طراحي نما در اصفهان

۲۸ دى ۱۳۹۸
۰۱:۲۸:۵۱
دانشجوي معماري
نظرات (0)

ممكن است شما طراحي نماي رومي، طراحي نماي مدرن و يا طراحي نماي كلاسيك را دوست داشته باشيد. مقدمه : همه ما دوست داريم در شهري زيبا و مدرن زندگي كنيم. اين نوع طراحي، باعث مي شود تا بيننده قسمت اجاق گاز را جدا از ديگر تزئينات آشپزخانه نبيند و همه را با هم و مرتبط به هم بداند. علاوه بر اين موارد مبلمان و وسايل با اندازه بزرگ و نسبتاً حجيم، سقفهاي بلند و همچنين به كار بردن آجر و انواع كاشيها از ديگر ويژگيهاي سبك مديترانهاي در دكوراسيون داخلي است. اگر متريال مورد استفاده شما سنگ و آجر است مي توانيد از درب هاي ساده تر استفاده كنيد. به ياد داشته باشيد كه اجراي پوشش يا رنگ نماي ساختمان به راحتي اجراي رنگ داخل ( نقاشي داخل ساختمان) نمي باشد و لذا سعي كنيد در انتخاب آن با مشاوره گرفتن از كارشناسان مربوطه ، صحيح عمل نمائيد . شما مي توانيد تمامي بخش خانه را در اين نرم افزار بصورت سه بعدي طراحي كنيد بطور مثال مي توانيد آشپرخانه را ترسيم كنيد و سپس با ابزارهاي موجود اقدام به طراحي دكوراسيون كرده و وسايل مربوطه را جايگزين كنيد. شما با استفاده از اين نرم افزار مي توانيد تمامي ايده ها نقشه هاي ساختماني را به آساني در برنامه طراحي كنيد و بصورت سه بعدي آنها را مشاهده و سپس قسمت هاي مختلف را تكميل كنيد.

اجراي نماي تراكوتا

اين نرم افزار يكي از بهترين نرم افزارها براي تمامي نقشه كش ها , معماران و مهندسين عمران مي باشد كه مي توانيد از سايت ميهن دانلود دريافت كنيد. مصالح و متريالي را انتخاب كنيد كه با دوام بوده و عمر مناسبي داشته باشند. سعي كنيد در طراحي نماي ويلايي به محيط و طبيعت اطراف توجه كنيد و سبك، مصالح و رنگها را در تعامل با محيط انتخاب نماييد و نه در تقابل با آن. نقشه داراي دو طبقه پاركينگ و همكف است .براي طبقه همكف سه خواب در نظر گرفته شده و مصالح به كار رفته در آن مصالح بنايي است.براي مشاهده نما زيباي اين پلان اينجا كليك كنيد . حس سبكي در اين نوع ويلاها كاملا واضح و ملموس است و اين امر با انتخاب صحيح مصالح و رنگها اتفاق ميافتد. پس هر معمار در طراحيهاي از سبكي كه ميپسندد استفاده ميكند اما نكته مهم اين است كه نظر كارفرما و صاحبملك نيز تعيينكننده است. در دكوراسيون داخلي سبك كلاسيك يا سنتي غالباً به سبكي گفته ميشود كه نمودي از سبك كلاسيك اروپايي است و در آن مبلمان سنگين و حجيم و جزييات جايگاه ويژهاي دارند. به تركيب ماتريس با الياف از يك فاز (يا ماده تقويت كننده) زير ۵ درصد كامپوزيت گفته ميشود. وجود پنجره در يك نما ضرورت زيادي دارد. اما در طراحي معماري گذشته ايران كتيبه هايي از تخت جمشيد و همچنين سرستون هايي كه در آن ديده مي شود.، در طرح هاي رومي نيز وجود دارد.

فقط بايد دقت داشته باشيد نوع و متريال درب هايي كه انتخاب مي كنيد هماهنگ با طراحي نما در ساختمان باشد. اين شماييد كه مي توانيد هر نوع دربي را براي ورودي و پاركينگ ساختمان خود انتخاب كنيد. براي انتخاب نوع درب ورودي و پاركينگ كاملاً اختيار با شماست. رنگ درب ها بايد كاملاً هماهنگ با طراحي نما باشد. در اين مرحله كليه قطعات با رعايت ضوابط خاص روي سازه نصب مي گردد. تيم طراحان ظرفيت پاركينگ را با توجه به تقسيم بندي فضا نسبت به مساحت ساختمان و بر اساس ضوابط تعداد پاركينگ براي اتومبيل هاي بنزيني و الكتريكي در نظر گرفته اند. شما طبق ضوابط طراحي نما و مباحث مربوط به پاركينگ براي ورود يك اتومبيل حداقل به ۳ متر عرض در درب ورودي و براي ۲ اتومبيل به ۵/۴ متر عرض نياز داريد. تيم معماران با يك استراتژي ساده در طراحي توانسته اند هم زيبايي بصري را در اين منطقه خلق كنند و هم بخش بزرگي از ميزان انرژي يك ساختمان را تامين كنند. در مرحله سوم ابعاد اندازه برداري شده توسط تقشه برداران به مهندسين طراح نما داده ميشود تا با توجه به اين ابعاد و شرايط كلي ساختمان و درخواستهاي خريدار اقدام به طراحي پوسته بيروني و اسكلت نما كنند.

  • پايين آمدن مصرف انرژي
  • عدم استفاده از نماهاي تمام شيشه اي يا تمام فلزي
  • آلومينيوم كامپوزيت پانل جهت استفاده معماري
  • مكان پروژه : پنجاب، هند
  • امكان مشاهده محوطه يا حياط مورد نظر خود، پس از طراحي
  • دكوراسيون مغازه لباس فروشي زنانه شيك و مدرن
  • 1- نصب ميلگردهاي آويز

به اين صورت كه دوستداران طبيعت مي توانند در زمان گذر يا اقامت كوتاه مدت در اين شهر، علاوه بر پارك ماشين هاي خود در اين ساختمان، از شارژ رايگان اين پاركينگ نيز استفاده كنند. اين كار علاوه بر ايجاد زيبايي بيشتر در نماي يك ساختمان، باعث عايق كاري نماي ساختمان و يا ضد آب شدن آن مي شود. اما روش دوم زماني كه شخص پلان را در يك دفتر طراحي ديگر آماده كرده و يا ساختمان او فاقد پلان نما هست.و بعد از مدتي فيل او ياد هندوستان ميكند. اگر به نماي يك ساختمان بدون در نظر گرفتن نماي ديگر ساختمانهاي شهر توجه شود، همگوني نماي شهري در مجموع از بين ميرود. كه اين امر موجب نهادينه شدن خصوصيات پناهگاه به عنوان يك اقامتگاه موقت در ساختمان پاركينگ اتومبيل شده است. در تمام بدنه بنا اين الگو ها به حركت در آمده و در نهايت به سمت بالاي ساختمان پاركينگ منتهي شده است. از آنجايي كه تمام واحدهاي اين مجتمع مسكوني متعلق به اعضاي يك خانواده است، طراحي داخلي نيزبا استفاده از يك طرح فيزيكي مشترك و خاص صورت گرفت. اين امكان را براي ايجاد شخصيت و شخصيت در يك ساختمان فراهم مي كند. پس از ايجاد شيار در پشت سراميك ها، كلمپ ها با برجستگي هاي خود از طريق چسب داخل اين شيارها محكم مي شوند.در مرحله آخر، سراميك ها به واسطه كلمپ ها روي ريل هاي زيرسازي پيچ مي شوند. تا هيچ نقطهاي از سطح نما بدون چسب باقي نمونه .

اجراي نماي رومي سيماني

اگر هر نوع سؤالي در مورد مكان و بهترين راههاي استفاده از طراحي نما تراورتن داريد ، مي توانيد با ما در سايت اينترنتي ما تماس بگيريد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

نگين آذين پارت|آبنما|روف گاردن|طراحي ويلا|محوطه سازي

۲۵ دى ۱۳۹۸
۰۸:۴۴:۱۶
دانشجوي معماري
نظرات (0)

انتهاي ساختمان چگونه به پايان مي رسد؟ استفاده از شيشه علاوه بر زيبايي مي تواند نور درون ساختمان را نيز تامين كند . آرك هاي بلند و قوس هاي آجري نماي ساختمان نوعي دوگانگي با هدف دعوت كنندگي دارد، و واژه زيبايي را با گردش مسير كاربران از ورودي ساختمان تا بالكن ارگانيك سبز بر روي بام ادامه داده است. ساده ترين ورايج ترين انواع قوسها قوس نيم دايره كامل مي باشدعلت رواج آن بدين علت است كه در اين قوسها نيروها سريع تر وبهتر به طور عمودي به ديوارهاي همال منتقل ميگردنند . كنيتكس دقيق ترين آزمون هاي بين المللي كنترل كيفيت را گذرانده است. عدم جذب رطوبت - كنيتكس آكريليك از جذب رطوبت پاييني برخوردار است كه اين امر به عمر بيشتر نماي ساختمان و عدم ور آمدن نما چندين سال پس از اجراي نماي ساختمان بسيار كمك مي نمايد. نحوي اجراي نماي كنيتكس اكروليك روغني با كمك پمپ هاي هوا دستگاه هاي ميكس و جاي دهنده رنگ و پيستوله هاي ويژه و كنيتكس كار مجرب براي پاشش رنگ انجام مي گيرد. براي اجراي كنيتكس ميتوان از برس و رولر استفاده كرد اما به صورت استاندارد از فشار هوا كه بوسيله پمپ باد توليد مي شود براي اسپري (پاشش) استفاده مي شود.

اجراي نماي تگري

به غير از اين تمهيدات، بايد براي پيشگيري از يخ زدن پمپ ها، آن ها را در روزهاي سرد سال از محلي كه در آن نصب شده اند، جدا كرد تا دچار آسيب نشوند. بايد توجه داشته باشيم كه هيچوقت قيمت مصالح را به مرغوبيت و كيفيت آنها ترجيح ندهيم و كيفيت را فداي كاهش هزينه ها نكنيم چون ترميم و بازسازي نما بهمراتب هزينه هاي بيشتري دارد. از اين مصالح براي سايه بان پنجره ها و بالكن ها و جلوگيري از ديد به داخل بنا استفاده مي شود. توجه به اين مورد در نما و استفاده از اين اصول سبب مي شود كه ريتم و تناسب موجود در نما كم تر ديده شود و اين نقطه به عنوان مركز ديد بيشتر مورد توجه مي باشد. البته اين نوع نماها از ديد برخي از افراد صرف هزينه بيهوده است اما از ديد عده اي ديگر افراد بسيار جالب و جذاب است و از آن استقبال مي كنند. البته بايد بدانيد كه با استفاده از اين روش ها مي تواند علاوه بر خريد هاي خود از قيمت نما شيرواني ايزوگام هم مطلع گرديد چرا كه دانستن قيمت نما شيرواني ايزوگام قبل از خريد بسيار مهم مي باشد. آجرهاي مصرفي بايد فاقد هرگونه ترك خوردگي ، شوره زدگي و آلودگي شيميايي باشند. در اين عمليات از بخار به عنوان غشايي براي ممانعت از ترك خوردگي چوب استفاده مي گردد. همچنين بخار باعث تسهيل تغييرات شيميايي صورت گرفته در چوب مي گردد.

  • عدم نياز به كارگر حرفه¬اي جهت نصب
  • فايل تمريني : دارد
  • سنگ كاري،
  • انواع سنگ هاي ساختماني
  • چند نوع نماي لوور داريم؟
  • 6-1-2 حمل و نقل و نگهداري
  • آجرنماي قرمز

كنيتكس مي تواند روي هر سطحي استفاده شود و همين امر باعث مي شود به جاي سنگ نماي ساختمان را با كنتيكس پوشش دهيد. استفاده از ترمووود در كنار سنگ يا آجر، نمايي دلنشين و چشمنواز ايجاد ميكنند كه يادآور حال و هواي خانههاي سنتي ايراني هستند. مواد به كار رفته در ساخت كنيتكس آتش زا بوده و در صورت قرار گيري در معرض آتش به راحتي شعله ور مي شوند و آتش سوزي را تشديد ميكنند. سراميك هاي استراكچردار نيز در اين گروه قرار مي گيرند. كنيتكس گروه ساختماني سيب خاص، با ضخامت چندبرابر نسبت به انواع مشابه موجود در بازار مي باشد. اين برج مسكوني با نماي قوس دار واقع در شهر سيدني، استراليا توسط گروه معماري Koichi Takada طراحي و به اجرا رسيده است. ساختمان كمان سيدني اولين پروژه مسكوني بلند پروازانه با تلفيق فضاي سنتي و مدرن در مقياسي بزرگ است. در اين بخش به بررسي خانه اي مسكوني پرداختيم كه بر اساس تلفيق سبك هاي مدرن و روستيك ديزاين شده است. تيم معماران با مطالعه و بررسي ماهيت ساختمان هاي بندر سيدني و طيف آجر كاري اين شهر، نماي اين ساختمان را با استفاده از متريال آجر و قوس دار طراحي نموده اند. عدم نياز به گچ كاري - كنيتكس آكريليك به طور مستقيم بر روي سطح قابل اجرا بوده و نيازي به گچ كاري سطح نخواهد بود. متريال اگر از برندهاي وارداتي انتخاب شود، قطعا هزينه اجرا به مراتب بالاتر خواهد رفت.

اجراي نورپردازي نماي ساختمان

بهترين متريال ها و زيباترين رنگ ها الزاما نماي خوبي نخواهند ساخت، مگر اين كه در نحوه تركيب و طراحي آن ها دقت كافي به خرج داده شود. قيمت ها بر اساس نوع متريال مورد استفاده در نما است و انواع نما را شامل مي شود. تركيبات : انواع رزينهاي كو پليمر، اكسيد تيتان، اليافهاي مصنوعي در گريدهاي مختلف، آب، بي كربنات كلسيم در مش هاي بالا، پرلايت، فرمالين، آمونياك ضد رويه، ضد قارچ و. همچنين داراي مقاومت بسيار عالي در برابر نفوذ آب، سايش، آلودگيهاي قارچي، آلودگيهاي ميكروبي، اشتعال و به مدت 10 تا15 سال تضمين و 100 % قابل شستشو مي باشد. پس از چسباندن مصالح به بدنه بايد درزگيري انجام شود تا آب به سطح زيرين نفوذ نكند. در حالي كه ديوارها در مقابل نفوذ آب حفاظت مي كند به بخار آب موجود در ديوارها اجازه خروج مي دهد. در حالي كه طراحي نما مدرن - fa.wikipedia.org - نيازي به تقارن پوسته ي زيرين ندارد. ديوار پشت بند در طراحي بنا، ديوار حائل محسوب مي شود و ابعاد سنگ بايد به نحوي باشند كه براي اتصال نما نيازي به سازه اضافي نبوده و تنها به يك ديوار بنايي براي پشت بند كافي باشد. در ادامه به بيان تفصيلي مواردي كه بايد در مراحل اجراي نماي ترمووود رعايت شود ميپردازيم.

طراحي نماي ساختمان هاي مسكوني

در ادامه با ما همراه باشيد تا با مراحل اجراي نماي ترمووود آشنا شويد. شما مي توانيد تنها با تغيير جهت نشستن ترمووود يك بافت متفاوت ايجاد نماييد. كنيتكس ها نوعي پوشش شيميايي مي باشند كه به غير از تركيبات موجود در رنگ هاي ساختماني موادي به آنها اضافه ميشوند تا ظاهري نا صاف و بافت دار (textured) داشته باشند. اين محصول با وزن بسيار كم و خاصيت ضد آب ، قابليت انعطاف پذيري زيادي داشته و با تنوع رنگ و سادگي خاص خود در بسياري از پروژههاي ساختماني مورد استفاده قرا گرفته است. حال با توجه به وضعيت فعلي اين پرسش ها در ذهن پژوهشگر شكل مي گيرد: كه چگونه است كه ما، فارغ از تاريخ و آنچه هنوز هم -هرچند بسيار ناچيز- بهعنوان معماري بومي شناخته ميشود و در دنيا به وجود حتي پوسته مينيمال آن (فاساديسم) در جهت خاطرهانگيري فضاي شهري ميبالند، به يكباره به انگارههاي پيش از ميلاد مغربزمين و شيوههاي كلوسئوموار آن روي آوردهايم؟ عايقكاري حرارتي و صوتي در اين روش امكانپذير است؛ روش اجراي نماي خشك ساختمان را به دليل وجود فضاي مياني ميتوان بهترين روش براي اجراي عايقكاري حرارتي و صوتي ساختمان دانست! در اين حالت خشك شدن چوب صورت مي­گيرد. نماي بيروني اين هتل تلفيقي از معماري به كار رفته در كاخ هاي فرانسوي و آسمان خراش هاي آمريكا است.

براي كساني كه تقريباً هرگونه سؤالي در مورد مكان و همچنين نحوه اشتغال قيمت طراحي نما تهران شما دارند ، احتمالاً مي توانيد از طريق وب سايت ما به ما ايميل دهيد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

سايت تخصصي معماري و عمراني مهندسي ساز اجراي نماي رومي

۲۴ دى ۱۳۹۸
۰۲:۴۴:۱۱
دانشجوي معماري
نظرات (0)

اتلاف و مصرف زياد انرژي: در نماي شيشهاي به دليل تبادل حرارت بين هواي گرم داخل اتاق و سطح سرد شيشه، دماي داخل كاهش يافته و نياز به مصرف زياد انرژي خواهد بود. احتياط به هنگام آجرچيني، به منظور كاهش ريزش ملات از مسائل مهم در اجرا است. طراحي نما حياط (https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86) منظور از فريم لس نماي ساختمان هاي است كه قابليت هاي مختلفي را دارا مي باشد. در اين حالت فرد وارد شونده به ساختمان فقطيك راه باريك كنار ديوار برايش باقي ميماند. به طوري كه با ساير درزهاي ملات قائم در ديوار نماي آجري مطابقت داشته باشد. روش فريم لس (frameless) به اين صورت است كه ابتدا زيرسازي سطح نماي ساختمان به صورت شبكه اي انجام مي شود و سپس پروفيل هاي آلومينيومي فريم دار روي اين شبكه زيرسازي نصب مي شوند. فريم نگهدارنده شيشه از خارج، بسيار با ظرافت ديده ميشود و سطح بصري يكنواختي از شيشه ميدهد. در ساختمانسازي، در واقع نما جلوه ساختمان و مهمترين حالتي است كه طراح يا مالك ساختمان از آنچه درون ذهن خودش ميگذرد، به فضاي بيرون ارائه ميدهد. در صورتي كه از كارشناسان مجموعه ما مشاوره بخواهيد، پس از بررسي نوع ساختمان و بر اساس نوع كاربري آن، ليستي از نما هاي پيشنهادي به شما ارائه خواهد شد. سيستم فريم لس داراي فريمي است كه از پشت شيشه را قاب كرده و روي لامل بواسطه لقمه هاي آلومينيومي مخصوص متحرك نگه داشته مي شود و از خارج ساختمان تنها ژوين هايي مابين شيشه ها ديده خواهد شد .

  • عدم استفاده از تكههاي آجر در پشت سنگها همراه با دوغاب
  • مزاياي استفاده از كامپوزيت هاي لانه زنبوري
  • تماس تلفني ( ۰۲۱۲۲۸۸۸۰۵۳)
  • حجم مجموعه: 319MB
  • تنظيمات بك گراند و محيط
  • نمايندگي انحصاري كامپوزيت آلومينيوم
  • طراحي نماي رومي ساختمان هاي ويلايي
  • سبك آتي براي نماي ساختمان UFO

ـ طراحي و اجراي نماي كامپوزيت پانل آلومينيومي ،ساندويچ پانل. طراحي و اجراي نماي مدرن ساختمان ، تركيبي ، كامپوزيت پانل آلومينيومي و سنگ . نماي كرتين وال يكي از نماهاي مدرن با تركيب پروفيل هاي آلومينيومي به عنوان سازه و لاستيك هاي آب بندي و هوابندي و اتصالات نصب مي باشد. در اين روش جهت عايق كاري از لاستيك هاي عايق بندي EPDM و چسب هاي سيليكون مهندسي استفاده مي شود. ـ طراحي و خدمات مهندسي معماري ـ خدمات نقشه برداري ـ فاز 1 معماري ـ فاز 2 معماري - معماري داخلي و ارائه خدمات CNC . ـ خدمات نقشه برداري ، برداشت از بيلت نماي ساختمان و داخل ساختمان. عايقكاري حرارتي و صوتي در اين روش امكانپذير است؛ روش اجراي نماي خشك ساختمان را به دليل وجود فضاي مياني ميتوان بهترين روش براي اجراي عايقكاري حرارتي و صوتي ساختمان دانست! در اين مقاله قصد داريم با معرفي انواع اجراي نماي ساختمان شما را در انتخاب روش مناسب راهنمايي كنيم. در اين بخش قصد معرفي ساختمان ۵ طبقه اي را داريم كه از اين قاعده مستثني است . امروز سيتاك قصد دارد در مورد طراحي نما تركيبي يا طراحي نما مدرن با شما صحبت كند. سيتاك داراي يك تيم متخصص و فني در طراحي نما است و از مرحله مشاوره تا اجرا در كنار شماست.

طراحي نما ويلايي دوبلكس

نماي خانه يك عامل مهم دكوراسيوني است تا خانه را چشمنواز كند، همان عاملي كه گاهي سبب ميشود جلوي يكخانه بايستيد و به آن خيره شويد. طراحي نما در ساختمان شما از جنبه هاي زيادي داراي اهميت است و يكي از آن جنبه ها بحث جذب مخاطب است. به اين ترتيب، قاب نماي فريم لس (frameless) روي لامل هاي نماي شيشه اي نصب مي شوند و شيشه ها ثابت مي شوند. استفاده از اين نماهاي مدرن سبب گرديده كه جزييات نصب متفاوت نيز طراحي گردد كه از آن جمله شيشه هاي فريم لس و نماهاي لامل (Face Cap ) مي باشد . نماي شيشه اي فريم لس نوعي شيشه دو جداره است كه در آن يكي از لايه ها بزرگتر از لايه ديگر است و يكپارچگي و زيبايي شيشه هاي فريم لس موجب استفاده روزافزون آن در ساختمان هاي مدرن گرديده است. 40 با دقت شبكه بندي گرديده و سپس فريم نما در داخل اين شبكه ها قرار مي گيرد. رمز موفقيت اجراي نماهاي ماندگار در ظرافت و دقت عمل مجريان نما است. در طراحي و اجراي نماي ساختمان از نوع فريم لس، بايد به پارامترهاي مؤثر در طراحي اين نوع نما دقت كرد. اين نوع قطب نماها در دوربينهاي دو چشمي نظامي، تانكها، نفربرها و حتي در ساختمان برخي خودروهاي پيشرفته نيز به كار ميرود. در داخل ساختمان نماها بيشتر خصوصي هستند و نماهايي كه در سمت كوچه و رو به بافت شهر هستند، عموميترند؛ بنابراين طراحي و اجراي نماي ساختمان نمود اجتماعي داشته و از جهت ديگر وجهه ساكنان را مشخص ميكنند.

به اين معنا كه ما مي تونيم نمايي كه مدنظرمان هست رو به صورت متريال به نرم افزار بشناسونيم و اين كار كاريه كه همه ي نرم افزارهاي طراحي به راحتي و به اين سرعت انجام نميدهند. اغلب درب و پنجره هاي ساخته شده از فريم لس داراي دكمه لمسي هستند كه از طريق آن به راحتي در و پنجره باز مي شوند. در برابر حرارت سيگار مقاوم است و اثري از آن باقي نمي ماند . البته رنگ سطح مورد نظر را هيچ وقت تغيير نمي دهد. در اين سطح عملكرد، عليرغم خرابيهاي قابل توجه و هزينه بر نماي خارجي، احتمال جداشدگي و سقوط اين اجزاء به داخل يا خارج ساختمان وجود ندارد. در اين واحد رنگ هاي پودري را روي كل سطح مي ريزند. براي مشاهده كل آبجكت ها ميتوانيد كاتالوگ را دانلود كنيد. هر يك از فريم ها ميتواند به صورت مستقل در برابر زلزله عمل ميكند. جلوههاي منحصربه فرد روشنايي ميتواند جلوهاي سه بعدي ايجاد كند، به ساختمانها شخصيت دهد و آنها را در چشم انداز شهري به عنوان جاذبههايي پرطرفدار تبديل كند. در پروژه هاي معماري كه در سال هاي اخير در ايران به اجرا در آمده است، ما مي توانيم تمايل به تفسير كشيدن مجدد تاريخ را مشاهده كنيم.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

طراحي و اجراي نماي كامپوزيت ، خدمات طراحي و اجراي نماي كامپوزيت در كرج وتهران

۲۴ دى ۱۳۹۸
۰۲:۰۱:۴۸
دانشجوي معماري
نظرات (0)

در ايران تعداد كمي از اين نوع نماها طراحي و ساخته شده است و انتظار مي رود در آينده تعداد اينگونه نماها بيشتر شده و از تعداد نماهاي با مصالح متعدد و فرم هاي شكسته كاسته شود. در طراحي نما سعي نماييد كه بحث فرم و عمكرد را فداي يك ديگر نكرده و در تلفيق مثبت از يك ديگر استفاده نماييد . معماري كلاسيك در نما بيشتر با سنگ هاي تراورتن و يا سيمان سفيد و سيمان شسته نما بكار مي رود . دست عنكبوتي: اين قطعه كه اصليترين آنها هم است در واقع نگهدارنده شيشه در نما است كه با توجه به محل و نحوه قرار گرفتن شيشه از نوع يك شاخ، دو شاخ، سه شاخ يا چهار شاخ استفاده ميكنند. اين ورق ها طي فرآيند توليد برش داده مي شوند و بعد از اينكه تحت عمل كشش واقع شدند پنل هايي با نام استرچ متال يا اكسپندد متال توليد مي شود . پس يك طرح سهبعدي ميتواند كار را به شكل حجمي يا متريال و يا با دلايل در هر مرحله از كار نمايش دهد . در هر اتصال، نصب ۲ پيچ به صورت متقارن از چوب نما به چوب زيرسازي توصيه مي گردد. ترمووود يك نوع چوب فرآوري شده مقاوم است كه بدليل گذر از مراحل فرآوري در مقابل شرايط بد آب و هوايي ، حرارت و پوسيدگي كاملا مقاوم مي باشد .

اجراي ديوار نما

كدام يك مي تواند شرايط روحي و آسايشي بهتري را در اين هياهوي شهرها ايجاد كند؟ البته اين ورود همراه با تغيير و تحولاتي بود كه باعث زيباتر شدن بيش از پيش اين نماها گرديد. آلومينيوم كامپوزيت پانل: آلومينيوم كامپوزيت پانل معمولي از تركيب چندلايه مختلف به همراه پوشش آلومينيوم به دست مي آيد. اين نما به لطف شفافيت، زيبايي ظاهري و عيان كردن باطن دروني ساختمان، سيستمي ضروري براي نماهاي مدرن است؛ با ويكي ساختمون همراه باشيد. تيم معماران نماي اين ساختمان را با استفاده از متريال اندود گچ و سيمان سفيد طراحي نموده اند. به طوري كه علاوه بر رنگ هاي موجود در طبيعت، مي تواند به شكل انواع سنگ، چوب و حتي طيف هاي متفاوت رنگ برحسب زاويه تابش نور و هرآنچه كه بتوان تصور نموده باشد. گروه معماري ساختماني باروك نمايندگي فروش ورق كامپوزيت در استان خوزستان مي باشد. نماي كامپوزيت طرح چوب : اين نوع ورق گونه ديگري از كامپوزيت است كه همانند طرح فلز هم در داخل و هم در خارج كاربرد وسيعي دارد . ۳- پوشش Nano-PDF: همانند رزين PVDF اجرا مي گردد با اين تفاوت كه يك لايه سوم هم روي رزينPVDF اجرا مي شود كه از لحاظ ساختار مولكولي با رزين هاي عادي متفاوت است.

  • 2- مواردي كه در طراحي بايستي به آنها توجه داشت
  • 5 .كاهش اتلاف انرژي
  • سازه كابلي structure Cable
  • مديريت پروژه : R.S Builders
  • آسيب پذير در اثر ضربه
  • طراحي باغ و يا ويلاي روياهاي شما
  • مدلسازي جداره با استفاده از يك آبجت

عناصر كه تشكيل دهنده نما هستند بايد به ميزان متعادل و كافي و با حفظ سادگي طراحي و اجرا شوند. 1. ضرورت طراحيت اجرا و نصب كليه عناصر مربوط به تأسيسات ساختمان اعم از مكانيكيت الكتريكي و نظاير آن در مكان هايي كه در معرض ديد از معابر عمومي قرار نگيرند. جدا از بحث زيبايي شناسي تنوع در اجرا و كيفيت متفاوت كامپوزيت آلومينيومي به طور خلاصه از ۲ منظر وجوه تمايز ديگري بين اين محصول و ساير مصالح نماسازي وجود دارد. كد بيرون آمدگي: اگر به نماهاي ساختمان هاي شهري توجه كرده باشيد متوجه شده ايد كه بخشي از نما داراي بيرون آمدگي ها و بخشي ديگر داراي تو رفتگي هايي است كه اين هم تابع ضوابطي در شهرداري است. طراحان با ايده هايي كه از هنرهاي فوق الذكر ميگيرند اكثراً نما را با ستون هاي بزرگ طراحي مي كنند. تصاوير زير نمونه هايي از طراحي نماي ساختمان ها با طرح چوب كامپوزيت مي باشند. براي ساختمان هايي در كنار خيابان هاي پر رفت و آمد و پر سرو صدا يا در كنار اتوبان ها ساخته شده اند بسيار مناسب هستند.. محصولات اين روش، بين ۵ الي ۶ درصد بسته به ميزان رطوبت محيط تغيير ابعاد يا تورم خواهند داشت .

اين نوع آلومينيوم، از هسته پلياتيلن با وزن مخصوص كم و ضدآلاينده، بين دو ورق آلومينيومي با تكنولوژي پيشرفته ساخته شده است. آيا پرت كم مصالح، سرعت اجراي بالا، امكان تغيير نما، امكان استفادهي مجدد از مصالح نما، امكان عايقكاري و همچنين محافظت از ساختمان كه تنها بخشي از مزاياي نماي خشك به حساب ميآيند شما را براي خداحافظي با روشهاي سنتي متقاعد نميكنند؟ در آن زمان معماري به شيوه سنتي انجام ميشد و معماران اين كارها را به شكل تجربي ياد گرفته بودند و نسل به نسل به فرزندان خود ياد ميدادند. در دنياي معماري قديم همه ي ساخت و ساز ها به شكل قديمي و سنتي انجام ميشدندو احساس نياز به تغييرات مدرن در بين معماران و مردم مشاهده نميشد . در اين بخش قصد داريم نگاهي به معماري يك ساختمان ويلايي در شهر آستين در ايالت تگزاس داشته باشيم. نما عنصري است كه امروزه جزء جدائي ناپذير از بدنه شهري محسوب مي گردد مانند ديگر پديده هاي معماري داراي تاريخچه است كه در اينجا مورد مطالعه قرار مي گيرد . پيچ از روي نماي لوور تنها براي چوب هاي با ضخامت كمتر از ۵ سانتي متر توصيه مي گردد براي ضخامت بيشتر مي بايست از نبشي مخصوص استفاده شده و يا از پشت پيچ شوند.

اجراي نما اجر

براي محاسبه قيمت يك متر مربع ترمووود ميبايست چوب زيرسازي , نحوه اجراي نما آجري (fa.wikipedia.org) خود ترمووود و رنگ آن را محاسبه كنيم . چوب ها را قبل از شروع عمليات نصب مطابق با نقشه ها برش داده و عمليات رنگ كاري مطابق با دستورالعمل مربوطه بر روي تمامي وجوه چوب اعمال گردد. امكان برش و ابزار زدن سنگ تراورتن آسان است. قيمت انواع نماي ساختمان : طراحي نماي ساختمان با توجه به متريال كاربردي ، ابزار و مواد و مصالح داراي قيمت هاي كاملا متفاوتي مي باشد كه با توجه به نوع مصالح و متراژ نما تعيين مي شود . يكي ديگر از انواع نماها كه قابل پياده سازي در نماي ساختمان مي باشد مونوليت است . ضمناً چنانچه به هر دليلي نياز به تعويض آنها باشد اين كار به راحتي قابل انجام است كه ديگر مصالح عموماً در همه موارد فوق ضعفهاي فراواني دارند. چسباندن اين سطوح آلومينيومي به هسته، توسط فرايندهاي شيميايي و مكانيكي صورت مي گيرد، به طوري كه در مقابل ورقه ورقه شدن به شدت مقاومت مي كند. دليل اول گسترده شدن استفاده از سنگ تراورتن و كشف معادن متعدد آن است. براي محوطه نيز يك استخر طولي كوچك كار شده است كه با توجه به شكل زمين اين ساختمان ويلايي به اين شكل طراحي شده است. گاهي اوقات انتخاب بين اين دو متريال سخت مي شود. از اين لحاظ براي امنيت ساختمان بسيار مفيد است چرا كه باعث ميشود آتش نتواند از بحش جلويي ساختمان كه همان نما مي باشد به داخل ساختمان نفوذ كند و اين مهمترين مزيتي است كه يك نما ميتواند داشته باشد.

طراحي نماي كمپوزيتي همان نماي آلمينيومي است كه اين قابليت را به طراح و شما ميدهد كه دست به ايده هاي خلاقانه براي ساختمان خود بزنيد. گاهي اوقات يك سطح پيوسته و صاف با ايجاد چند شكست به ايجاد نمايي منجر مي شود كه شما را شگفت زده مي كند. در واقع هسته پلاستيكي شامل عنصر ضدآتش بوده كه سبب مي گردد اين تركيب به سختي آتش گيرد، همچنين اين قابليت توسط استانداردهاي خاص، آزمايش شده و گواهي كيفيت درجه يك را دريافت نموده است. اين محصول جزء مصالح آب بند محسوب مي شود و همچنين خواص آكوستيكي داشته. هنگام اجراي نماي ساختمان مي بايست عواملي همچون تابش نور خورشيد به داخل ساختمان و ايجاد چشم انداز از داخل ساختمان به خارج از آن مدنظر قرار داده شود . نما در واقع يك سطحصاف و تخت نيست بلكه آن سطح انتقالي بين فضاي داخل و خارج است كه با عقب نشستگي وپيش آمدگي، تراس و غيره با فضاي داخل مسكن ارتباط پيدا ميكند. · قيمت تمام شده بسيار مناسب: با توجه به اين كه اين نوع نما پيش تر وارداتي بوده است و در حال حاضر در داخل كشور توليد مي شود قيمت آن به طور قابل توجهي كاهش پيدا كرده است.

فعل و انفعالات بين نور و مواد، انعكاس، انكسار و جذب همه اينها رازهاي تاثير رنگ موجود در اين محصول مي باشد. ۲- پوشش محافظ PVDF: اين پوشش تحت نام پلي وينيل دين فلورايد نوعي رزين خاص است كه توليدكننده آن شركت PPG مي باشد. انواع ورق هاي كامپوزيت از برندهاي معتبر و معروف داخلي و خارجي در اين زمينه، با تضمين كيفيت در اختيار خريداران محترم قرار خواهد گرفت. اين نوع ورق براي اولين بار توسط شركت آلوباند در كشورمان ايران عرضه شده و به طور گسترده در حال استفاده است. در اين مطلب با تصاوير مدل نماي كامپوزيت با طراحي مدرن و لوكس آن آشنا مي شويم. تنوع در رنگ يا قدرت طراحي و پايين بودن وزن كامپوزيت كه باعث كاهش بار مرده ساختمان مي گردد از ديگر محاسن آن مي باشد. شيشه در اين فريم ها به صورت يك يا دوجداره بوده و غالباً از يك جهت يا دو جهت به صورت سكوريت اجرا ميشود. پنل هاي اچ پي ال به سه شيوه تعبيه خشك (بدون ملات)، تعبيه چسبي و تعبيه تنظيم پذير اجرا مي گردند. همچنين از ايجاد پل حرارتي در اجراي نما جلوگيري مي شود. دليل اين امر نيز اين است كه تا به حال هيچگونه نارضايتي از طراحي نما كامپوزيت مشاهده نشده است و اين خود نشان دهنده اين است كه ميتوان از نما كامپوزيت به عنوان يك متريال خوب براي نما استفاده كرد. تصاوير زير نمونه ي از ساختمان هايي كه با نماي كامپوزيت رنگي ساخته شده اند را نشان مي دهد.

طراحي نما با سراميك

فضاي داخلي نيز همانطور كه در تصاوير مي بينيد، بر اساس سبك مدرن ديزاين شده است. 4- سيستم هاي اجرايي مخصوصي براي نصب اين سراميك به لحاظ نمايان بودن و يا غير نمايان بودن طراحي و قطعات ان توليد گرديده است كه تمام استانداردهاي جهاني را نيز دارا مي باشد. دليل اين امر اين است كه اين سنگ دراري سطح يكدستي است و سوراخ هاي بسيار ريزي دارد و مناسب براي استفاده در كف و ديوار راه پله ها است. انتخاب رنگ مبل اختياري است اما استفاده از رنگ هايي مثل كرم روشن و يا حتي سفيد به زنده تر كردن فضا كمك بيشتري مي نمايد و فضا بزرگتر به نظر مي آيد. آلومينيوم كامپوزيت پانل طيفي (رنگي): آلومينيوم كامپوزيت پانل طيفي الهام گرفته از رنگهاي موجود در طبيعت مثل رنگهاي رنگين كمان مي باشد. هر يك از اين سبك ها نياز به تجربه و استعداد خاصي مي باشد كه پيشنهاد مي كنيم براي اجراي طراحي داخلي منزل خود از بهترين ديزاينرها كمك بگيريد. به اين صورت كه پنجره ها به گونه ايي طراحي شده كه اتاق ها را محصور كرده و با دقتي مناسب نسبت به جهت مسير حركت خورشيد قرار گرفته اند. ميتوان پنجره ها را در گروههاي كوچكتر تركيب شده كه شكل مشخصي را ايجاد ميكنند دسته بندي كرد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

اجراي نماي كلاسيك،مدرن و نماي رومي

۲۴ دى ۱۳۹۸
۱۱:۲۵:۲۷
دانشجوي معماري
نظرات (0)

اجراي نماي ساختمان بايد توسطِ معماران حرفه اي در طراحي و ساخت صورت بگيرد. سراميك نما طرح تراورتن در سال هاي اخير با مدل هاي جذاب خود توانسته نظر خانه دارها و معماران بسياري را متوجه خود نمايد. مثلا اگر از طبقه ي بالاي ويلاي خود به تماشاي باغ و حياط تان بنشينيد متوجه هارموني و طراحي خاص شويد. كار پنج طراح، هفت طبقه از ساختار مخلوط استفاده از فضاهاي خرده فروشي زمين و ظرفيت 800 وسيله نقليه را شامل خواهد شد. اين پروژه داراي 5 ظبقه مسكوني و 2 طبقه مشاعات مي باشد. 1- اين نوع سراميك خشك پرسلاني با داشتن سوراخ هايي در ضخامت خود مزيت هاي عايق بندي بيشتري دارند . 1. به دليل وجود سوراخ در ضخامت سراميك، خاصيت عايق بندي بهتري دارند. آجر به خاطر داشتن خاصيت مدولار از كار هاي نئوكلاسيك ايراني تا كار هاي پارامتريك و امروزي بازه ي استفاده دارد. معماري ايراني از ديرباز، ريشه در فرهنگ فارسي دارد. اگر نگاهي به تاريخ كوتاه ايران در روزگاران بسيار دور بيندازيم شاهد تخت جمشيد خواهيم بود كه متناسب با فرهنگ ايراني ساخته شده بود . طراحي يك نما مي تواند معرف شخصيت و فرهنگ مالك باشد و يا معرف موقعيت مكاني و نوع كاربري ملك باشد. اگر نگاهي به تاريخچه معماري ايران در روزگاران بسيار دور بيندازيم شاهد تخت جمشيد خواهيم بود كه متناسب با فرهنگ ايرانيان ساخته شده بود . كتيبه هاي تخت جمشيد و سر ستون هاي زيباي آنها دقيقا در طراح هاي رومي وجود دارد و به كرات از آنها استفاده مي شود.

  • 2 طراحي نماي خرپشته در هماهنگي با نماي ساختمان
  • با كيفيت عالي و درجه يك
  • 10-نقشه هاي معماري مصوب (مقياس 200/1 يا 100/1) فايل Cad
  • تجهيز و برچيدن كارگاه محل پروژه
  • PRC (كامپوزيتهاي تقويت شده توسط ذرات)
  • 1 ماه و 22 روز پيش
  • 20 روز پيش
  • تنوع در طرح و رنگ

شكلهايي مانند ستون هاي برجسته با سر سفارش طراحي نما ستونهاي مخصوص طراحي نماي ساختمان به خود وهمچنين عكس نمونه كار طراح هاي قاشقي بر روي ستو نها شيشه از زيبايي هاي اين ساختمان ها هستند . زماني كه زيبايي ظاهري و آرامش و صرفه جويي در انرژي براي ساختمان ها مدنظر قرار گرفت، ايجاد نما ها با مصالح و شيوه هاي مختلف در دستور كار مالكان و سازندگان ساختمان ها قرار گرفت. كه براي كاهش هزينه ها و انجام يك روش بدون عيب و نقص بهتر است . آجر نما از جمله ديوار پوشش هاي سنتي مي باشد كه امروزه بخاطر عايق نبود در برابر صدا و گرما و همچنين تنوع كم نسبت به ديگر ديوار پوش هاي زياد مورد توجه قرار نمي گيرد. تنوع سنگ يكي از دلاليل محبوبيت اين متريال است . در اين مقاله ضمن بررسي متريال هاي رايج طراحي نما در ايران ، به متريال هاي به روز تر ، ارزان تر ، با دوام تر و با اجراي آسان تر اشاره مي كنيم . در طراحي نما ساخت نماي سنگي بسيار شيك و حائز اهميت است. • طراحي نماهاي جنوبي و غربي ساختمان اصلي و نيز نماي شمالي ساختان سرايداري در پيوند با محوطه سازي و گودالباغچه و حجم كلي گلخانه ها.

اجراي نما چوب ترموود

در ساختمان هاي بلند مرتبه و انبوه سازي ها بزرگترين مشكل در اواخر پروژه، مربوط به طراحي نماي پروژه ها مي باشد. سيستم در نظر گرفته شده اجرا در طراحي نما اين پروژه، نصب آجرها به روش خشك و با همپوشاني هاي مختلف است. اما چطور بايد طراحي نماي ساختمان يك ساختمان را نور پردازي كامپوزيت آلومينيوم سفارش طراحي نما شركت عكس نمونه كار كرد . بايد به شما بگوييم كه هماكنون در حال خواندن مقالهاي درباره اجراي نماي خشك و مزاياي نماي خشك ساختمان هستيد. چوب سرخ مقاومت بسياري در برابر جمعشدگي و انقباض دارد؛ همين موضوع تا سالها خيال شما را بابت مراقبت از نما (در صورت اجراي صحيح آن در هنگام نصب) راحت خواهد كرد. كشور فنلاند پس از سالها تحقيقات و آزمايش در زمينه عمل آوري حرارتي چوب ، به روش ترمووود (THERMOWOOD) دست يافت . استفاده از چندين منبع نور در اين زمينه بسيار مفيد است، همچنين بهره گيري از آينهها براي بازتاب نورهاي موجود به روشنتر شدن محيط كمك به سزايي ميكنند. همانطور كه استوديو CAAT اظهار دارد، يك اصل ثابت تاريخي در معماري ايران وجود دارد: غناي جزئيات در همزيستي با بازنمايي سادگي در مقياس كلي كه با زمينه و عملكرد ادغام مي شود.

طراحي نما خارجي

همانطور كه استوديو BAS اظهار مي دارد، روي نماي اين ساختمان، حركت نما وجود دارد كه اين حركت پس از طراحي بر روي نماي ساختمان پياده سازي شده است. ذخيره شده ۲ روز پيش - پاورپوينت طراحي نماي ساختمان مسكوني ارغوان 1 . News-View-5731.html ذخيره شده ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ه.ش. ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ه.ش. ۵- كليه نقشه ها داراي نام و نام خانوادگي مالك ، شماره پرونده ، پلك ثبتي ، آدرس ملك ، نام طراح و مهر شركت باشد. WORKac، J. Mayer. H، Clavel Arquitectos، Nicolas Buffe براي ساخت نماهاي گاراژ همراه با شركت معماري Riley K / R (Keenen / Riley) Exxesite Corpse انتخاب شدند. ضرورت ايده هاي ساختمان ها عكس نمونه كار زيبا نو شركت طراحي نماي ساختمان در نماي ساختمان به جرات ميتوان گفت بسياري كامپوزيت آلومينيوم از ساختمانهاي ساخته شده در سطح شهر حس دلزدگي را در بيننده القا مي كنند . طراح نماي پوسته اي آجري را به لباسي تشبيه مي كند كه همانطور كه لباس بدن را فرا مي گيرد، اين پوسته آجري نيز ساختمان را در بر گرفته است. در ساختمان هاي بلند مرتبه و تجاري قيمت تمام شده ي مناسبي براي كار فرا دارد. بسياري از ساختمان هاي مدرن در طول روز كاملا ساده به نظر مي رسند، اما زماني كه شب فرا مي رسد، اين بناها داستان ديگري براي گفتن دارند.

معمولا اين روش براي نماهايي مفيد است كه مصالح سخت دارند؛ مانند سنگكاريهاي تزئيني. انتخاب چسب مناسب كه از نظر خصوصيات فني با آجر، سراميك و… همخواني داشته باشد مهم است و نياز به مطالعات مهندسي دارد. براي درزگيري و آب بندي نماي فريم لس از چسب هاي مختلف مانند پلي اورتان استفاده مي شود. چوب از انواع مصالح خاص و متفاوت براي طراحي نماي طراحي نما اجري ساختمان است. بتوانيد با ايده گرفتن از آنها، نمايي بينظير و منحصربهفرد را براي ساختمان خود انتخاب كنيد و جلوه بينظيري را به نماي خارجي ساختمان بدهيد. براي به كار بردن نماي چوبي بايستي به عوامل بسيار زيادي توجه داشته باشيد كه از مهمترين آنها مي توان به شرايط آب و هوايي محيط زندگي و نوع چوب انتخاب شده اشاره كرد. ساختمان زير، يك نماي شفاف توري مانند دارد كه فضاي داخل را كاملا به نمايش مي گذارد و مرز محيط درون و بيرون را از بين مي برد. بعد از اجرا سنگ ها علي الخصوص سنگ گرانيت به دليل سطح صيقلي خود و چسبندگي پايين به ملات امكان كنده شدن از ساختمان را دارند. ورق هاي كامپوزيت داراي وزن كمي حدود ۸-۵ كيلوگرم در هر مترمربع مي باشند كه در مقايسه با ديگر - سبكي وزن-۱ مصالح از قبيل سنگ، شيشه و سيمان داراي پايين ترين وزن ممكن مي باشد. گرمي و طراوتي كه چوب در كنار متريال هاي ديگر مانند سنگ يا سيمان القا مي كند باعث شده تا مجريان به سمت تركيب اين متريال با ديگر متريال ها بروند.

نحوه ي اجراي نماي چوبي

براي ايجاد نماي كاهگلي منزل يا ساختمان خود مي توانيد از كاهگل مدرن و يا مصنوعي استفاده كنيد، كاهگل مدرن قابل استفاده در كليه سطوح فلز، سنگ، گچ، سيمان است. براي طراحي نما بايد از مصالحي استفاده كرد كه عايق انرژي و صدا باشند. پانلهاي اين محصول، بهصورت تك جداره يا دوجداره و با عايق حرارتي ارائه ميگردد، اين پانلها توسط اتصالات فولاد ضدزنگ در چهار، شش يا چند نقطه به يكديگر متصل ميگردد. فناوري مورد استفاده در اين نما شامل به كار بردن تكيهگاههاي مخصوص غلتكيِ ساخته شده از فولاد ضد زنگ است كه روي سازه اصلي از نظر طراحي معماري و توسعه راهحلهاي نهايي، آزادي بسيار خوبي را فراهم ميآورد. طراحي نما مي تواند برخلاف چيزي كه اكثريت فكر مي كنند، ساده باشد و تنها با اجراي يك الگوي خاص و داراي كم ترين پيچيدگي به نتيجه منحصر به فردي منجر شود. ما براي پيشرفت در طراحي نماي ساختمان هميشه در تلاشيم تا با بكار گيري از تكنولوژي هاي برتر طراحي نما بهترين نتيجه را براي مشتريان رقم زنيم. معماري پارامتريك يك پروسه بر پايه تفكر الگوريتميك مي باشد كه يك سري پارامتر و قوانين همراه يك ديگر روابط بين هدف طراحي و نتيجه طراحي را تعريف و روشن مي كنند. انتخاب متريال از ديگر اصولي است كه نقش مهمي در طراحي نما ايفا مي كند. با توجه به نماي ساختمان زير مي توان به سادگي دريافت كه روشنايي و تاريكي تا چه حد در چگونه به نظر رسيدن نما تاثير دارند.

قيمت اجراي نماي فريم لس

در ايران نيز همواره طراحي هاي متفاوت و زيباي نماي خارجي ساختمان نقش بسيار پر رنگي در ساخت و ساز ساختمان هاي مسكوني و تجاري دارد. هر متريال بستر و ملزومات خاصي دارد و هر جايي نمي توان از آن استفاده كرد و نكته ي خيلي مهم ديگر اينكه تركيب متريال ها اهميت بسياري دارد. بايد توجه داشت كه استرچ متال بر روي متريال هاي ديگر مانند شيشه اجرا مي شود و مي توان نور گيري خاصي نيز ايجاد كرد. از ديگر مزاياي نصب نمايان سراميك، امكان تعويض تايل ها بدون جا به جا كردن تايل هاي مجاور مي باشد. البته بايد دقت داشته باشيد كه استفاده كردن از روش تر دوام سنگ هايي كه در نما به كار مي رود را بيشتر مي كند. اگر به دنبال كم كردن مصرف انرژي خانه بدون دردسر ميگرديد آجر مي تواند متريال مناسبي براي شما باشد. بازسازي نما و اصلاح پوسته پروژه براي حفظ ساختار اصلي بود. براي اجراي و طراحي نما رومي از سنگ استفاده شود مانند اكثر كارهايي كه در تهران انجام مي شود. استفاد ه از شيشه هاي دو جداره و يا دو قاب موازي براي اين سطوح به ويژه براي پنجره ها توصيه مي شود . براي داشتن خانه اي سبز كافي است از همان روزهاي ابتدايي بازسازي ساختمان يا نوسازي ساختمان به اين مورد توجه كنيد.

اجراي نماي تركيه

اگر اين نوشتن را دوست داريد و دوست داريد حقايق بيشتري راجع به اجراي نماي طرح چوب مهرباني به صفحه وب مراجعه كنيد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

طراحي نما - دكوراسيون داخلي - طراحي ويلا - بازسازي ساختمان

۲۳ دى ۱۳۹۸
۰۵:۱۸:۳۱
دانشجوي معماري
نظرات (0)

نورپردازي نما در يك ساختمان در صورتي موفق خواهد بود كه نه تنها ظاهر زيبايي را به نمايش بگذارد، بلكه ساختمان را با توجه به نقش آن در منظر و يا فضاي شهري احيا كند. به اين منظور ميتوانيد از تكرار عناصر بهره گيريد و در طراحي نماي ساختمان به الگوي خاصي برسيد كه بتوانيد آن را تكرار كنيد. مزاياي كاميون الكتريكي تسلا در مقابل كاميون هاي ديزلي از زبان ايلان ماسك قصه حضرت يونس (ع) گوشه اي از محتواي محصول نكات طلايي دادرسي مالياتي آموزشي | ميشه به من يك نمره ارفاق كنيد؟ مجاهدت هاي شهيد المهندس در زمان سيل خوزستان از زبان امام جمعه آبادان ظريف: ايالات متحده آمريكا جواب قاطع خواهد گرفت باب اسفنجي رپ ميخواند ؟ دقت در كيفيت ترسيمات و ارائه ي درست طرح اهميت پيدا ميكند. تاريخچه سازه بتني روميان باستان ، هنگامي كه در حال استخراج سنگ آهك براي درست كردن ملات بودند ناگهان به طور اتفاقي متوجه معدن غني از سيليكا و آلومينا در دامنه كوه هاي وزوويوس شدند . روش اجراي نماي اسپايدر يكي از مهم ترين قسمت ها در ساخت سازه هاي مدرن است.نماي اسپايدر امروزه به عنوان يكي از زيباترين و مدرن ترين نماها در ساختمان ها مورد استفاده قرار ميگيرد.

�! شهيد حاج قاسم سليماني: همان دختر كمحجاب دختر من است با سردار دل ها حرف بزن فيلمي از جانباختگان ازدحام جمعيت كرمان در تشييع حاج قاسم سليماني كارتون اوگي و سوسك ها قسمت لباس اوگي آيا رنگ كردن مو بعد از كاشت ابرو مجاز است ؟

طراحي گچبري نماي ساختمان

ريسه هاي LED قسمت هاي مختلف بنا و خطوط افقي و عمودي آن را از ساير قسمت ها جدا مي كند. اين جمله حكايت فصل بهار است، فصلي كه در آن گلها سر از دل خاك بيرون ميآورند و منبع الهامي ميشوند براي طراحي دكوراسيون داخلي خانه. رنگهايي كه هر كدام داراي تناليتههايي از آرام و ملايم گرفته تا برجسته و شاداب هستند.بعد از فصل بهار شما ميتوانيد از رنگهاي روشن فصل تابستان استفاده كنيد و خانه اي به خنكي بستني در تابستان داشته باشيد. طراحي نماي ساختمان ، نماي ساختمان ميتواند مهم ترين موردي باشد كه بايد در ظاهر ساختمانتان دقت كنيد چون طراحي نماي ساختمان كار هر كسي نيست به دست كسي بسپاريد كه حتما در اين كار تبحر خاصي داشته باشد. پشت بام منازل معمولا فضايي غير قابل استفاده و به اصطلاح مرده است، از جهتي نيز كمبود فضاهاي سبز در آپارتمان ها باعث شده كه امروزه شاهد افزايش بام هاي سبز در سطح شهر باشيم. تناسب رنگ ها، استفاده مفيد ازفضاها، درنظرگرفتن فضاي كافي براي كمدها نيز از شروط مهم طراحي و اجراي يك طرح بازسازي موفق است، به طوري كه رضايتمندي كارفرما جلب شود. به طوري كه كمتر از 10 درصد مي باشد. لامپ مناسب نورپردازي بايد از مصرف انرژي پايين اما بازدهي بالا برخوردار باشد تا بتواند روشنايي لازم را براي نماي بنا فراهم نمايد. گروه آرتا ورجاوند مي تواند در اين راستا مشاوره لازم را به شما كارفرمايان محترم به صورت حضوري و غير حضوري ارائه نموده و در صورت جلب رضايت، اقدام به بازسازي ملك شما نمايد.

طراحي و اجراي نما

كليه مراحل اين روش از طريق سبد خريد سايت و پس از ثبت نام در سايت قابل انجام مي باشد. همچنين موارد سئو و بهينه سازي سايت را براي شما انجام دهد تا شما توسط موتور هاي جست و جو گر ديده شويد و در رتبه ي خوبي از اين ليست قرار گيريد. فصل اول اين مجموعه مروري بر اصول طراحي سايت پلان و بررسي حدود اربعه (چهار بر پلان) همسايگي هاي پلان اصلي با مجاورتهاي موجود جهت آناليز ارتفاع نما و ضوابط بازشوها در طراحي نماي ساختمان ميباشد. با توجه به آن چه كه در بالا گفته شد، هر شهر از ضوابط خاص خود در طراحي نما برخوردار مي باشد. بهره گيري از المان هاي ساختماني كه نماينده شكوه معماري نماي آن ساختمان هستند. در اين مطلب قصد داريم به بررسي طراحي معماري ساختمان آزمايشگاهي - اداري با نام Park Street Building بياندازيم. در اجراي اين آبنما متن و برنامه ريزي ها از قبل تعيين شده و قابليت نمايش انواع متن به وسيله ريزش آب وجود دارد. از نماهاي چوبي اغلب در ساختمانهاي با ارتفاع كم تا متوسط استفاده ميشود چون در ساختمانهايي با اين ارتفاع مراقبت از نما آسانتر انجام ميشود. در مقابل شرايط آب و هوايي مقاومت بالايي از خود بروز مي دهند. نور تاكيدي يا منطقهاي همانطور كه از نامش پيداست بايستي يكي از جنبههاي بنا را بيشتر از باقي به ياد تعرفه طراحي نما نظام مهندسي مخاطب بياورد. اصولا رنگ هاي روشن باعث مي شوند كه فضا بزرگ تر به نظر آيد و هر چه شفافيت و درخشندگي آن بيشتر باشد به دليل انعكاس نور فضا زنده تر( ديناميك) به نظر مي رسد.

  • واحد آنودايز
  • داراي تنوع رنگي است و
  • 5 قيمت تمام شده اين محصول به دليل
  • 4- رنگهاي مناسب

در نورپردازي بايد به رنگ نور و شدت تابش آن توجه كرد. از اين جهت توجه به نماي ساختمان در شب تاثير بسيار زيادي بر نورپردازي نماي ساختمان دارد. در ديوارهاي پشت بند قائم فولادي براي رسيدن به همان درجه از سختي در ديوارهاي پشتيبان بلوك سيماني، بايد هزينه زيادي صرف شود. بر خلاف پشت بندهاي قائم فولادي، اتصال نماي آجري بر روي ديوار پشتيبان بلوك سيماني وابسته به پيچ است. مقايسه ديوار پشتيبان بلوك سيماني با ديوارهاي پشتيبان فولادي: يكي از بزرگ ترين مزيت ديوار پشتيبان با پشت بند قائم فولادي در مقايسه با ديوار پشتيبان بلوك سيماني، وزن كم ديوار پس از اتصال نماي آجري بر روي آن است. اگر ميخواهيد بنا نقشي ماندگار در ذهن بيننده به جاي بگذارد اين نوع نورپردازي مهمترين نوري هست كه بايد از آن بهره ببريد. ☆فالو:فالو☆ لعنت بر تو توي چيكا زگيل تناسلي در زنان درمان شد.. جزئيات نماي خشك و طراحي آن: فرم و حجم ساختمان و حتي تعداد و اندازه بازشوها در سطح نما بر روي ميزان مصرف مصالح زيرسازي و در نتيجه هزينه تمام شده اثرگذار ميباشند. تمام زيبايي در طراحي نما بحث تقارن است. شايد اجراي نماي خشك ساختمان نسبت به نماسازي سنتي با يك متريال مشخص در نهايت كمي برايتان گرانتر تمام شود، اما در مقايسه با مزايايي كه دارد واقعا ارزشش را دارد. خوشبختانه كشور ما نسبت به بسياري از كشورهاي اروپايي داراي آفتاب است و مي توان با به كارگيري شيوه هاي صحيح، آفتاب را به داخل ساختمان رهنمون ساخت و با گرما و شفافيت آن، آرامش را به فضا دعوت كرد.

طراحي نما دو طبقه

اگر در مورد مكان و نحوه استفاده از طراحي و اجراي نماي ساختمان سؤالي داريد ، مي توانيد در وب سايت با ما تماس بگيريد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

10 نكته مهم در طراحي نماي ساختمان كدامند ؟

۲۳ دى ۱۳۹۸
۰۴:۳۸:۱۳
دانشجوي معماري
نظرات (0)

اين امر موجب تفاوت بين نماي فريم لس كرتين وال با نماي شيشه اي فريم لس مي شود. در نماي فريم لس كرتين وال به علت شكست حرارتي، اتلاف انرژي به صورت قابل چشمگيري كاهش مي يابد. شما مي توانيد فروشگاه، محصولات و خدمات خود را در كرج آگهي ثبت و از اين طريق به تعداد كثيري از مشتريان معرفي شويد. پروژه طراحي معماري مجتمع مسكوني بصورت ويژه طراحي شده و يك از برترين محصولات فروشگاه معماري آرچينا است كه مورد تاييد تيم فني ما قرار گرفته و سپس در سايت قرار داده شده است. پلان آكس بندي و ستون گذاري سه تيپ بلوك اين مجتمع طراحي و در داخل محصول قرار داده شده است. بلوك هاي در نظر گرفته شده براي مجتمع ما داراي ۳ تيپ مختلف هستند. شيارهايي كه در دو سمت ناوداني و وسط ناوداني تعبيه شده جهت حركت ناوداني به بالاو پايين و شيار وسط جهت حركت ناوداني بولت يا بچه ناوداني به بالا و پايين ميباشد. پروژه طراحي مجتمع مسكوني جزوه پروژه هاي پر طرفدار براي درس طرح ۴ به حساب مي آيد. تو اين دوره آموزشي قصد دارم قدم به قدم يك نماي كلاسيك معروف و پر از جزئيات را از صفر شروع به مدل سازي، متريال دهي، نور پردازي شب، پست پرو داكشن كامل و در نهايت رندرش را انجام دهم.

  • پانل هاي رسي و …
  • فايبرسمنت دكوراتيو
  • داراي 12000 نمونه آماده از لوازم خانه
  • آجرنماي پرتقالي
  • جايگزين كردن ماژول با استفاده از مقادير منطقي

ولي ما روش ديگري به كار برديم و همه واحدها را دوبُعدي از كار درآورديم. در اين نوع نماي شيشه اي فريم لس اسپيسرهايي به كار برده شده است كه به شكل U هستند و به صورت پازلي به وسيله لقمه هاي آلومينيومي يا فلزي بر روي لامل هاي آلومينيومي قرار مي گيرند. فيلم آموزشي تستر ايربگ آرمين صنعت شهيد حاج قاسم سليماني تتو وقتي هكر فناف بازي مي كنه(دوبله فارسي) دكوچيد دكوراسيون مدرن امروز كار كردن تيلر در بين رديفهاي نهال سفر به ابوزيد آباد و بررسي عملكرد ورسيس - قسمت دوم گزارش اختصاصي تسنيم از مراسم تشييع پيكر شهيد ابومهدي المهندس 8 ببينيد: چرا آمريكا، سردار سليماني را ترور كرد؟ چرا طراحي نما براي يك ساختمان مهم است؟ يكي از مهم ترين كارها پس از گرفتن مجوز ساخت تهيه نقشه براي طراحي نماي ساختمان مي باشد. از مهمترين تفاوت هاي ميان نماي كلاسيك و مدرن مي توان به نوع متريال هاي استفاده شده در نماي ساختمان اشاره كرد. نمونه هايي از طراحي نماي تجاري را در ادامه اين مطلب به نمايش گذاشته ايم, اجراي نماي فريم لس - fa.wikipedia.org - شما مي توانيد با انتخاب هر يك از اين نماهاي خارجي جديد آن ها را به مرحله اجراء آوريد. طراحي نماي مجتمع مسكوني دهلي چالش جديد و مهيجي از معماري مدرن امروزي را به نمايش گذاشته است. چنانچه قصد ساخت ويلا داريد مشاوران ما در مهندسين مشاور آرين كاوش آماده مشاوره به شما مي باشند.

طراحي نماي ساختمان سه طبقه

 

معماري اين دوره بيشتر در مورد معابد و پرستشگاه ها چندان مورد توجه نبود ، بلكه در اين دوره بيشتر در ساختن ساختمان ها و ابنيه بزرگ و عمومي خلاصه مي شد . نورپردازي نماي ساختمان بسيار مهم است و سبب جلب توجه بيشتر آن خواهد شد. در اين نوع نما نخست، شبكه اي از پروفيل آلومينيومي كه به آن ها لامل گفته مي شود بر روي ديواره هاي خارجي ساختمان نصب خواهد شد. به همين دليل براي جلوگيري از اتلاف بالاي انرژي از شيشه هاي دو جداره استفاده مي شود. اگر از مزايا و ويژگي هاي منحصر به فرد طراحي و اجراي نماي شيشه تك جداره و دو جداره فريم لس اطلاع نداريد، به شما پيشنهاد مي كنيم اين مقاله را تا انتها مطالعه كنيد. سپس، با استفاده از لاستيك هاي مخصوص آب بندي و هوابندي شده و در نهايت شيشه هاي تك يا دو جداره بر روي آن ها به وسيله لقمه هاي آلومينيومي متحرك قرار گرفته و نصب مي شوند. كف آن ها با لاستيك هايي كه در زمين بازي بچه ها مي بينيد ساخته شده. اين لاستيك ها هم صداي محيط را خفه مي كنند، هم هويت و جذابيت خاصي به فضا مي دهند. با پروژه هاي بزرگ و كوچك و كانسپت هاي متنوع كه اين امكان را به معماران جوان ميدهد تا در پروژه هاي بزرگ كشور مشاركت كنند. يك ورودي شاخص ميتواند تا حد بسيار زيادي در جلب توجه مخاطب تاثيرگذار باشد؛ پس، توجه ويژه به طراحي ورودي را فراموش نكنيد! اين ريتم، نظم و ترتيب ميان عناصر تشكيل دهنده ي نماي آجرنما را در خطوط، صفحات و احجام به كار رفته به نمايش مي گذارد.

با توجه به نوع خرپا و سازه و ارتفاع مفيدي كه از نماي شيرواني انتظار مي رود و همچنين با توجه به نوع نما از سايزها و طرح هاي متنوع مي توان استفاده نمود. البته اين نوع سراميك خود داراي ويژگي هاي منحصر به فردي است كه در ادامه نام برده مي شود. آپارتمان مسكوني در شهر Box Hill كشور استراليا واقع شده كه توسط گروه معماري استراليايي KUD طراحي و اجرا شده است. برش هاي طراحي شده براي اين مجتمع مسكوني ، به تفكيك و براي تيپ بلوك ها، جداگانه طراحي شده است . كف راهروي هر طبقه، رنگ مخصوص به همان طبقه را دارد. پس اولين گزينه اين است كه ساختمان مورد نظر شما در چه مكاني قرار گرفته دارد. روند رو به رشد ساختمان سازي و احداث پروژه هاي عظيم ساختماني در سال هاي گذشته موجب پيشرفت و تغييرات فراوان در اين صنعت شده است. اين طبقه، داراي يك تراس مشترك در پشت بام و منقل كبابپزي است كه به صميميت ساختمان اضافه مي كند. در ويديوي زير به معرفي اين پروژه كامل مجتمع مسكوني ميپردازيم. در مناطقي كه رطوبت هوا بالاست بهتر است كه براي نصب سراميك كف از ملات ماسه - سيمان با نسبت اختلاط ۱ به ۶ استفاده شود. در ورودي نشانه گذر از فضاي عمومي خارجي به فضاي خصوصي داخلي و يكي از مهم ترين عناصري است كه ميتوان به عنوان نشانه ساختمان از آن نام برد. نكته حائز اهميت در طراحي معماري اين پروژه، استفاده از متريال بتن اكسپوز در طراحي داخلي و همچنين دكوراسيون داخلي پروژه مي باشد.

اگر اين مقاله را دوست داريد ، بنابراين مي خواهيد اطلاعات بيشتري راجع به طراحي آبنما عكس لطفا به صفحه ما مراجعه كنيد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

نحوه ي اجراي نماي آجري در ساختمان

۲۲ دى ۱۳۹۸
۱۰:۰۱:۵۸
دانشجوي معماري
نظرات (0)

به گونه اي كه علاوه بر زيبايي و نمايي كه به ساختمان مي بخشد، در مصرف بهينه انرژي هاي مختلف بسيار تاثيرگذار است. به همين دلايل امروزه يادگيري نرم افزار تري دي مكس يكي از اصول و مكمل هاي اصلي رشته معماري ، عمران و كليه كساني كه با نقشه هاي معماري سروكار دارند مي باشد. ضرورت طراحي، اجرا و نصب كليه عناصر مربوط به تأسيسات ساختمان اعم از مكانيكي، الكتريكي و نظاير آن در مكان هايي كه در معرض ديد از معابر عمومي قرار نگيرند. از آنجا كه طبقه همكف ساختمان قسمت اتصال به زمين يا كف پياده رو است، به صورت قابل توجهي در معرض ديد قرار مي گيرد. صورت ظاهر ساختمان و آنچه كه در برابر ديد عموم قرار دارد، در واقع پر اهميت ترين قسمت ساختمان در برابر عابران و ساير افراد غير استفاده كننده از ساختمان است. يعني رنگ هاي روشن را در كنار رنگ هاي گرم قرار دهيد. به اين شرط كه متريال هايي را در كنار هم قرار دهيد كه رنگ آنها باعث ايجاد تضاد در سبك طراحي نما نشود. وقتي اولين شرط طراحي نما مدرن را داشتيد مي توانيد با انتخاب طرح هايي خلاقانه كار را آغاز نماييد. بعد از تاييد توسط شهرداري و پرداخت فيش نما توسط شما مرحله دوم آغاز مي شود و فاز ۲ طراحي نما شروع مي شود.

طراحي نما پلان

شركت بهين نما گستر صفاهان در سال 1390 تاسيس گرديد و فعاليت خود را با اين عنوان در زمينه فروش و اجراي نماي ساختمان آغاز كرد. به همين دليل اكثر مديران سعي دارند نماي ساختمان محل كار خود را به گونه اي طراحي نمايند كه نشان دهنده نوع و اهميت فعاليت آنها باشد . اين ها سوالاتي است كه اصولا در ابتداي راه طراحي ساختمان ، به ميان مي آيد. مطمئنا بهترين سايت براي تهيه پروژه كامل طراحي دانشكده معماري , پلان , نما , مقطع , اجراي نصب نماي كامپوزيت رندر و 3d اين سايت مي باشد. همچنين در نرم افزار Revit Architecture ، مي توان متره و برآورد مصالح نماهاي اجرايي، خروجي نما، پلان ها و دتايل ها را نيز انجام داد. در روش فيكس مي توان از دو نوع زيرسازي آلومينيومي و آهني بهره گرفت. در پودمان طراحي نماي ساختمان و طراحي منظر، مي توان از نرم افزار فتوشاپ براي طراحي نماي ساختمان استفاده نمود. نورپردازي نماي خارجي ساختمان يكي از مهمترين بخش هاي طراحي ساختمان به شمار مي رود. و باكيفيت معماري خارجي، چيدمان و طراحي هاي زيبا و مدرن خارجي ساختمان. توجه داشته باشيد براي داشتن نما ساختمان شيك و مقاوم بهتر است از اصول كاربردي در طراحي نماي خارجي ساختمان خود استفاده كنيد.



    • عكاس پروژه: Yuchen Zhao



    • مدل موج و ستاره



    • 1-طراحي نماي ساختمان و دكوراسيون -كلاسيك(رومي) و مدرن ,



    • اجراي نماي كامپوزيت پروژه آتش نشاني شهررضا



    • روش نصب و مونتاژ اين سيستم ساده تر است



    • نسبتا وزن آن زياد است




زيبايي نماي ساختمان تا حد زيادي به طراحي اوليه وابسته است. اين مجموعه گام به گام با بخشهاي مختلف تيم شما (فني، مديريت و بازاريابي ) در ارتباط خواهدبود تا با همكاري يكديگر به بهترين محصول خروجي دست يابيم. از جمله كه اين سبك طراحي را در تضاد با فرهنگ معماري ايران مي دانند. آموزش طراحي نما در مجموعه آموزش تري دي مكس ۱۵ دي وي دي مجمد است. براي اينبار فيلم آموزش طراحي نما در تري دي مكس رو براي شما عزيزان آماده دانلود كرده ايم. در طراحي نما كلاسيك مي توانيد از رنگ هايي مانند كرم، سفيد، شكلاتي، پرتغالي، دودي، خاكستري، استفاده كنيد. البته بايد توجه داشته كه هزينه اجراي نماي سنگي مي تواند به مراتب بيشتر از اكثر گزينه ها باشد. براي طراحي نما به صورت اصولي بايد به نكاتي توجه داشت كه يكي از آن ها استفاده از متريال هايي متناسب است كه سبب ايجاد هماهنگي در تمام بخش هاي ساختمان شود. در طراحي نما تركيبي معمولاً ورودي با تقارن خاص به سبك كلاسيك طراحي مي شود و نماي طبقات به صورت مدرن. نماهايي خاص كه يا در ساختمان هاي بزرگ ديده مي شوند يا در مناطقي كه هنوز به اجماع بصري نرسيده اند. در اينگونه پروژه ها يا طرح بسيار خاص و خلاقانه است، يا استفاده از المان هاي طراحي نما كلاسيك به درستي و با دقت انجام شده است.

تاكيد بسيار بر روي طراحي درست نماي بيروني ساختمان مسكوني، تجاري، اداري و ويلا از آن جا نشات مي گيرد كه نماي هر ساختمان تاثير بسزايي در تداعي كيفيت و نحوه ساخت بنا در ذهن اشخاص دارد. نما يكي از بخش هاي اصلي ساختمان است كه مي تواند سبب مستحكم شدن آن در برابر شرايط جوي و بلاياي طبيعي همچون زلزله شود . در متريال هاي ديگر نيز تقريباً به همين صورت است. در طراحي نما مدرن نيز به همين صورت است. امروزه در تهران نماهايي را مي بينيم كه فقط اسمشان طراحي نما كلاسيك است و هيچ شباهتي با سبك كلاسيك اصلي ندارند. در بحث طراحي نما ، موضوع توجه به حريم شخصي و درونگرايي را در نظر بگيريد و از ايجاد نماهاي برونگرا كه حريم شخصي افراد در منزل را به خطر مي اندازد پرهيز كنيد . در طراحي نما ساخت نماي سنگي بسيار شيك و حائز اهميت است. در سبك كلاسيك استفاده از اجزاي اصلي بسيار مهم است. نماي رومي يكي از نماهاي حرفه ايي در سراسر جهان به شمار مي آيد. ضخامت و مقاومت حرارتي كم، افزايش بيش از حد دماي داخلي ساختمان در فصول گرم و معتدل سال را سبب مي شوند. آپارتمان هاي دو تا چهار طبقه در تمام شهرهاي ايران بسيار يافت مي شود كه طراحي نماي ساختمان هاي چند طبقه را بيش از پيش مهم و حياتي نموده است. بيش تر ساختمان هايي كه در كلان شهرهايي مانند تهران و اصفهان ديده مي شوند، با استفاده از روش هاي مشابه آجر چيني ساخته شده اند.

طراحي نماي ساختمان سه طبقه

براي كساني كه تقريباً هرگونه سؤالي در مورد مكان و همچنين نحوه اشتغال اجراي كناف نما شما دارند ، احتمالاً مي توانيد از طريق وب سايت ما به ما ايميل دهيد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

نحوه ي اجراي نماي آجري در ساختمان

۲۱ دى ۱۳۹۸
۰۴:۲۵:۱۱
دانشجوي معماري
نظرات (0)

به گونه اي كه علاوه بر زيبايي و نمايي كه به ساختمان مي بخشد، در مصرف بهينه انرژي هاي مختلف بسيار تاثيرگذار است. به همين دلايل امروزه يادگيري نرم افزار تري دي مكس يكي از اصول و مكمل هاي اصلي رشته معماري ، عمران و كليه كساني كه با نقشه هاي معماري سروكار دارند مي باشد. ضرورت طراحي، اجرا و نصب كليه عناصر مربوط به تأسيسات ساختمان اعم از مكانيكي، الكتريكي و نظاير آن در مكان هايي كه در معرض ديد از معابر عمومي قرار نگيرند. از آنجا كه طبقه همكف ساختمان قسمت اتصال به زمين يا كف پياده رو است، به صورت قابل توجهي در معرض ديد قرار مي گيرد. صورت ظاهر ساختمان و آنچه كه در برابر ديد عموم قرار دارد، در واقع پر اهميت ترين قسمت ساختمان در برابر عابران و ساير افراد غير استفاده كننده از ساختمان است. يعني رنگ هاي روشن را در كنار رنگ هاي گرم قرار دهيد. به اين شرط كه متريال هايي را در كنار هم قرار دهيد كه رنگ آنها باعث ايجاد تضاد در سبك طراحي نما نشود. وقتي اولين شرط طراحي نما مدرن را داشتيد مي توانيد با انتخاب طرح هايي خلاقانه كار را آغاز نماييد. بعد از تاييد توسط شهرداري و پرداخت فيش نما توسط شما مرحله دوم آغاز مي شود و فاز ۲ طراحي نما شروع مي شود.

قيمت اجراي نماي تركيبي

شركت بهين نما گستر صفاهان در سال 1390 تاسيس گرديد و فعاليت خود را با اين عنوان در زمينه فروش و اجراي نماي ساختمان آغاز كرد. به همين دليل اكثر مديران سعي دارند نماي ساختمان محل كار خود را به گونه اي طراحي نمايند كه نشان دهنده نوع و اهميت فعاليت آنها باشد . اين ها سوالاتي است كه اصولا در ابتداي راه طراحي ساختمان ، به ميان مي آيد. مطمئنا بهترين سايت براي تهيه پروژه كامل طراحي دانشكده معماري , پلان , نما , مقطع , جزئيات اجراي نما رندر و 3d اين سايت مي باشد. همچنين در نرم افزار Revit Architecture ، مي توان متره و برآورد مصالح نماهاي اجرايي، خروجي نما، پلان ها و دتايل ها را نيز انجام داد. در روش فيكس مي توان از دو نوع زيرسازي آلومينيومي و آهني بهره گرفت. در پودمان طراحي نماي ساختمان و طراحي منظر، مي توان از نرم افزار فتوشاپ براي طراحي نماي ساختمان استفاده نمود. نورپردازي نماي خارجي ساختمان يكي از مهمترين بخش هاي طراحي ساختمان به شمار مي رود. و باكيفيت معماري خارجي، چيدمان و طراحي هاي زيبا و مدرن خارجي ساختمان. توجه داشته باشيد براي داشتن نما ساختمان شيك و مقاوم بهتر است از اصول كاربردي در طراحي نماي خارجي ساختمان خود استفاده كنيد.



    • عكاس پروژه: Yuchen Zhao



    • مدل موج و ستاره



    • 1-طراحي نماي ساختمان و دكوراسيون -كلاسيك(رومي) و مدرن ,



    • اجراي نماي كامپوزيت پروژه آتش نشاني شهررضا



    • روش نصب و مونتاژ اين سيستم ساده تر است



    • نسبتا وزن آن زياد است




زيبايي نماي ساختمان تا حد زيادي به طراحي اوليه وابسته است. اين مجموعه گام به گام با بخشهاي مختلف تيم شما (فني، مديريت و بازاريابي ) در ارتباط خواهدبود تا با همكاري يكديگر به بهترين محصول خروجي دست يابيم. از جمله كه اين سبك طراحي را در تضاد با فرهنگ معماري ايران مي دانند. آموزش طراحي نما در مجموعه آموزش تري دي مكس ۱۵ دي وي دي مجمد است. براي اينبار فيلم آموزش طراحي نما در تري دي مكس رو براي شما عزيزان آماده دانلود كرده ايم. در طراحي نما كلاسيك مي توانيد از رنگ هايي مانند كرم، سفيد، شكلاتي، پرتغالي، دودي، خاكستري، استفاده كنيد. البته بايد توجه داشته كه هزينه اجراي نماي سنگي مي تواند به مراتب بيشتر از اكثر گزينه ها باشد. براي طراحي نما به صورت اصولي بايد به نكاتي توجه داشت كه يكي از آن ها استفاده از متريال هايي متناسب است كه سبب ايجاد هماهنگي در تمام بخش هاي ساختمان شود. در طراحي نما تركيبي معمولاً ورودي با تقارن خاص به سبك كلاسيك طراحي مي شود و نماي طبقات به صورت مدرن. نماهايي خاص كه يا در ساختمان هاي بزرگ ديده مي شوند يا در مناطقي كه هنوز به اجماع بصري نرسيده اند. در اينگونه پروژه ها يا طرح بسيار خاص و خلاقانه است، يا استفاده از المان هاي طراحي نما كلاسيك به درستي و با دقت انجام شده است.

تاكيد بسيار بر روي طراحي درست نماي بيروني ساختمان مسكوني، تجاري، اداري و ويلا از آن جا نشات مي گيرد كه نماي هر ساختمان تاثير بسزايي در تداعي كيفيت و نحوه ساخت بنا در ذهن اشخاص دارد. نما يكي از بخش هاي اصلي ساختمان است كه مي تواند سبب مستحكم شدن آن در برابر شرايط جوي و بلاياي طبيعي همچون زلزله شود . در متريال هاي ديگر نيز تقريباً به همين صورت است. در طراحي نما مدرن نيز به همين صورت است. امروزه در تهران نماهايي را مي بينيم كه فقط اسمشان طراحي نما كلاسيك است و هيچ شباهتي با سبك كلاسيك اصلي ندارند. در بحث طراحي نما ، موضوع توجه به حريم شخصي و درونگرايي را در نظر بگيريد و از ايجاد نماهاي برونگرا كه حريم شخصي افراد در منزل را به خطر مي اندازد پرهيز كنيد . در طراحي نما ساخت نماي سنگي بسيار شيك و حائز اهميت است. در سبك كلاسيك استفاده از اجزاي اصلي بسيار مهم است. نماي رومي يكي از نماهاي حرفه ايي در سراسر جهان به شمار مي آيد. ضخامت و مقاومت حرارتي كم، افزايش بيش از حد دماي داخلي ساختمان در فصول گرم و معتدل سال را سبب مي شوند. آپارتمان هاي دو تا چهار طبقه در تمام شهرهاي ايران بسيار يافت مي شود كه طراحي نماي ساختمان هاي چند طبقه را بيش از پيش مهم و حياتي نموده است. بيش تر ساختمان هايي كه در كلان شهرهايي مانند تهران و اصفهان ديده مي شوند، با استفاده از روش هاي مشابه آجر چيني ساخته شده اند.

اجراي نماي فايبر سمنت

براي كساني كه تقريباً هرگونه سؤالي در مورد مكان و همچنين نحوه اشتغال اجراي نماي تگري شما دارند ، احتمالاً مي توانيد از طريق وب سايت ما به ما ايميل دهيد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

انتشار كتاب «نماهاي پايدار؛ روشهاي طراحي پوسته ساختمانها با عملكرد پيشرفته»

۲۱ دى ۱۳۹۸
۰۳:۳۵:۰۶
دانشجوي معماري
نظرات (0)

سنگهاي ساختماني طبيعي به دليل زيبايي ظاهري و هزينه نگهداري پايين، يكي از رايجترين مصالح ساختماني مورد استفاده در نماي ساختمانها به شمار ميروند. 1. عايق: رايجترين مواد براي عايق، فوم پلياستايرن منبسط شده و پشم معدني تختهاي است. امكان برش و ابزار زدن سنگ تراورتن آسان است. در اين روش از زير سازي آلومينيوم استفاده مي شود و همانطور كه از اسمش مشخص است ورقهاي كامپوزيت بعد از برش و مونتاژ , شيار خورده و روي ريل هاي آلومينيومي قابل ريگلاژ نصب مي شوند . اگر اتاق مورد نظر شما مستطيل شكل است و عرض كمتري دارد، بهتر است روي طول اتاق مانور دهيد و از ديوارهاي آن بيشترين استفاده را ببريد. چرا مس به عنوان پوشش سقف و نما استفاده مي شود و پاسخ اينكه خوردگي سطح بيروني مس اكسيد شده يك پوشش محافظ روي فلز زير را فراهم مي كند. 1. EIFS پايه پليمري (PB) كه EIFS با پوشش نرم ناميده ميشود. نماي عايق حرارتي بيروني و نازك كاري EIFS شامل يك لايه فوم عايق پلي استايرن، مش تسليح از جنس الياف شيشه، يك لايه پوشش پايه پليمري و لايه پوشش نهايي پايه پليمري ميباشد. البته در ساليان اخير آجرهاي نما با عرض كم نيز به عنوان آجر نماي نازك (آجر پلاك) متداول شده است. در ديوارهاي پرده اي غيرشفاف ممكن است به منظور فراهم كردن امكان نازك كاري ديوار داخلي، افزودن عايق حرارتي، برقكاري و عبور لوله هاي تاسيساتي در داخل ديوار، يك ديوار پشتيبان اضافه شود. ديوارهاي سبز معمولا به دو شكل نماي سبز و ديوار زنده اجرا ميشوند.

اجراي نماي اچ پي ال

 

ديوارها و نماهاي سبز يكي از راه حلهايي است كه به همراه سقفهاي سبز براي افزايش مساحت فضاي سبز شهرها انديشيده شده است. يكي از نماهاي خشك كه امروزه مورد استقبال زيادي قرار گرفته است سراميك خشك مي باشد. سراميك نام گروهي خاك هاي شكل گرفته اي است كه ، در گرماي 900 تا 2000 درجه پخته شده و شكننده باشند. ورقهاي كامپوزيت آلومينيوم متشكل از دولايه آلومينيوم به ضخامت ۳ تا ۰/۵ ميليمتر در اطراف و يك هسته از جنس پلاستيك يا يك ماده معدني پركننده ضدحريق (نظير مواد پلياتيلني) به ضخامت ۳ الي ۵ميليمتر ميباشند. به طور معمول حداقل ۵۰ ميليمتر فاصله بين ديوار پرده اي و قاب سازه اي درنظر گرفته ميشود. نماي خارجي مهار شده به ميان قاب (ديوار غيرباربر قرار گرفته در فضاي بين تير و ستون) در فضاي خالي بين تيرهـا و ستونها قرار ميگيرد و در اين حالت قاب سازه اي در معرض ديد قرار دارد. در سازه هايي كه چنين سيستم نمايي دارند، به دليل پائين بـودن مقـادير مقاومـت حرارتـي قـاب سـازهاي بتنـي يـا فولادي، مشكل عايق بندي حرارتي وجود داشته و انتقال حرارت از طريق تير و ستون انجام ميشود. از آنجا كه ديوار پرده اي مستقيماً به قاب سازه اي متصل است، بار باد را به قاب و درنتيجه به تير و ستون منتقل كرده و لذا در برابر بار باد مقاومت ميكند. استفاده از رنگ هاي سفيد، كرم و نقره اي بيشترين تاثير در جذب مخاطبان را دارد و بيشتر به ماهيت يك ساختمان تجاري شبيه است. اين طرح فوق العاده است و حتي مي توانيد براي تاكيد بيشتر از مدلهاي كاسه، بشقاب، قابلمه يا حتي كتاب آبي رنگ هم در فضا استفاده و همه نگاه ها را به مركز فرماندهي خانم ها جلب كنيد.

علاوه بر اين نماهاي آجر نياز كمي به نگهداري و تعمير دارند و براي ساختمانهايي با ارتفاعهاي مختلف قابل استفاده اند. پانلهاي بتني پيش ساخته بطور كلي بيشتر در ساختمانهايي چون بيمارستانها با ارتفاع متوسط تا بلند، آپارتمانها، هتلها، پاركينگها و ساختمانهاي تجاري به كار ميروند. براساس يك روش ساده، ضريب متوسط نور طبيعي روز در اتاق هاي داراي روشنايي جانبي، تقريبا معادل يك پنجم نسبت درصدي شيشه به مساحت كف اتاق است. آيا نماي فايبر سمنت برد از مقاومت و دوام كافي در برابر گرما و سرماي شديد و تابش مستقيم نور خورشيد برخوردار است؟ باز شو ها و پنجره ها علاوه بر تامين نور و تهويه فضاي داخلي، نقش مهمي در شكل گيري نماي ساختمان بازي مي كنند. ۶- طراحي نماي ساختمان با بهره گيري از سنگ تراورتن براي مناطقي كه اين متريال جزء متريال بوميشان است مي تواند مناسب باشد. در ادامه انواع نماي ساختمان ويلايي كلاسيك و مدرن را در اختيار شما عزيزان قرار داده ايم كه اميدواريم از مشاهده آن ها نهايت بهره را ببريد. در طراحي نماي كلاسيك يا رومي علاوه بر تمامي مواردي كه در طراحي نما بهصورت كلي در نظر گرفته ميشود، بايد به يك سري موارد اضافهتري همچون تناسبات ميان اجزاي بهكاررفته در نماي كلاسيك توجه كرد.

  • اجراي آجر چيني در صورت لزوم هره چيني و سپس آجر راسته
  • 1- از نور طبيعي حداكثر بهره را ببريد
  • مراحل كار
  • مقاومت در برابر جداشدن و افتادن از نما

نماي چوبي به سادگي با ساير مصالح تركيب ميشود و امكان ساخت نماهاي متنوع را فراهم ميآورد. نماهاي آجري به علت دوام زياد، تطبيق پذيري، صرفه اقتصادي، مقاومت در برابر آتش و ظاهر زيبا مورد توجه اند. يكي ديگر از انواع مدل هاي كامپوزيت مورد استفاده در نماهاي خارجي, كامپوزيت با طرح استيل مي باشد كه در رنگ هاي مختلفي يافت مي شوند. شما ميتوانيد براي طراحي نماي خارجي مدرن ساختمان ، از اين مدل نماها استفاده كنيد. در طراحي دكوراسيون و چيدمان اتاق كوچك بهتر است تا حد امكان از وسايل ظريف و باريك استفاده كنيد. سخت چوبها عموماً محكمتر و پايدارتر از نرم چوبها هستند. استفاده از سخت چوبها نيز به غير از گونه هاي خاصي از آنها در حال افزايش است. عمليات حرارتي (نظير ترمو چوب) و فرايندهاي اصلاح چوب (نظير Accoya) توانسته است قابليت دوام محدوده وسيعي از نرم چوبها را بدون اصلاح در روشهاي نگهداري افزايش دهد. البته به كمك روشهاي نگهداري پيشرفته نمونه هاي كم دوام تر نيز ميتوانند براي كاربردهاي نماي خارجي مورد استفاده قرار گيرند. طبقه همكف اين نقشه ساختمان مسكوني به صورت پيلوت است .اختلاف سطح منهاي 30 سانتي متر پايين تر از سطح زمين قرار دارد.اين طبقه شامل يك پاركينگ و يك سوئيت نقلي دو خوابه است. اين گروه محصول به دليل سهولت در توليد و پايين بودن قيمت توسط توليدكنندگان داخلي توليد مي گردد.

اگر اين مقاله را دوست داريد ، بنابراين مي خواهيد اطلاعات بيشتري راجع به طراحي نماي ساختمان همكف لطفا به صفحه ما مراجعه كنيد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ديتيل طراحي و اجراي نما است.