ۳۰ آگهي پرتوان در گروهها و صفحه اصلي سايت
  • نگهداري و تعمير آسان
  • ديكانستراكشن: ويژه گي هاي سبك معماري ديكانستراكشن

اگر براي طراحي نماي ساختمان خود نياز به راهنمايي داريد با پيمانساز در تماس باشيد. همچنين فضاهايي با مدت كاربري محدود كه نياز به سرعت عمل در احداث دارند ، از اين سيستم فايبر سمنت استفاده مي گردد ، كه بهينه ترين گزينه مي باشد. در اين نما پانل هاي پيش ساخته اي وجود دارد كه باعث مي شوذ بدون نياز بستن داربست توسط كارگران انجام شود به همين دليل امنيت و ايمني بودن اين نما متناسب تر بنظر مي رسد. ساختمان قديمي هتل يكي از بزرگ ترين هتل هاي شهر لو دونگ Luo Dong محسوب مي شد و قدمتي 70 ساله دارد. امروزه با پيشرفت علم، مصالح نوين در بسياري از مواقع مي تواند جايگزين مناسبي براي شيشه ها باشد كه يكي از آنها، ETFE مي باشد. طراحي دكوراسيون و مبلمان همواره يكي از مهم ترين بخش ها مي باشد و برخلاف تصور برخي، شامل بسياري از وسايل و نه فقط مبل راحتي اتاق نشيمن يا مبل رسمي اتاق پذيرايي است. پس از تاييد نهايي يكي از طرح هاي پيشنهادي و قطعي كردن آن نقشههاي ساختمان را به طور دقيق با مقياس ۱:۵۰ يا ۱:۱۰۰ ترسيم ميكنند. بهره گيري از المان هاي ساختماني كه نماينده شكوه معماري نماي آن ساختمان هستند.

سبك هاي زيادي از اين سبك معماري الهام گرفتند كه مي توانيم به سبك نئوكلاسيك از ميانه قرن ۱۹ كه منجر به بازسازي يونان قرن ۲۰ شد نام ببريم . مطالعه زياد در مورد اقليم هاي گوناگون و همچنين شناخت صحيح انواع متريال كمك بزرگي براي طراح به حساب مي آيد. در حال حاضر طراحي نماي ساختمان به علت در معرض ديد بودن، بسيار مورد توجه قرار گرفته است. ۸۰ميليون دلار واسه سر ترامپ خوش به حال چه كساني؟ ساختمان ها عناصر مهمي در شهر هستند كه نقش پر اهميتي در ايجاد و شكل گيري حال و هواي فضا شهري دارند. بازتاب سطح ناشي از روش هاي نورپردازي نماي ساختمان است كه مي توانند ذهنيت بيننده را از متريال به كار رفته شكل دهد. مزاياي كاميون الكتريكي تسلا در مقابل كاميون هاي ديزلي از زبان ايلان ماسك قصه حضرت يونس (ع) گوشه اي از محتواي محصول نكات طلايي دادرسي مالياتي آموزشي | ميشه به من يك نمره ارفاق كنيد؟ در مقاله هاي آينده به بررسي تخصصي انواع سيستم هاي نماي كرتين وال، معايب و مزاياي آنها خواهيم پرداخت. از اقداماتي كه تيم طراحي در اين پروژه بر عهده داشته اند شامل: تغيير ورودي و خروجي ها، سازماندهي اتاق ها، ادغام كاربري هاي بيرون و داخل ساختمان و ايجاد يك واحد مدولار قيمت اجرا نما كامپوزيت بوده است. به عنوان مثال، با تاكيد بر روي ستونهاي ساختمان، بلندي و استحكام بنا را به مخاطب القا مينماييد.

قيمت اجراي نماي سراميك خشك

براي كساني كه تقريباً هرگونه سؤالي در مورد مكان و همچنين نحوه اشتغال طراحي نما با ضوابط شهرداري شما دارند ، احتمالاً مي توانيد از طريق وب سايت ما به ما ايميل دهيد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

طراحي نما و حياط ويلا

۲۰ دى ۱۳۹۸
۰۲:۴۳:۴۶
دانشجوي معماري
نظرات (0)

چنانچه از سيمان جهت پشت زيرسازي نماي ترمووود استفاده شود، ضخامت آن بايد حداقل 4 سانتي متر باشد. داراي يك سقف شيرواني ساده و نماي ساده چوبي. هميشه در انتهاي طراحي نما به ساده خواهيم رسيد.هر چه نما ساده و گويا تر طراحي شود، عناصر به كار رفته تاثير بيشتري بر ذهنيت و ديد افراد خواهند گذاشت. اين مجموعه داراي 14 دسته بندي مختلف شامل مدل سه بعدي مورد استفاده در طراحي نما و دكوراسيون كلاسيك براي تري دي مكس است. اين نما از اتصال سه لايه مختلف اعم از دو لايه ورق آلومينيومي تشكيل شده است كه يك لايه عايق پلي اورتان را كه خصوصيات غيرقابل اشتعال دارد را در وسط خود جاي داده است. مواد كامپوزيت (چند سازه يا مركب) محصولات مهندسي شدهاي هستند كه از دو يا چند ماده مختلف ساخته شدهاند. نهايتاً ورق هاي آلومينيوم كامپوزيت بوسيله اتصالاتي آلومينيومي U شكل (موسوم به بچه ناوداني) كه در داخل لامل هاي آلومينيومي قرار مي گيرند ، بر روي لامل ها نصب مي گردند. سپس چارچوب با اسكلت نگهدارند كه از جنس چوب، فولاد يا آلومينيوم ميباشد به ساختمان متصل شده تا نماي خشك با رعايت فاصله از عايق حرارتي بر روي چارچوب نگهدارنده قرار گيرد. هر گونه مصالحي كه قابليت استفاده در نماي داخلي و خارجي ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادي ( البته متعارف ) از ضخامت ۵ ميليمتر تا ۵۰ ميليمتر به روش نماي خشك قابل نصب است. اين گونه گياهان هزينه هاي شما را براي نگهداري از گياهان بسيار پايين مي آورد.

طراحي نما كاشي

 

براي رفع اين مشكل با پيچ آنها را محكم مي كنند كه باعث كم شدن جلوه ي بصري نما مي شود. در اجراي نما بهصورت خشك، امكان تعويض و تعمير المانها در صورت صدمه ديدن (مثل شكستن براثر ضربهي شديد) وجود دارد. اجراي اين نوع نما، هم به صورت VISIBLE و هم به صورت INVISIBLE امكان پذير مي باشد. به دليل نوع مراحل اجراي نماي آلومينومي اين امكان فراهمشده است كه پس از گذر زمان در صورت بروز مشكلي در ظاهر نما و يا اعمال تغييراتي در بدنه، ورقهاي آلومينيومي از نما خارجشده و با ورقهاي جديدي جايگزين شوند. كامپوزيت آلومينيوم براي استفاده در نماي ساختمان هاي مسكوني چندان مناسب نيست چرا كه شخصيتي اداري به ساختمان مي بخشد. در اين روش جهت جلوگيري از خوردگي بين آهن و آلومينيوم ، از لاستيك هاي دي الكتريكال PVC بين براكت آلومينيومي و نبشي آهني استفاده مي گردد. در اكثر مواقع از آلومينيوم براي زير سازي استفاده مي شود زيرا هم طول عمر بيشتري دارد و هم باعث سبكتر شدن نما مي شود. به دليل اينكه چوب مقاومت كافي در برابر شرايط محيطي را ندارد، به همين دليل بايستي از چوبي كه با روش هاي مختلف فرآوري شده و در مقابل شرايط مقاوم سازي شده است، استفاده شود. البته ايمني در طراحي نماي ساختمان مدرن حرف اول را مي زند و به همين دليل است كه به شما توصيه كرديم حتما در اجراي پروژه هاي جدي تر، با شركت هاي خوشنام و معتبر همكاري كنيد. براي طراحي اصولي نماي ساختمان بهتر است ابتدا بافت و فرهنگ منطقه مورد نظر را مورد بررسي قرار دهيد و از هنر معماري براي رسيدن به نتيجه اي مطلوب بهره ببريد.

  • 4 روش نمايان
  • توجه به نورپردازي بخش هاي مختلف ويلا
  • دوربين مدار بسته و سيستم هاي امنيتي
  • فايبرسمنت طرح چوب
  • سنگ كاري،
  • 1- توجه به هماهنگي و يكپارچگي بصري
  • Normal body
  • با توجه به كاربري ساختمان

در بناهاي قديمي و سنتي شيشهها از طريق يك قاب يا يك فريم در نما و در ساختمان قرار ميگرفتند، اما امروزه با پيشرفت فنآوري ديگر نيازي به فريم و قاب نيست. اين نما سرشار از ابهت و شكوه است و امروزه براي بسياري از ساختمان ها به كار برده مي شود. آيا مي دانيد كه امروزه براي داشتن زيباترين نما از چه متريال ها و مصالحي استفاده مي شود؟ تمامي عكس ها كاملا جديد و به روز مي باشد و سعي شده كه زيباترين نماهاي اجرا شده در شهرهاي بزرگ را جمع آوري نماييم. البته اخيرا در شهرهاي بزرگ مانند تهران و اصفهان ساختمان هاي چند طبقه نيز به اين روش ساخته و نما شده است. تصور كنيد گلدان هاي رنگي چه منظره زيبايي را به نماي ساختمان شما مي دهند كه شما در گذشته در طراحي نما از آن غافل بوديد. سعي شد از دو سبك كلاسيك و مدرن براي انتخاب نماها استفاده شود كه در اين ميان طراحي نماي ساختمان هاي مسكوني و تجاري به تصوير كشيده شده است. ازآنجاكه ورقهاي كامپوزيت آلومينيومي بر روي يكلايه زير سازd (آهني يا چكمهاي) نصب ميشوند، يكلايه هوا بين بدنه اصلي ساختمان و نما قرار ميگيرد كه همين مسئله باعث ميشود ساختمان با هزينه كمي عايق صوتي شود. برخي از مزاياي نماي كامپوزيت به دليل مراحل نصب آن هست كه در ادامه بهتفصيل به آنها ميپردازيم. مالك جديد پس از بازسازي ساختمان برخي عرصه هاي داخلي تصميم داشت تا نماي پروژه را تغيير دهد. البته استفاده اين متريال براي برخي نماها ممنوع شده بعلت مشكلي كه در آتشسوزي پيدا مي كند.

در ادامه مراحل ساخت اين نما را خواهيم ديد.

 

اين از دست دادگي جلا باعث ميگردد كه زيبايي و جلوه كار افت پيدا كند. آّب مصرفي براي ساخت ملات ها نيز بايد در طي كار دماي نسبتا ثابتي داشته باشد تا ملات به دست آمده يكنواخت باشد . در ادامه مراحل ساخت اين نما را خواهيم ديد. پروژه هاي اجرا شده فروشنده چوب ترمو را بررسي كنيد و ببينيد وضعيت فعلي پروژه ها به چه صورت است و چه كساني قبلا از اين شركت خريداري كرده اند ؟ آيا مي دانيد كه يكي از مهم ترين و بهترين راه و روش هاي خريداري كردن انواع ايزوگام هاي مختلف از بازار هاي خريد و فروش چه مي باشد؟ و مي توانيد با مراجعه به بازارهاي خريد و فروش انواع سراميك از قيمت هاي به روز مطلع شويد. همچنين ميتوانيد از طريق پيامك از دوره هاي تخفيفي ما مطلع شويد ! اگر قصد طراحي نماي كامپوزيت داريد همين الان با مشاوران ما تماس بگيريد. اين موارد به عنوان مثال ياد شد تا كارفرمايان هم با چند مورد به صورت اجمالي در رابطه با طراحي نماي ساختمان، آشنايي پيدا كنند و فارغ از بحث سليقه، اين آگاهي را داشته باشند كه ضوابط هم مطرح هستند. به عنوان مثال براي چوب با ضخامت 30 ميلي متر نياز به ميخي با طول سه برابر ضخامت چوب داريم تا بتواند نفوذي 60 ميلي متري در چوب زيرسازي به وجود بياورد. متخصصين ما انواع نماي ساختمان ويلايي, مسكوني، يك طبقه نماي ساختمان دوطبقه، سه طبقه رومي و شيشه اي را با ارزان ترين قيمت و بهترين كيفيت بدون هيچ خطايي در كترين زمان ممك براي شما انجام مي دهند.

ساختمان هايي كه از اين نما استفاده مي كنند به علت استفاده از مصالح زيبا و نحوه اجراي شان بسيار زيبا و منحصر به فرد هستند. بدون شك، نماي كامپوزيت سبكي زيبا، مدرن و متفاوت است و به نماي ساختمان ظاهري منحصربه فرد ميبخشد. برگرفتن از راه كار هاي طبيعت در طراحي نماي ساختمان بسيار به جذابيت نماي آن اضافه مي كند و چون ذاتا انسان به طبيعت علاقه دارد، به شدت جذب اين نوع نماي ساختمان مي شود. يك الگوي اورگانيك ديگر نيز در طراحي نماي فلزي اين ساختمان در مركز ويكتوريا، بخارست به كار رفته است. همچنين تمامي جوش هاي صورت گرفته در زيرسازي نماي كرتين وال مانند هر قسمت ديگري بايد بر اساس استاندارد هاي شركت ملي ساختمان صورت بپذيرد و توسط مامور كنترل جوش مورد بررسي قرار بگيرد. با مراجعه به اتوماسيون داخلي يا اتوماسيون اداري شركت مي توان تعدد مشترياني كه ازين خدمات استفاده كرده اند را مشاهده كرد. با مشاهده نماهاي ساختمانهاي شهرهاي مختلف ميتوان به اين مهم پي برد. مثلاً در شهرهاي بزرگي مانند تهران بهتر است به طور تقريبي 25% از مساحت فضاي سبز مورد نظر به ساخت آب نما ها اختصاص داده شود. همچنين به علت عدم تغيير نما پس از ساخت و تعميرات حد اقل 30 سال پس از عمر اوليه و مفيد ساختمان بايد در طراحي اوليه نما ساختمان دقت بسيار نمود.

اگر هر نوع سؤالي در مورد مكان و بهترين راههاي استفاده از قيمت اجرا نما كامپوزيت داريد ، مي توانيد با ما در سايت اينترنتي ما تماس بگيريد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

نماي اسپايدر و بررسي مزايا و معايب شيشه اسپايدر در طراحي نما

۲۰ دى ۱۳۹۸
۰۱:۵۰:۳۳
دانشجوي معماري
نظرات (0)

با توجه به نوع كاربري ساختمان اگر به عنوان مثال ساختمان اداري طراحي شده است نماي كامپوزيت مناسبتر است و تاثير بسياري در ديده شدن ساختمان شما دارد. براي مثال در شهر هاي استان مركزي از قبيل خمين و محلات و استان هايي چون اصفهان و لرستان ، استفاده از نماي سنگ پيشنهاد مي شود . براي مثال توجه به مسكوني يا اداري بودن ساختمان از نكات تاثير گذار در چگونگي طراحي نماي آن ميباشد. مزيت حالت دوم نسبت به حالت اول عدم ديده شدن پيچ در نماي چوبي بوده و از معايب آن قيمت بالاتر نسبت به حالت اول ميباشد . نماي ساختمان كه شامل منظره خارجي بنا ميباشد متشكل از تراس،ديوار،پنجره هاي بيروني و….ميباشد. پيش از اين كه خاك را در آب قرار دهند، آن را با كاه به خوبي ميآميزند و به شكل تپه در ميآورند. يكي از خدماتي كه اكثر شركت هاي طراحي معماري و شركت هاي مهندسين مشاور ارائه مي دهند، خدمات طراحي و اجراي نما مي باشد. به همان نسبت كه آپارتمان نشيني در شهرها گسترش يافته، ساخت ساختمان هاي ويلايي نيز در ييلاق ها و مناطق خوش آب و هوا افزايش يافته است. از قرن هاي پيش تاكنون شهرهاي قديمي ايران در معماري خود از كاهگل به عنوان يكي از مهمترين اجزاي ساخت ساختمان و خانه هاي خود استفاده مي كردند. پس از آنكه يك فرد با توجه به نما و تابلوي مغازه به سمت فروشگاهتان مي آيد، به دنبال اجناس مد نظر خود در ويترين مغازه مي گردد. مهارت ، خلاقيت و تجربه مهمترين عامل در منحصر به فرد بودن سيستم هاي نما خشك هورسازه مي باشد.

طراحي نما طبق ضوابط شهرداري

نما اسپايدر در واقع جدا كننده ي محيط خارج و داخل مكان مورد نظر شما مي باشد و به جاي محافظ ديواري استفاده مي شود تا علاوه بر كاربردي بودن نماي ظاهري زيبايي را به مكان مورد نظر شما ببخشد. نماي شيشه اي كرتين وال گفتيم كه زيبايي خاص خود را دارد و مي تواند امروزه جايگزين نما هاي سنگي و آجري شود. از متريال هايي مانند چوب، آجر و سنگ به روش هاي ساده استفاده مي شود ;كه منعكس كننده زيبايي شناسي مدرن است. طراحي مغازه از قسمت هاي مختلفي مانند طراحي نماي مغازه، دكوراسيون ويترين مغازه، طراحي داخلي مغازه و دكوراسيون داخلي مغازه و دكورهاي داخلي تشكيل مي شود. طراحي نماي ساختمان سنگي به سبك ها و ايده هاي متفاوتي قابل انجام است . از آن جا كه سبك مدرن، سبكي بي آلايش و ساده است، متريال هاي به كار رفته در شكل گيري آن نيز تا حد امكان ساده و يكدست انتخاب مي شوند. پس بايد به اين نكته توجه كرد كه براي فروش بيشتر بايد به طراحي مغازه دكوراسيون داخلي آن توجه زيادي داشت. البته اخيرا در شهرهاي بزرگ مانند تهران و اصفهان ساختمان هاي چند طبقه نيز به اين روش ساخته و نما شده است.

مسكن به عنوان يكي از نيازهاي نخستين بشر، ابتدايي ترين سوالي بوده كه انسان سعي در يافتن پاسخي مناسب و معقول براي آن بوده است، اما هميشه در برنامه ريزيهاي ملي به مسكن نه به عنوان محلي براي آسايش ساكنان در ابعاد عيني و ذهني، بلكه به عنوان يك مشكل اقتصادي و فقط از اين بعد بر خورد شده است. سازندگان و توليدكنندگان مسكن آزاد بهدليل اينكه بهدنبال فروش سريع و بازگشت سرمايه خود هستند، سعي در هر چه بيشتر مطرح كردن خود در محله مسكوني و نمايشي متمايز از بناي خود دارند و به همين دليل يكي از دلايل عمده ناهماهنگي نماي ساختمانها در سطح شهر هستند. در رابطه با مسكن تعاوني شرايط بدتري وجود دارد. به دليل وضعيت مالي ضعيف سازندگان و اينكه ساكنان و مالكان بهدنبال فروش ساختمان نيستند، بدون انجام عمليات پاياني نظير نماسازي مورد استفاده قرار مي گيرند و يا با كمترين هزينه و بدون طراحي نما، حجم و كالبد ساختمان رها ميشود. البته در سالهاي اخير در شهر تهران هيچ ساختماني بدون نماسازي نبوده است، ليكن اين مساله در شهرستانها همچنان طراحي نما جلو انجام ميشود. چگونه به موضوع نما در معماري بينديشيم؟ طراحي ويلا مدرن يكي ديگر از انواع طراحي نماي ساختمان هاي ويلايي است كه امروزه حتي در شهر هايي مثل تهران نيز طرفداران زيادي دارد.



    • انجام نورپردازي طبيعي



    • طراحي نماي بيروني امير ويلا، كاري از عليرضا تغابني



    • آبنما پرده اي



    • آشنايي با تنظيمات structure



    • 3- طراحي نماي ويلايي ساحلي



    • طراحي رستوران سنتي و مدرن



    • متناسب با آب و هواي منطقه باشد




بعد از زمان حدود ۲۰ دقيقه كه سيمان گيرش اوليه پيدا كرد با فرچه يا ابر خيس روي كار را شسته تا سيمان روي سنگ دانه ها پاك شود و سنگ دانه ها نمايان شوند. اولين باراني كه بعد از آلودگي هوا شروع به باريدن كند، باران اسيدي نام دارد. رابيتس كاري در چند مرحله انجام مي شود كه بعد كسب اطلاعات از اجزاي تشكيل دهنده سقف رابيتس در اين مطلب مي خواهيم با مراحل اجراي سقف رابيتس آشنا شويم. آن چه كه در اين مطلب از ساختمانچي به بيان آن مي پردازيم، ارائه نكات مهم در طراحي نما و ضوابط اجرايي آن در شهر اصفهان مي باشد. به طور كلي ضوابط مربوط به ساخت نماي ساختمان در استان اصفهان در دو دسته محدوده مصوب تاريخي و خارج از محدوده مصوب تاريخي جاي مي گيرند. در طراحي نماي بيروني خانه هاي دوبلكس اكثرا از دو متريال استفاده مي شود اما براي زيباتر شدن نماي ساختمان معمولا طراحان سعي ميكنند از يك متريال كه رنگ آن با رنگ متريال اصلي متضاد است استفاده مي كنند. چنانچه عوامل جوي و حوادث پيش بيني نشده و يا هر حادثه اي كه به هر نحوي مانع از انجام كار شود كه موجب اتمام بموقع طرح نشود هيچگونه مسئوليتي متوجه نماكار نخواهد بود.

اجراي نماشويي

در صورتي كه اين مقاله را دوست داشته باشيد و مي خواهيد جزئيات بيشتري را در رابطه با طراحي نماي ساختمان گرد اطمينان كسب كنيد به سايت اينترنتي ما برويد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

ملزومات طراحي و اجراي نماي آجري

۲۰ دى ۱۳۹۸
۱۲:۳۰:۳۳
دانشجوي معماري
نظرات (0)

سازه انتخاب شده براي اين آپارتمان هم سازه بتني است .اين نقشه را به همراه دو طرف نما در اينجا دريافت كنيد. در اين پلان دسترسي از سمت شمال (وردي از سمت ساختمان)بوده و در سه طبقه طراحي گرديده است .لازم به ذكر است كه اين نقشه داراي فايل دكوراسيون و نما نيز مي باشد. نرم افزار مهندسي Artlantis Studio با ارائه امكانات فراوان براي نقشه كشي و طراحي ساختمان، ميتواند يكي از نرم افزار هاي كاربردي در اين رشته به حساب بيايد. كه معرف شخصيت بصري و وزن ساختمان شما در طراحي است. و معماري در هنگام طراحي ساختمان هاي نوين، براي استفاده از سبك هاي مدرن تري انتخاب شده اند. طبيعي است كه اين هماهنگي، با انتخاب صحيح متريال ايجاد مي شود. تنوع طرح و رنگ چوب هاي مورد استفاده در طراحي نما از ويژگي هاي مثبت اين متريال به شمار مي رود. طراحي نما هم بايد با توجه به محصولي كه فروشگاه ارائه ميكند باشد. از آنجا كه ديوار پرده اي مستقيماً به قاب سازه اي متصل است، بار باد را به قاب و درنتيجه به تير و ستون منتقل كرده و لذا در برابر بار باد مقاومت ميكند. همچنين استفاده از شيشه هاي 2 يا 3 جداره يك لايه عايق صوتي و حرارتي بسيار مناسب را ايجاد ميكند. توجه داشته باشيد كه هر نوع چوبي را نمي توان به ترمووود تبديل كرد، زيرا كيفيت الوارهاي استفاده شده بسيار بسيار مهم است كه بايد هميشه به آن توجه كرد.

در ادامه شما را با برخي از اين موارد آشنا خواهيم كرد.

چگونه ديوار تاكيدي و رنگ آن را در اتاق خواب تعيين كنيم ؟ از فايبر سمنت برد در ويلا سازي در شمال نيز مي توان استفاده كرد. مي توان آنها را از راه دور كنترل كرد و به صورت پيچي توليد شده اند. فقط كافي است يك تحقيق در مورد كرتين وال يا شيشه هاي اسپايدر صورت پذيرد تا با پيچيدگي ها و مشخصات فني آنها آشنا شد. در ادامه شما را با برخي از اين موارد آشنا خواهيم كرد. البته برخي از شركت هاي همكار براي گرفتن موافقت شهرداري با اجراي طرحي كه خودشان زده اند نيز هزينه هاي جداگانه اي را فاكتور مي كنند. بهعنوان مثال سازنده از استفاده از اشكال ناموزون، جانمايي برخي مجسمهها كه به فرهنگ ما تعلق ندارد يا استفاده از برخي الگوها و سبكهاي غيرمتعارف منع شده است. در انتخاب مصلح و مدل طراحي نماي ساختمان عوامل زيادي مي توانند تاثيرگذار باشد كه يكي از مهم ترين عوامل توجه به شرايط اقليمي و فرهنگ شهري است كه در آن زندگي مي كنيد. در مرحله بعد ، چوب را آرام آرام سرد مي كنند تا دماي آن به 100 درجه سانتي گراد برسد و سپس با پاشيدن آب و بخار آب دماي آن را به دماي محيط مي رسانند .



    • سازنده : CG Blog



    • تنوع شكلي و رنگي



    • اجراي زمان بر



    • داراي وزن كم سازه و قطعات



    • 4- استفاده از يك سبك معماري مشخص




منتخب وب : استخر، بركه و آبنما: به جرأت مي توان گفت آب زيباترين، حيات بخش ترين، آرامش دهنده ترين و مهم ترين عنصر روي زمين است، عنصري كه در جاي جاي زندگي ما حضور دارد. اي كاش استادان دانشگاهي كه از بزرگان عرصه معماري ايران و صاحب سبك مي باشند، در اين كميته ها حضور داشتند، آن موقع، طراحان به ديد احترام نظرات اين اساتيد را روي چشم مي گذارند. همانطور كه مي دانيم، در طراحي نماي اسپايدر تماماً از شيشه استفاده مي شود و از چارچوب هاي فلزي در آن ها استفاده نمي شود. به همين دليل آموزش طراحي نماي خارجي به صورت گام به گام را در اين مطلب از سايت خودتان تهيه و آماده دريافت نموده ايم تا از مزاياي آن نهايت استفاده را ببريد. نوع مصالح و سبك نماي يك ساختمان نشان دهنده شخصيت و هم چنين كاربري آن مي باشد. اصلح اين است به نماهاي شاخص ساختمان هاي همسايه استناد شود نه ساختمانهائي كه هيچ گونه ارزش معماري ندارند. در نظر گرفته شده است كه در طراحي آن از درخت هاي فرفورژه و آهني استفاده شده است. استفاده از نماي كامپوزيت نيز پس از بررسي نوع ساختمان و بر اساس نوع كاربري و استفاده از آن توسط ما ارزيابي و پيشنهاد داده مي شود. مشاوره،طراحي،مجري و اجراي و تعرفه قيمت شيشه هاي فريملس نماي ساختمان درتهران و كرج. نماي نئوكلاسيك: طراحي نئوكلاسيك همان طور كه از معناي لغوي آن پيداست يعني كلاسيك جديد. طراحي و اجراي فضاهاي مسكوني اداري و تجاري در كرج پيكره و روح هر فضايي در دنيا ، به نوع چينش و تركيب بندي اجزاء آن وابستگي مطلق دارد.

در هر منطقه شهرداري تهران، كميته اي به نام كميته نما شكل گرفته است. سنگ داراي تنوع بي نظيري در جنس، طرح، بافت و رنگ است. حين طراحي طرح، كارفرما در نظر داشت تا انواع مختلفي از واحدهاي اداري با متراژ 50 مترمربع و 120 مترمربع داشته باشد. را نتوان حركت داد و هر جز از طرح، جزء جدا ناپذير طرح باشد. نكته اي كه بايستي در هنگام نصب هر دو روش، ميخ زني و پيچ، دقت كرد اين است كه تعداد پيچ يا ميخ در هر رديف نصب به پهناي چوب بستگي دارد. از مزاياي نماي اسپايدر مي توان به سبكي، شفافيت، سهولت و سرعت بسيار بالاي اجراي آن، اجرا سطوح پيچيده، تنوع دتايل در يراق آلات و همچنين تحمل بهتر در برابر زلزله، اشاره كرد. ۶- با توجه به چگالي بالاي سنگ هاي گرانيت، خلل و فرج در آنها بسيار كم است، در نتيجه چسبندگي خوبي ندارند و براي استفاده در نماي ساختمان بايد از تمهيدات ويژهاي استفاده گردد. 11. نما به عنوان رابط: نماي ساختمان بايد به شكلي طراحي شود كه عليرغم حفاظت محيط داخل از بيرون، ارتباط فضاي بيرون را با محيط داخل ساختمان به خوبي برقرار كند. چهارمين نقد به شهرداري، اجبار به طرح كه از 5 ساختمان راست و 5 ساختمان چپ تبعيت در خط آسمان و مصالح مصرفي آنها نمايد.

طراحي نما پست مدرن

و مرغشان يك پا دارد و تكليف مي نمايند كه طراح حتماً بايد در انتخاب مصالح و خط آسمان از آنها تبعيت نمايد. هر شخص باتوجه به سليقه خود، سبكي را انتخاب مي نمايد. WORKac، J. Mayer. H، Clavel Arquitectos، Nicolas Buffe براي ساخت نماهاي گاراژ همراه با شركت معماري Riley K / R (Keenen / Riley) Exxesite Corpse انتخاب شدند. 5/2 متر دهد و 0.5 متر اضافه طول بنا را جهت نماسازي نه فضاسازي به طراح ارائه دهد.البته به شرطي كه باعث در آمدزايي شهرداري در حين ساخت نشود! جالب اينجاست كه نماهاي ساختمانهاي اداري و تجاري بزرگي كه به واسطه بانكها و ارگانهاي دولتي و شبه دولتي در حال ساخت است، اصلاً بوئي از روح معماري ايراني و اسلامي نبرده اند. و اين محدوديت يعني كشتن روح خلاقيت معمار. طراحان براي ساختمانهاي اداري و تجاري دچار محدوديت مي باشند. اگر مجموعه شهرداري به تكنولوژي هاي شيشه در ارتباط با سير كولاسيون هوا و نور و حتي زلزله واقف بودند، قطعاً محدوديت هاي ايجاد شده در بخش طراحي را مرتفع مي نمود. 14. نماي ساختمان و شرايط محيطي: نماي هر واحد مسكوني بسته به شرايط محيطي از جمله آب و هوا، باد و طوفان، زلزله و ميزان آلايندههاي هوا در مناطق مختلف، متفاوت ميباشند. ديدن ساختمان هاي زيبا كه تا حدودي دل هر بيننده اي را قلقلك مي دهد و براي لحظه اي هم كه شده شما را در جاي خود ميخكوب مي كند.

نرم افزار طراحي نماي سنگ ساختمان

البته هر كدام از اين سه سبك، گونه هاي مختلف خود را در بر مي گيرندكه در اين مقاله از بيان آنها صرف نظر شده است. هشتمين نقد به شهرداري استخدام يك سري خانم در هر منطقه كه طراح ابتدا بايد طرح خود را از فيلتر ايشان بگذراند. از آنجايي كه در دنياي مدرن امروز تنوع اين محصول بسيار زياد است بايد به شما بگويم بر اساس دكوراسيون هاي مدرن و كلاسيك خود مي توانيد از شومينه اي هم راستا با آن سبك بهره بگيريد. عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي افزود: چرا چند نفر محدود نسخه اي را نوشته اند كه نقايص زيادي دارد و در آن از ظرفيت هاي ديگر كارشناسي كشور در حوزه اقتصادي استفاده نشده است. در اين حالت فشار اقتصادي كمتري به سازنده يا مجري طرح وارد ميشود. نقدي كه به شهرداري تهران وارد است اين است كه شهرداري تهران در حال پياده سازي نما هاي ديكته شده به شهروندان تهراني است و چهره شهر تهران را در آينده نه چندان دور مثل كشور هاي كمونيستي خواهد نمود. در حاليكه آن ساختمان 40 ساله به زودي در آينده نه چندان دور، قرار است تخريب و نوسازي شود. بايد بدانيد كه يكي از مهم ترين مواردي كه در اين زمينه موجود است نصب كردن آن ها مي باشد و كيفيت ايزوگام ها است.

1 ــ محمولههاي داراي ثبت سفارش كه تأمين و انتقال ارز آنها انجام شده است. اين سبك بين المللي، از سال 1820 ميلادي پايه گذاري گرديد و نماهاي رومي يا يوناني با حذف تزئينات، ساده سازي گرديدند و تناسبات كاخ گونه آنها جهت استفاده انسان امروزي، اشل انساني پيدا نمود. قابل ذكر است كه اين نما با وجود مزيت هاي فراوان داراي معايبي نيز مي باشد، عايقي ضعيف در مقابل حرارت و وزن بالا كه جهت اجرا نياز به يك پايه مقاوم دارد. نماي ساختمان سنگ در برابر نور آفتاب و شرايط جوي تغيير رنگ نمي دهد و اين مدل نما در برابر رطوبت مقاوم است و عايق خوبي در برابر سرما و گرما است. داشتن نمايي كه عملكرد حرارتي خوبي داشته باشد مستقيماً مصرف انرژي را تحت تأثير قرار ميدهد لذا در نماي ساختمان، استفاده از مصالحي كه ضريب انتقال حرارتي كمتري دارند، بايد مورد توجه قرار گيرد. اين وسيله دكوري علاوه بر كارايي در فصل هاي سرد سال در ساير فصول نقش بسيار تأثير گذاري در روند چيدمان و دكوراسيون داخلي منزل شما دارد. طراحي و اجراي نماي ساختمان نه تنها از نظر زيبايي حائز اهميت مي باشد، بلكه از نظر ايمني نيز بسيار مهم است. تركيب كامپوزيت، شيشه و سنگ بسيار داراي حساسيت است.

فرقي نمي كند كه ساختمان شما چند ساله است مهم اين است كه استفاده از گل ها و گياهان طبيعي روح زندگي و سبزي را در شما و بيننده ساختمان شما ايجاد مي كند. طراحي دكوراسيون و معماري داخلي شور و اشتياق و آرامش را با استفاده از تكنيك ها و سبك هاي متعدد و طراحي هاي خلاقانه به كوچكترين و بي روح ترين فضاها باز مي گرداند. به همين دليل است كه مراجع قانونگذار شهري نيز براي طراحي نماي ساختمان قوانين دقيق و پيچيدهاي را تعريف كردهاند. هدف از تعريف ابتدايي اين سه سبك طراحي اين بود كه اين سه نوع طراحي، در معماري پذيرفته شده است و ضد معماري نمي باشد. اين شركت با چندين سال سابقه درخشان در حوزه طراحي و اجراي نماي چوب ترمو از بهترين شركت هاي اجرايي نماي چوب در كرج شناخته مي شود. رزومه ي ما شامل دستاوردهاي حاصل از تلاش چندين ساله و هم چنين متشكل از بهترين اجراهاي ما در كرج و ساير شهرهاي ايران مي باشد. براي اثبات اين ادعا كافي است چند سوال فني در مورد ديتيل هاي اجرائي نما يا مبادي سواد بصري از ايشان بپرسيد! و نظرات ايشان بيشتر اعمال سليقه شخصي است تا تابع سواد بصري و قوانين زيبا شناختي و حتي در بعضي از كميته هاي نماي مناطق، مهندسين عمران هم مشاركت دارند!

اگر در مورد مكان و نحوه استفاده از طراحي نماي ساختمان قديمي (اينجا) سؤالي داريد ، مي توانيد در وب سايت با ما تماس بگيريد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

نصب و اجراي نماي كامپوزيت

۲۰ دى ۱۳۹۸
۱۲:۰۵:۵۵
دانشجوي معماري
نظرات (0)

اهميت تناسب بين محوطه سازي و طراحي نماي ساختمان، در ساختمان هاي مسكوني و ساختمان ويلاها بيش از پيش بايد مورد توجه قرار بگيرد. مطلب پيشنهادي : طراحي فضا سبز و محوطه با نگاهي مدرن. معمولا نماي ساختمان هاي گذر خيابان و ساختمان هاي اداري بصورت نماي مدرن انتخاب و طراحي مي شود. نماي آجري ساختمان با الهام از ميراث فرهنگي شهر طراحي شده و مولفي از هويت شهري به شمار مي رود. نابودي آن يعني نابودي هويت فرهنگي . فرسايش خاك در قرآن فرسايش (به انگليسي: Erosion) فرايند نابودي تدريجي رويهٔ يك مادهاست. نماهاي سبز سنتي يا نماهاي سبز مستقيم- كه بيواسطه به ديوار متصل ميگردند- شامل گياهان بالاورندهاي هستند كه مستقيما و بدون حائل در طول ديوار بالا ميروند. علاوه بر آن، به متريال مورد استفاده در ساخت نما اشاره كرديم كه اميدواريم برايتان مفيد باشد. نماي ساختمان بر ارزش مادي ساختمان نيز تاثير گذار است و در ضمن مي تواند يك ديد كلي از آنچه در درون فضا رخ خواهد داد براي بيننده به تصوير بكشد . تصويري كه مشاهده ميكنيد تصوير نماي سيمان شسته برج مي باشد كه بصورت چند رنگ كار شده و بسيار زيبا و مقاوم مي باشد . موقع اجراي آجر با ملات شاهد ريخته شدن دوغاب سيمان روي آجر هستيم، كه بعدش بايد پس از گذشتن يه روز بيايم سطح آجر رو پاكش كنيم كه برجستگي ملات رو آجر نمونه . در نماي سطح شيشه اي دوجداره دو شيشه در كنار هم و با فاصله در قابي ازجنس آلومينيوم قرار مي گيرند و حاصل كاريك Curtain Wall مي شود.



    • عكاس پروژه: Yuchen Zhao



    • عايق رطوبتي



    • عدم توسعه دسترسي سواره و پياده به خارج از حريم ملك



    • با توجه به كاربري ساختمان



    • 1 طراحي سطوح اصلي و جانبي



    • يك لايه فضاي خالي




با سلام خدمت تمامي معماران و دنبال كنندگان رشته معماري و عمران , قيمت اجراي نماي بايراميكس در اين بخش از مقالات و مطالب مربوط به دكوراسيون خارجي در وب سايت معماري ايران به بررسي موضوع طراحي نماي ساختمان مي پردازيم . گروه طراحان معماران بوم آور با بهره گيري از تيمي خلاق و دانش آموخته هاي طراحي و دكوراسيون داخلي آماده ارائه خدمات تخصصي طراحي نماي ساختمان هاي مسكوني، تجاري و اداري (از صفر تا صد پروژه) مي باشد. نانو نماي ساختمان ،يك عايق محافظ بهره گرفته از فناوري نانو مي باشد كه بسته به نوع خود مي توانند نما را از باران و رطوبت جرم و زنگ آب ،شوره،گردو غبار و فضولات پرندگان محافظت نمايد. كنيتكس توانسته كه در تست هاي آب و هواي بد، باران هاي تند و اسپري نمك را به خوبي تحمل كند. استفاده از فضاي سبز، آلاچيق، آب نما، استخر و …. قيمت سقف متحرك استخر برا اساس مساحت استخر حساب مي شود. قيمت شيشه فريم لس از هرمترمربع 3/000/000ريال تا 8/000/000ريال ميباشد. روش كار هر كدام از نما سازي سيماني متفاوت است .كه در ادامه مقاله كمب به آن اشاره ميكنيم همچنين قيمت سيمانكاري با توجه به نوع بنا ويا پيچيدگي آن تعيين ميشود . ممكن است يك تكنيك خاص براي نورپردازي يك ساختمان با نماي رومي بسيار زيبا باشد ، اما براي نورپردازي نماي ساختمان مينيمال اصلا مناسب به نظر نرسد . نماي بيروني ساختمان از عناصر اصلي در ساختمان سازي است. همانطور كه در طراحي و اجراي سقف كاذب، رابيتسكاري جاي خود را به كنافكاري داد، براي اجراي نماي ساختمانها نيز نصب نماي ساختمان با ملات در بسياري از موارد جاي خود را به نصب نماي خشك ساختمان داده است.

اجراي نماي شسته

استفاده از چوب در نماي ساختمان علاوه بر زيبايي و ايجاد احساس خوب در بيننده، داراي نكات مثبت بسياري است. ميزان رطوبت در يك چوب به وسيله اصطلاح «رطوبت چوب» و يا «نسبت رطوبت بيان مي شود. بايد توجه نمود در محل هاي بهم رسيدن توري هاي رابيتس يك اورلب 7 تا 10 سانتي متري در نظر گرفته شود و توري ها به وسيله سيم رابيتس بندي بهم متصل گردد. در كنار ساختمان اصلي، يك استوديو عكاسي واقع شده كه سقف آن به وسيله سيمان سياه و ورق گالوانيزه پوشانده شده است. ترمو وود متريالي است كه به تازگي در حال فراگير شدن در طراحي نماي ساختمان است . طراحي نماي بيروني خانه هاي دوبلكس. ازطرفي ، پوشش عايق نماي بيروني ساختمانبا مانع شدن از ورود نم به داخل ساختمان باعث مي شود تا براي هميشه از وجود رطوبت در داخل ساختمان خلاص بشويد. نماي بيروني براي ساختمان آنها طراحي كنيد . به وضعيت وخيم افتادن داخل و نماي بيروني ساختمان توسط عوامل فوق ، از بزرگترين مشكلات كنوني خيلي از صاحبان ملك ها مي باشد. به گونه اي كه با توجه به شرايط جغرافيايي معماري خارجي ساختمان و به طبع نماي بيروني ساختمان داراي تنوع بسياري مي باشد. با اين حال، جالب است در نظر داشته باشيد كه اگرچه اجراي نماي اسپايدر با استفاده از شيشه انجام مي شود، ولي اين سبك تمام استاندارد هاي امنيتي را داشته و تقريباً هيچ ضعفي از لحاظ ايمني و مقاومت ندارد.

هزينه اجراي نماي خشك ساختمان چقدر است؟

اولين سازندگان اين ديوارها، متخصصان آلماني بودند كه هدف اصلي شان محافظت از محيط زيست بوده است. 2 - گروه اجرايي : كه اين گروه با استفاده از دستگاه هاي مدرن روز ، با توجه به نقشه هاي اجرايي ، كار را شروع و به نحو احسن به اتمام مي رسانند. نماي اسپايدر به عنوان يك نماي ثابت نقطه اي (point fixed glass) امروزه از پر كاربردترين نماهاي مدرن شيشه در مقايسه با سيستمهاي مشابه مانند كرتين وال مي باشد. در نماي ساختمان بايد تناسب خوبي بين پنجره ها و سايبان و محدوده سقف ها و عناصر تزييني و … برقرار باشد. به بيان ديگر مي توان گفت، مغازه ها با توجه به نوع كالا و اجناسي كه دارند، نيازمند به يك طراحي داخلي خاصي مي باشند. همچنين مي توان به ضد آب و قابل شستشو بودن آن نيز اشاره كرد. همچنين يك نماي خارجي جذاب، مشتريان زيادي براي شما جذب خواهد كرد. در ادامه توضيحاتي در مورد نماي مدرن ، نما كلاسيك و مينيمال توضيحاتي ارايه خواهيم كرد . طراحي نماي خارجي ساختمان كار بسيار پيچيده اي است و نيازمند به خلاقيت و مهارت بسياري مي باشد . هزينه اجراي نماي خشك ساختمان چقدر است؟ از مهم ترين ويزگي هايي كه بايد در طراحي نما ساختمان در نظر گرفته مي شود زيبايي و جذابيت آن است چرا كه طراحي نماي ساختمان است كه نظر ها را به سوي خود جلب مي كند . سادگي با استفاده از نرده هاي شيشه اي سكوريت براي بالكن ها و پنجره ها بيشتر شده است.

عكس طراحي نما رومي

در واقع در اين نوع طراحي، ستون ها به شكل دوريك، يونيك و يا قرنتي ساخته ميشن. با توجه به نوع ستون ها (پايپ، فين گلس، نيم فين، قوطي و …) زيرسازي مناسب انجام مي گردد. حال آنكه استفاده از روش هاي سنتي در شبيه سازي انرژي به علت تركيبات زياد متغير ها امري دشوار و پيچيده است و نياز به صرف مدت زمان زيادي دارد. بازي با طرح جعبه ي گل از ظرافت هايي است كه طراحان مختلف به عنوان ابزار از آنها استفاده مي كنند. اينكار را ميتوانيد با خريداري منابع نور نما و نصب آن در نقاط مختلف نما انجام دهيد. پس در نتيجه با توجه به اهميت آن لازم است دقت و توجه لازم را به اين كار اختصاص داد تا اصطلاحا لباس خوبي براي ساختمان در نظر گرفته شود . لازم به ذكر است كليه محصولات اين شرگت داراي ضمانت نامه 5 ساله بيمه ايران مي باشد. كتاب متريك خانه مورد استفاده براي طراحي معماري در كتاب "متريك خانه" شما تمام مراحلي را كه براي طراحي يك خانه لازم است را گام به گام خواهيد ديد. كه نتيجه آن كمبود روشنايي لازم براي كار و نور دراماتيك است . اگر در جلوي پنجره ها از پرده هاي پارچه اي استفاده مي كنيد بهتر است رنگ آن ها نيز روشن انتخاب شود.

مراحل ريخته گري بسيار مشكل بود و مي بايست شيشه ها به آهستگي خنك شده و تنش و فشار، پسماند و رسوبات آن حذف شود. بنابراين گزينهي ايدهآلي براي شما خواهد بود. دتايل اجرايي كرتين وال dwg كمك بزرگي براي امر بود. مزيت اين روش كاهش خطاهاي انساني در توليد پنل هاي فلزي و پيش بيني دقيق تمام مسائل مربوط به آب بندي و هوابندي نماي ساختمان پيش از شروع عمليات اجرايي مي باشد. 1 - گروه طراحي : كه از نرم افزارهايي همچون AutoCad استفاده كرده و با توجه به ابعاد استاندارد آن، نقشه هاي اجرايي را بصورت دقيق ارائه مي دهد. يكي از پركاربردترين نماهاي ساختمان، نماهاي فريم لس مي باشد كه زيبايي، آب بندي مناسب، نصب ساده و بارگذاري مناسب را به صورت يكجا ارائه مي دهد. آنها با يك نگاه ساده مي توانند به هويت ساختمان و بسياري از اطلاعات ديگر پي ببرند. همراه با تورمي كه هر ماه افزايش مي يابد ، افزايش هزينه هاي مصرف انرژي وافزايش تلاش جهت گرم شدن درخانه اي كه پوشش عايقي ندارد ساده ترين نمونه هاي قابل ارائه براي اينها مي باشد. وجود هوا در بين اين دو جداره باعث مي شود كه گرما و سرما به ميزان نياز كاربر تعيين شوند و به نوعي به محيط زيست و كاهش مصرف انرژي كمك مي كنند.

پوشش نماي عايق ضمن تغيير در وضعيت استاتيك ساختمان ، مي تواند باعث حفظ انرژي بين 30% الي 60%( بستگي به نوع پوشش عايق نما )بشود. نماي ساختمان سنگي و آجري از قديمي ترين انواع نماهاي ساختماني مي باشد كه هنوز هم مورد توجه طراحان ساختمان مي باشد. نصب نرده هاي يو چنل هم به دو صورت روكار و توكار كه به آن دفني گفته مي شود، انجام مي گيرد. در اين صورت هم توصيه مي كنيم كه خودتان اقدام به اين كار نكنيد و در اين زمينه كار هاي خود را به افراد كاردان واگذار كنيد. به طور كلي، بسياري از ضوابط در شهرهاي مختلف كشور در سه سطح الزام، توصيه و پرهيز تدوين مي شوند. يكي از مزيت هاي نماي اسپايدر استفاده از سيستم هاي نگهدارنده متنوع مي باشد ، به عنوان نمونه مي توان از سازه هاي فلزي با مقاطع مختلف لوله اي و مربعي ، كابل ها ، خرپاها و رادها نام برد. در اين مقاله با برخي از ايدههاي طراحي نماي ساختمان در رستورانها و كافيشاپها آشنا شديم. نصب و اجراي چوب نما و روش نصب بر روي ديوار بتني,نصب ترمووود نما نصب چوب روسي در شكل زير يكي از بهترين روش هاي استفاده از سقف كاذب چوبي را در دكوراسيون اتاق مشاهده مي كنيد. هر دو نوع ، شامل يك جعبه هستند كه از انواع تخته هاي چوب مانند تخته سه لا، تخته خرده ، MDF، ملامين و غيره ساخته شده اند. سيستم ها يا روش هاي اجراي نرده هاي شيشه اي انواع متنوعي دارند كه هر كدام از آن ها با توجه به نوع كاربرد نرده و محل نصب آن مورد استفاده قرار مي گيرد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

اجراي نماهاي مدرن ساختمان

۲۰ دى ۱۳۹۸
۱۱:۳۹:۲۸
دانشجوي معماري
نظرات (0)

عناصر زينتي (خوشنويسي) و مواد سنتي متناسب با شرايط آب و هوايي منطقه اي (آجر و كاشي) پس از انقلاب اسلامي ۱۹۷۹ بازگشتند. اين دستورالعمل به استناد ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه و مواد ۶ و ۷ آيين نامه استانداردهاي اجرايي طرح هاي عمراني و در چارچوب نظام فني و اجرايي كشور تهيه و ابلاغ شده است. در ادامه روند تكميل پروژه، كميته داوري فني با عضويت اساتيد مطرح كشور از دانشگاه هاي تربيت مدرس، صنعتي شريف و تهران و كارشناسان سازمان مجري ساختمان ها و تاسيسات دولتي و عمومي تشكيل شد. زير سازي ديوار هاي خارجي همراه با پروفيل گالوانيزه استاد و رانر كه به سقف و كف ساختمان متصل مي گردد. به همين خاطر نماهاي ساختمان انواع مختلفي دارد و يكي از بخش هاي مهم براي زيبا سازي يك ساختمان محسوب مي شود. با توجه به اين مزايا و موارد بسيار ديگر مي توان گفت ورق هاي اچ پي ال (HPL) گزينه مناسبي براي طراحي نما مي باشند. جايگزين مناسبي كه بهجاي سنگ ميتوان بهكار برد سراميكها هستند. امروزه با پيشرفت علم، مصالح نوين در بسياري از مواقع مي تواند جايگزين مناسبي براي شيشه ها باشد كه يكي از آنها، ETFE مي باشد. كروم ، به قطعه نشان گچي يا گلي ويا سيماني كه براي منظم نمودن اضلاع ودستور شمشه گيري گذارده وسر مركز نما سازي ديوار وكف مي باشد كروم مي گويند . به همين دليل است كه بايد به زيباسازي آن اهميت داد چون اگر اين نما مخاطب را جذب نكند ممكن است او حتي ميلي به پا گذاشتن درون ساختمان از خود نشان ندهد.

برنامه ي طراحي نماي بيروني ساختمان

ازاينرو مهم است كه نماي ساختمان هم زيبا باشد و هم نمودي از كاربري ساختمان را در خود نشان دهد. كامپوزيتها را ميتوانيد در هر شرايط آب و هوايي بهراحتي استفاده كنيد و ساختمان را در عين سادگي، شيك و زيبا جلوه داده و مخاطبتان را جذب كنيد. نيز مي باشد كه با توجه به ميزان مصرف آن از حدود متري 4000 تومان تا متري 10000 تومان در هر متر مصالح ريز مصرف مي گردد. تا شستشوي كف و تنظيم گچ كاري ديوار ها آسان گردد.كه در بيشتر ساختمان ها اين قرنيز حدود ۱۰ سانتيمتر استفاده مي شود كه در اين جا هم به همين صورت است. آن وقت است كه دستگاه هاي اجرايي بايد با نظارتي ارشادي وارد عمل بشوند. آنچه ممكن است تا حدّي متظاهرانه به نظر رسد، ولي بايد اذعان داشت كه كژفهمي ها و سوء تعابيري كه در كاراست كه اينگونه روشنگريها را به چيزي ضروري بدل ميسازد. بهدليل وجود ذرات فلزي، اين متريال به مرور زمان، زيبايي اوليهي خود را از دست ميدهد و ممكن است نياز به تعويض قطعات آن باشد. ۶- استفاده از الگو و بافت و تركيب آن ها: به جاي دور انداختن مبلمان قديمي، مي توانيد تنها با تعويض پارچه و پوليش كردن آن ها، مبلماني جديد و به ظاهر گران قيمت داشته باشيد. با توجه به اهميت نماي ساختمان ها، رعايت الزامات اين دستورالعمل موجب پايداري نما مي شود و تا زماني كه ديوار پشتيبان نما پابرجاست، نما نيز دچار آسيب و فروريزش نخواهد شد. رنگ مصالح به كار گرفته شده در نماي ساختمان ها، از ويژگي هاي بارز و جذاب يك نما به شمار مي آيد و كيفيت و مرغوبيت آجرنماهاي به كار رفته را به صورت صحيح و مؤثر به نمايش مي گذارد.

  1. 2- كنترل كننده صدا
  2. 2-3-2-استاد و رانر
  3. عايق بودن در برابر گرما و سرما در مناطق كوهستاني
  4. نماي كامپوزيت
  5. زيبايي و تنوع در انتخاب
  6. 3mm * 0.3mm, 0.21mm * 0.21mm
  7. بام بنا

در ابتدا فايل كد را با import وارد محيط مكس مي كنيم كه نقش زير كار را براي ما خواهد داشت و ما طبق اندازه هاي آن شروع به طراحي خواهيم كرد. آجر از گذشته تا امروز يكي از محبوبترين مصالح براي نماي ساختمان مسكوني بوده است. در عصر پهلوي نيز به نوبه خود، براي ايجاد تزيينات بر روي نماي ساختمان مسكوني، تلاش زيادي انجام شده است. امروزه كامپوزيت طرفداران زيادي براي بهكارگيري در نماي بيروني ساختمان مسكوني و تجاري دارد. نماي ساختمان مسكوني، حكم چهره براي انسان را دارد. استوديو معماري Ardete نماي اين ساختمان را با استفاده از يك لايه بتن 3 اينچي و هندسه شش ضلعي لانه زنبوري ساخته اند كه به عنوان لايه ايي براي ايجاد سايه عمل مي نمايد. در نهايت يك تجربه تنفسي با كاربرد هندسه ايي جسورانه نماي ساختمان را كامل نموده است. بدين صورت كه ابتدا از بخش هاي مختلف فايل عكس گرفته شده ، سپس تمام تصاوير وارد فايل پاورپوينت شده و تيترها نوشته شده و دسته بندي شده است . قوس نيم دايره: ساده ترين ورايج ترين انواع قوسها قوس نيم دايره كامل مي باشدعلت رواج آن بدين علت است كه در اين قوسها نيروها سريع تر وبهتر به طور عمودي به ديوارهاي همال منتقل ميگردنند .

اين فايل توسط تيم تخصصي معمار طراحي گرديده است و با سايرفايل هاي موجود در فروشگاه هاي اينترنتي متفاوت است و به صورت انحصاري در فايل سازه به فروش مي رسد. مدل هاي كابلي هم از لحاظ نصب و هم از لحاظ ظاهري، پيچيده ترين مدل هستند و به همين خاطر آن ها را مي توان پرهزينه ترين و گران قيمت ترين مدل دانست. آبنما در معماري حوضچه اي كوچك و پر آب بود كه به رودخانه يا قنات ها متصل بوده و آب مورد نياز مردم را تامين مي كرد. عمدهي تزيينات، درون خانهها و نهايتاً در حياط مركزي بود. براي شروع، خانهها از حياط مركزي خارج شده و به حاشيهي خيابانها آورده شدند. براي نصب آجر بر روي نماي ساختمان راهكار هاي متفاوتي پيش روي ماست كه در زير به آن اشاره خواهيم كرد. محدوده هاي افقي ساختمان عبارتند از نقطه اتصال به آسمان ( محدوده پاياني ساختمان) نقطه اتصال به زمين (محل نشستن ساختمان بر زمين) و پوشش ساختمان مثل بام و شيرواني. آلاچيق يا كلاهفرنگي يا تارَم سازهاي چوبي يا فلزي است كه در گوشه باغها، پاركها يا باغچهها قرار داده ميشود و بهعنوان سرپناهي براي نشستن در هواي باز استفاده ميشود. براي آشنايي با ديگر خدمات شهرنگ از صفحه اصلي ما ديدن فرماييد.

اگر در مورد مكان و نحوه استفاده از قيمت اجراي فلاشينگ نما - صفحه اصلي - سؤالي داريد ، مي توانيد در وب سايت با ما تماس بگيريد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

عكس هاي طراحي نماي ساختمان هاي مدرن و لوكس ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

۲۰ دى ۱۳۹۸
۱۰:۵۴:۱۱
دانشجوي معماري
نظرات (0)

از انواع نما هاي ساختماني مي توان به نوع فريم لس اشاره كرد. بنابراين شما بايد با توجه به منطقه اي كه در آن قرار داريد، نماي متفاوتي را براي ساختمان خود انتخاب كنيد. ستون هاي فولادي در ديوارها دقيقا نشان داده شده اند تا تكتونيك هاي سازه اي را در بازي برجسته نمايند. در غير اين صورت هر چند سال يكبار مي بايست مقابل نما را داربست فلزي ببنديد تا تيم ترميم نما بتواند چوب ها را احيا كند. شهرداري اجازه كار كردن هر متريالي را به شما نمي دهد. پيشنها سيتاك اين است كه چوب ها را به صورت مربع هاي منظم در بين طبقات كار كنيد. حمل مصالح به طبقات به عهده پيمانكار مي باشد . اول اينكه سيتاك را به لحاظ نمونه كار بررسي كنيد. پس از اتمام كار پيمانكار موظف است نسبت به تهيه صورت وضعيت كارهاي انجام شده اقدام و پس از تائيد نماينده كارفرما با توجه به مفاد قرارداد نسبت به پرداخت مبلغ كاركرد پس از كسر كسورات قانوني اقدام خواهد شد. در هر دو سيستم از تجهيزات حمايتي و كابلهاي استيل كششي استفاده ميگردد و ميتوان سايزها و الگوهاي مختلف و متنوعي با توجه به نوع ديوار استفاده نمود. هر آيتمي را كه در يك طرف نما طراحي مي كنيد حتماً مي بايست عين آنرا در سمت ديگر نما هم طراحي كنيد. طراحي نما چه با سنگ و چه با سيمان طراحي شود مي بايست داراي خلاقيت باشد. استفاده از فرم هاي نيم دايره كه با افزايش ارتفاع ساختمان در هر طبقه بزرگ تر مي شوند يك خلاقيت بصري در نماي اين ساختمان ايجاد كرده است .

  • قابليت استفاده در بيرون و داخل ساختمان
  • اجرا در بالاترين سرعت و كيفيت نما با سنگ ها
  • نصب آسان
  • 2- عايق حرارتي ورطوبتي
  • كيفيت بالا
  • قابليت افزايش سطح زيربنا با اجراي فايبر سمنت
  • عايق حرارتي، مقاومت در برابر آتش سوزي
  • پنجره و بازشوهاي طولي و سراسري

سيتاك براي هر متر طراحي نما به همراه نقشه هاي فاز ۲ و اخذ تاييد در شهرداري منطقه بين ۵ الي ۸ هزار تومان در نظر گرفته است كه نسبت به همكاران بيش از ۵۰ % تخفيف لحاظ شده است. طراحي اين نقشه در 5 طبقه با سازه بتني و نما شيك و مدرن ،حس زيبايي و رضايت مندي را القا مي كند. طراحي نماي ساختمان مسكوني و ويلايي ، مدرن ، رومي ، كلاسيك طراحي نماي ساختمان مسكوني و ويلايي ، مدرن ، رومي ، كلاسيك در يك پروژه ساختماني اولين ارتباط افراد از طريق نماي خارجي آن شكل ميگيرد . نماي خارجي ساختمان زيبا و جذاب مي تواند توجه هر بيننده اي را به سوي منزل شما جلب كند. يادتان باشد كه اين مشاوره ها در اجرا رايگان بوده و هزينه اي براي شما نخواهد داشت. نماي فريم لس نيز همانند ساير نما ها داراي انواع مختلفي است، كه در اين بخش به اين موضوع مي پردازيم. با توجه به اين موضوع بنابراين در مورد مباحث مختلف راجع به چگونگي طراحي نماي ساختمان توضيح داده ميشود . به گفته وي، اين دستور با تصويب كارگروه موضوع بند 1 دستورالعمل مديريت صادرات و - قيمت اجراي انواع فلاشينگ ساختمان مشهد - در راستاي حمايت از توليد داخل صادر شده است. زيرا همانطور كه مي دانيد، هر چقدر از سازه هاي محكم تري جهت اجراي نماي فريم لس استفاده شود، قيمت آن هم افزايش خواهد يافت. فريم لس استعلام قيمت نماي فريم لس حضور محترم: با سلام و احترام پيرو مذاكرات حضوري حدود ؟

طراحي آبنما در حياط

قيمت نماي كامپوزيت استعلام قيمت نماي كامپوزيت حضور محترم: با سلام و احترام پيرو مذاكرات حضوري و بازديد از محل حدود ؟ جهت مشخص نموندن قيمت طراحي بايد به تمامي اين موارد توجه كرد. كه با توجه به اينكه در ايران با اين مشكل مواجه هستيم توصيه مي گردد اين عمل انجام شود. دوم اينكه نمونه كارها به شرطي بايد مورد ملاك عمل شما باشند كه در عمل بتوان آنها را اجرا كرد. جواب: بله بدليل اينكه ورق هاي فايبر سمنت برد قابل CNC و واترجت شدن ميباشد در نتيجه انواع طرح ها و نقوش اسليمي بر روي آن قابل اجرا است. هرچند كه توجه به طراحي اغلب سليقه اي است. نه تنها در ايران بلكه در جهان استفاده از نماي هاي شيشه اي در حال گسترش است. حال شما وظيفه داريد تا سنگي را كه بيشترين هماهنگي با اين نوع متريال دارد را انتخاب كنيد. انجام تعميرات و اصلاحات نماي ساختمان به اين صورت كه اگر نماي ساختمان كثيف باشد بايد حتما شستشو شود يا اگر سنگ نما در حال ريزش باشد. معمولاً سنگ هاي سفيد حاجي آباد از نوع تراورتن يا تراورتن هاي پرتغالي موج دار جلوه ي خاصي را در كنار چوب به نماي ساختمان شما مي دهند.

طراحي نما فروشگاه

آنگاه بوسيله سنگ هاي تراورتن موج دار عمق كار را نيز خلق كنيد. اگر بخواهيد به كار كنتراست دهيد نيز مي توانيد از سنگ هاي تيره ماربل يا سنگ هاي گرانيتي استفاده كنيد. رنگ هاي كرم تيره، قهوه اي روشن و تيره از رنگ هاي پايه در متريال چوب است. هماهنگ كردن متريال هاي چوب و سنگ به لحاظ بصري كار دشواري است. براي اين منظور مي بايست چوب ها را در بخش هايي كار كنيد كه دسترسي به آنها ساده تر باشد. با اشاره به اين تفاوت ها بين سيتاك و ديگر همكاران ۲ نكته ديگر باقي مي ماند كه از جانب شما مي بايست به آنها دقت بيشتري شود. انتخاب رنگ مبل اختياري است اما استفاده از رنگ هايي مثل كرم روشن و يا حتي سفيد به زنده تر كردن فضا كمك بيشتري مي نمايد و فضا بزرگتر به نظر مي آيد. همانطور كه در بخش قبلي به آن اشاره شد، نوع ارزان فريم لس داراي پروفيل ها و يا سازه هاي كم استحكامي هستند. در ديزاين آبنما ها علاوه بر طرح بايد به نور پردازي آن ها نيز دقت كنيد. بهتر است شركتي را انتخاب كنيد كه علاوه بر طراحي نما، تاييديه آن در شهرداري و اجراي نما را هم انجام دهد. كيفيت شيشه هاي مورد استفاده در طراحي نما، زماني كه اين متريال در سطح وسيعي به كار مي رود، مواردي مثل عايق بودن، مقاومت در برابر شكستن و جلوگيري از ورود اشعه هاي مضر را در بر مي گيرد. كانكس جنگلي داراي دو متريال چوب طبيعي و ورق هاي طرح چوب مي باشد كه در ادامه به جزييات خواهيم پرداخت.

تمام زيبايي در طراحي نما بحث تقارن است.

بعد از انجام مراحل گفته شده نوبت به اجراي رنگ نما مي باشد. مهندسان ناظر مسئول اجراي دقيق نقشه هاي مصوب نما و حجم خواهند بود. به مهندس معمار مسلط به طراحي نقشه هاي فاز ۲ و طراحي نما نيازمنديم . داشتن مسكن و سرپناه قسمت مهمي از نيازهاي ابتدايي انسان به حساب ميآيد. زيبايي ساختمان شما به اين قسمت وابسته است. تمام زيبايي در طراحي نما بحث تقارن است. در اعصار مختلف بازشوها به شكل مشابهي در سطحنما قرار ميگيرند و تنوع در قرار گيري آنها تابع عوامل داخلي چون بزرگي ساختمان،عريض بودن آن و يا عوامل اقليمي چون جهت قرارگيري و محل قرارگيري است. براي اين منظور بايد براي ثابت نگه داشتن سنگ يا هر متريال ديگري، تمهيداتي را انديشيد. در ادامه تصاوير طراحي هاي مدرن و زيباي نماي ساختمان ۲ طبقه مسكوني كه هر ساختمان متريال خاص خود (استفاده از مصالحي مثل آجر دست ساز، سنگ، چوب، تركيبي، كلاسيك، رومي،كامپوزيت و… مي باشد) را دارد، مشاهده خواهيد كرد. توليد و اجراي نماي كرتين وال با مدرن ترين طراحي ها توسط اين شركت مهندسي انجام مي گيرد. ارزان ترين قيمت نماي فريم لس در تهران و سراسر كشور از طريق شركت هاي مهندسي مجرب انجام مي گيرد. قيمت هاي فوق براي زيرسازي با سيستم fixing پيشنهاد شده و در صورتيكه از روش hanging استفاده كنيم مبلغ 1.500.000 ريال به عدد فوق افزوده ميگردد.

اين بازه قيمت نيز بستگي به متراژ نما در ساختمان شما و نوع كاربري آن دارد. شايد هزينه اجراي بالايي داشته باشد، اما مقاومت خوبي دارد. در ايران هم پيرو تغييرات صنعتي، اجراي نماي خشك در دهه هفتاد خورشيدي در ايران رواج پيدا كرد و روزبهروز پيشرفتهاي به سزايي را شاهد هستيم. كامپوزيت پانل يكي از مدرن ترين مصالحي است كه استفاده از آن، اين روز ها در ميان معماران و طراحان نما رواج يافته است. سراميك خشك در ايران بيش ترين ميزان توليد را به همراه داشته است و محصولات خود را به صورت عمده به فروش مي رساند. چيدمان زيبا و خاص آجر در نماي اين پروژه يادآور تار و پود پارچه است و بافتي پارچه اي شكل را به نما داده كه با كاربري هاي واقع در خيابان اينسادونگ مطابقت دارد. ۲- نما بر اساس بودجه اي كه شما براي ساختمان خود در نظر داريد طراحي مي شود . بافت و گره چوب ها را افقي در نظر بگيريد تا ساختمان شما عريض تر ديده شود. جهت اجري ارزان ترين نماي فريم لس و همچنين دريافت مشاروه در اين زمينه با اين مجموعه ارتباط بگيريد. سيمان در ايران يكي از ارزان ترين متريال هاي موجود است. گزينش و انتخاب متريال مناسب براي سردر ورودي نيز به همان اندازه داراي اهميت و برجستگي است. ارتفاع وروديه ساختمان شما نيز به همان اندازه اهميت دارد. همان طور از يراق الاتي مناسب پروژه كاري استفاده مي كند.

قيمت اجراي نما كامپوزيت

در صورتي كه اين مقاله را دوست داشته باشيد و مي خواهيد جزئيات بيشتري را در رابطه با اجراي نماي رومي با سنگ اطمينان كسب كنيد به سايت اينترنتي ما برويد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

طراحي نماي ساختمان مسكوني و ويلايي ، طراحي نماي ساختمان مدرن ، رومي ، كلاسيك

۲۰ دى ۱۳۹۸
۰۹:۵۵:۱۶
دانشجوي معماري
نظرات (0)

اسكوپ مي تواند بين سنگ و سيمان و نما يك اتصال كاملا مكانيكي ايجاد كند كه از افتادن سنگ جلوگيري كند. ناگفته نماند، وظيفه اين كانكتورها اتصال پايههاي استيل به چنگكها يا شاسيهاي اسپايدر (تك شاخ، دو شاخ، سه شاخ، چهار شاخ، متحرك و موارد ديگر) است. اين متريال دوست داشتني را ميتوان چه در نماي خارجي ساختمان و چه در دكوراسيون داخلي استفاده نمود. چشمانداز خارجي ساختمان كه در معرض ديد همگان قرار دارد، اصطلاحا نماي ساختمان ناميده ميشود. 1. ضرورت طراحيت اجرا و نصب كليه عناصر مربوط به تأسيسات ساختمان اعم از مكانيكيت الكتريكي و نظاير آن در مكان هايي كه در معرض ديد از معابر عمومي قرار نگيرند. خود نماي آلومينيومي به علت ساختاري كه دارد و تعداد لايه هايي كه در آن بكار رفته تا حدي ميتواند عايق باشد. سراميك هاي پرسلاني گروهColored body:در اين نوع سراميك ها رنگ سطح و بدنه مثل سراميك هاي فول بادي همرنگ نبوده و با اختلاف جزئي در آن طيف قرار دارد. اين گروه سراميك ها نيز مانند سراميك هاي فول بادي به دليل نزديكي رنگ بدنه با سطح در موارد آسيب ديدگي سراميك و نيز در كنج هاي بيروني و برگشت ها عملكرد بهتري دارند. يكي از مزيت هاي اين نوع نما آماده سازي و خشك شدن سريع آن است.

طراحي و اجراي نما

مزيت اين روش كاهش خطاهاي انساني در برش و آماده سازي متريال هاي نصب و پيش بيني دقيق تمام مسائل مربوط به آب بندي و هوابندي نماي ساختمان پيش از شروع عمليات اجرايي مي باشد. اجراي نماي سراميك تواند كليد حل بسياري معماهاي نشدني كارهاي اجرايي نماهاي ساختمان مهندسين متخصصين محترم طراحي اين روش ها، نوع سايز رنگ طراحي نما دو طبقه - https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D9%85%D8%A7_(%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86) - استفاده نمايند. امروزه استفاده از چوب در كنار ديگر مصالح نما رو به افزايش است. طراحي نما اتوكد و اين بخاطر گرما و زيبايي وافري است كه اجراي چوب نما به ساختمان ميدهد. به طور كلي يكي از مناسب ترين و متداول ترين مصالح ساختماني اين نوع مي باشد. عايقي مناسب در برابر سرما و گرما. در لغت نامه ي دهخدا صورت ظاهري هر چيزي، آنچه كه در معرض ديد و برابر چشم است، منظر خارجي بنا و عمارت، فن روسازي ساختمان و ساخت نماي عمارت، تعريف شده است. نما در لغت به معناي آنچه كه در معرض ديد و در برابر چشم عموم است تلقي مي شود . خط و خطوطي از نماهاي كلي آن منطقه در طراحي آن به چشم بيايد اما متفاوت تر و شاخص تر از ساختمان هاي اطراف خود باشد. چرا كه شركت ايزوگام نما شيرواني، قيمت نما شيرواني ايزوگام را كه براي آن ها در نظر گرفته است معمولا ارزان تر از قيمت هاي روز بازار هاي خريد و فروش مي باشد.



    • تحليل هندسه سايت



    • نظرات (0)



    • 3⃣_سازگاري رفتار مصالح در مقابل تغييرات دمايي جوي



    • استفاده از مفتول هاي فلزي



    • 1 طراحي سطوح اصلي و جانبي



    • قطر سنگ ،ابعاد سنگ و چگونگي فرآوري سنگ نما



    • عدم محدوديت رنگ




با پيشرفت ماشين آلات ساخت شيشه، كاربرد شيشه در نماهاي مدرن ساختمان به طور روز افزوني افزايش يافته است. به طور كل طراحي نماي ساختمان ها در اين منطقه به اين سمت گام بر مي دارد وكمتر شاهد نماهاي مدرن هستم. اگر ساختمان همسايه دارد ارتباط نماي همسايه چگونه است و اگر در فضا قطع مي شود اين ارتباط چگونه است. بهره گيري از شيشه و فلز در اين نوع ساختمان ها با توجه به در نظر داشتن ضوابط، بسيار مرسوم است. يك نمونه از چنين ويژگي هايي ، گنجاندن سازه هاي صفحه نمايش مانند در نماي بسياري از ساختمان ها است. سپس توده بدست آمده به صورت سراميك هايي با ابعاد تعيين شده برش داده مي شود. در حال حاضر و با توجه به مشكلات ارزي و اقتصادي برندهاي خاص كامپوزيت مانند آلكوباند آلمان و آلكد ژاپن ديگر به داخل كشور وارد نميشوند و برندهاي غير معتبر و متفرقه چيني نيز در داخل موجود نيست. اين دستگاه در چند نقطه با يك اندازه و قطر يكسان حفره اي ايجاد ميكند و سپس انكر ها به داخل حفره ها رفته و با پيچ از داخل كاملا محكم ميشوند. در اين روش همانند روش ثابت آلومينيومي جهت جلوگيري از خوردگي بين آهن و آلومينيوم از لاستيك دي الكتريكال بين لامل آلومينيومي و نبشي آهني استفاده ميگردد.

عكسهاي طراحي نما

اين سبك از طراحي نما به دليل استفاده از سنگ در نماي خود و ايجاد حس لاكچري بودن طرفداران خاص خود را داراست. اما به طور كلي برگ برنده يك هتل منحصر بودن نماي خارجي آن در جذب مسافران است. در بيشتر ساختمان هاي معمولي مجري نماي خشك از سراميك اين نما استفاده مي كند، استفاده از اين نوع نما بيشتر براي نماي خارجي ساختمان است. ايرانيان از دوره هاي خيلي پيشين استفاده از آجر را مرسوم كرده بودند كه گوياي اين موضوع بناهاي تاريخي اصيل ايراني است. امروز طراحان گروه نگين آذين پارت توانستهاند با الهام از زيباييهاي طبيعي و از جمله آبشارها و جويبارها، در پاركها و باغها گوشههايي از طبيعت را تا حد امكان بيافرينند. در صورتيكه تقسيم بندي ورقها بسيار خرد باشد كه منجر به زيرسازي بيشتر از حد معمول گردد، عدد تهيه مصالح نيز بيشتر ميگردد. ۱- در طراحي نماي ساختمان ، به نماي بناهاي مجاور ، همچنين بافت شهري تا حد امكان توجه مي كنيم . كلاسيك: طراحي نما به سبك كلاسيك معمولا تركيبي از دوره هاي تاريخي مختلفي است. نماي مدرن اين ساختمان در سبك آرت نوو با طرح هاي اورگانيك و شبيه به گل و گياه در ميان ديوارها و راه پله جاي گرفته است.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

هر آنچه كه درباره طراحي نماي كلاسيك ساختمان بايد بدانيد

۲۰ دى ۱۳۹۸
۰۹:۰۹:۲۷
دانشجوي معماري
نظرات (0)

از اجزاي نماي كرتين وال مي توان به فريم اصلي آلومينيومي به عنوان قاب ، شيشه ، نوار درزبند و تقويت كننده فولادي اشاره نمود. سپس از شيشه فروشي ها نوار شيشه كه براي نماي شسته آماده مي كنند تهيه مي كنيم. در ابتدا بايد زير كار پلاستر سيمان اجرا شود و زير كار تراز باشد تا از مصرف بيش از حد مصالح نماي شسته جلوگيري شود و كار يكدست تر اجرا شود. اصل انتخاب رنگ در رابطه با متريال نما نيز مصداق دارد، يعني هر چه متراژ زمين كوچك باشد، بايد تا جاي ممكن از رنگ هاي روشن استفاده كرد كه ساختمان بزرگ تر جلوه كند. نما بدنه اي از كالبد سازه مي باشد، اين درست است كه نما اولين جزء از ساختمان است كه با مخاطب ارتباط برقرار مي كند، اما مي بايستي از تمامي جهات زيبايي شناختي مورد بررسي قرار گيرد. نماي اين نقشه اتوكد ساختمان تلفيقي از سنگ و آجر است; تلفيق سنگ و آجر در كنار هم زيبايي چشم نوازي ايجاد كرده . نقشه يك طبقه پاركينگ و يك واحد بروي آن دارد كه سه خوابه است .اين ساختمان مصالح بنايي بوده و از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه است. نوعي از نماهاي مدرن شيشهاي است كه در آن شيشه به وسيلهٔ اتصالات نقطهاي به سازه متصل مي شود.

طراحي نما منطقه 1

در بياني ساده نماي كرتين وال يك سازه ي جدا در جهت قائم ساختمان طراحي مي شود كه شيشه ها بر روي آن قرار مي گيرد و سازه از طريق يسري اتصالات به سازه اصلي متصل مي شود. در اين روش اجراي نماي شيشهاي، تمامي شيشهها به وسيله اتصالات نقطهاي به سازه متصل ميشوند. اين نوع نماها گاهاً به نماهاي حركت پذير در برابر عوامل لرزه اي اطلاق مي شوند و داراي فناوري در توليد يراق آلات همچنين فناوري خاص در بخش طراحي و نصب بر روي انواع سازه هاي ساختماني مي باشند. پانل شيشهاي شيشه اسپايدر، معمولاً داراي ضخامت ۱۰-۱۲ ميليمتر ميباشد. شركت رامادُر، يكي از صاحبان اين سبك نماي ساختمان ميباشد كه شيشه اسپايدر را بهراحتي توليد و نصب مينمايد. ديوار نگاري به مثابه يك رسانه است كه پيامي را منتقل مي كند. سپس بستهاي اسپايدر به وسيله جوش آرگون به لوله ها متصل شده و پس از جوشكاري اندازه شيشه هاي اسپايدر بهصورت دقيق برداشت شده و بعد از ساخت جهت نصب به محل پروژه منتقل ميگردد. كرتين وال يكپارچه قادر به بهره مندي از مزاياي توليد و كنترل كيفيت كارخانه مي باشد و نياز به زمان كمتري براي نصب در محل دارد به همين دليل در ساختمان هاي مرتفع كاربرد بيشتري دارد.

ضوابط به اين موارد محدود نمي شوند و با جزئيات بيشتري هستند. شيشه هاي سكوريت به صورت منجسم و يكپارچه با حالتي فشرده ساخته طراحي نما قديمي مي شود. اين سيستم ها سعي مي كنند نماهايي كه به صورت يكپارچه طراحي شده اند را بهبود بخشند. اين ساختمان سه خواب ، نهارخوري و هال نشيمن را شامل ميشود. اسپايدر بدون فريم و اتصال فريم پيشرفته سبب ميشود تا سازههايي كه از نماي شيشهاي اسپايدر برخوردار هستند را از ديگر بناها، متمايز كند. سايت هاي بسياري در كشور هستند، كه فروش و اجراي نماي شيشه اي فريم لس را در مناطق مختلف كشور در دست دارند. اجراي نماي كرتين وال ، بر اساس درخواست كارفرما مي توان از پروفيل ترمال بريك آكپا ساخت ايران و يا پروفيل ترمال بريك لورنزو ساخت كشور تركيه استفاده نمود. استفاده از نماي شيشه اي كرتين وال داراي مزيت هاي بسيار زيادي است. داراي فرم هاي مختلف و چند شاخه اي مي باشد. نماهاي شيشه اي با تيغه هاي عمودي در قاب بندي مفيد ميباشد وامروزه نماهاي اسپايدري به دليل شفافيت درنماهاي شيشه اي استفاده ميشود. اين فاصله باعث ميشود در زمان افت ساختمان و يا زلزله شيشه اسپايدر به هم برخورد نكرده و دچار شكستگي نشوند. سبك طراحي كلاسيك آنها باعث شكوه و زيبايي منحصر بفرد ساختمان ميشود. اهميت نماي ساختمان بنا بر دلايل ياد شده و پيشرفت در عرصه ساختمان سازي و شهرسازي به ويژه در سال­هاي اخير، باعث شده كه طراحي نما، خود به يك رشته تخصصي تبديل شود. نماي شيشه اي اسپايدر كه بدون فريم و قاب مي باشد باعث مي شود كه اين نوع نما ها از ديگر نما هاي ديگر متمايز و متفاوت باشد.



    • 6 ساعت پيش



    • قيمت نسبتا مناسب



    • طراحي نماي مدرن ساختمان ويلايي



    • 10 اتفاق شگفت انگيزي كه حين خواب رخ مي دهد



    • 11 ماه پيش



    • در دسترس بودن يا نبودن تجهيزات



    • امكان نصب انواع مدل هاي بازشو بر روي آن




شيشه لمينت نيز يكي ديگر از انواع شيشه هاي مورد استفاده در اين نما مي باشد. نماي ساختمان رومي يكي از مناسب ترين انتخاب ها براي افردايست كه به سبك كلاسيك علاقه دارند . برخي موارد مانند عدم استفاده از نماهاي تمام شيشه اي (سطح شيشه خور نما از ۶۰ درصد بيشتر نشود) يا تمام فلزي و عدم استفاده از رنگ هاي نامتعارف، در دسته پرهيز در ضوابط طراحي نماي ساختمان قرار مي­گيرند. شركت طرح زيبا نيز با طراحي و ساخت پروفيل هاي اختصاصي نما توانسته است به درخواست مشترياني كه اجراي نماي خاص شيشه اي را داشته اند پاسخي مناسب دهد . به همين دليل مي توان مدول هاي شيشه اي را به لامل هاي عمودي و يا افقي متصل نمود. در ابتدا فريم هاي فولادي در ساختار كرتين وال بكار مي رفت ، اما امروزه تقريبا در تمامي سيستم هاي ديوار پرده اي از پروفيل هاي آلومينيومي به دليل سبك تر بودن استفاده مي شود. نماي رومي يكي از نماهاي حرفه ايي در سراسر جهان به شمار مي آيد. يكي از مواردي كه در معماري و ساختمان ساي فراوان ديده مي شود و خود را به صورت پسند روز در بين انبوه سازان در زمان فعلي نشان داده، استفاده از نماي شيشه اي ساختمان ها است. آپارتمان هاي دو تا چهار طبقه در تمام شهرهاي ايران بسيار يافت مي شود كه طراحي نماي ساختمان هاي چند طبقه را بيش از پيش مهم و حياتي نموده است.

طراحي نما كتابخانه

براي اطلاعات بيشتر در مورد طراحي نما موزه (fa.wikipedia.org) صفحه خود ما را بررسي كنيد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ديتيل طراحي و اجراي نما است.